طرز تهیه ی یه سالاد خوشمزه با نخود فرنگی

  • راضیه میرزاحیدری راضیه میرزاحیدری
  • ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • زمان مطالعه : 2.3 دقیقه

چی شی نوشت: سالاد نخود فرنگی، یکی از ساده‌ترین و در عین حال خوشمزه‌ترین انتخاب‌ها برای کسانی است که به دنبال یک غذای سبک و در عین حال مغذی هستند. ترکیب نخود فرنگی با سایر موادی چون قارچ، سیب زمینی، تخم مرغ و ذرت، یک وعده غذایی کامل و ایده‌آل را برای شما فراهم می‌آورد که نه تنها برای سلامتی مفید است بلکه طعمی دلپذیر و منحصر به فرد را نیز به ارمغان می‌آورد.

برای تهیه سالاد نخود فرنگی خوشمزه، ابتدا قارچ‌ها، سیب زمینی پخته، هویج نیم پز، پیاز قرمز و تخم مرغ آب پز را نگینی خرد کرده و در یک ظرف بزرگ مخلوط می‌کنیم. سپس، سس مایونز را به همراه پودر کاری، کمی آب لیمو، نمک و فلفل اضافه کرده و همه مواد را خوب با هم ترکیب می‌کنیم.

مواد لازممقدار
قارچ۲۰۰ گرم
پیاز قرمز۱ عدد متوسط
هویج آب پز۲ عدد متوسط
نخود فرنگی پخته۲۵۰ گرم
تخم مرغ آب پز۲ عدد
سیب زمینی پخته۳ عدد متوسط
ذرت پخته۱۰۰ گرم
سس مایونزبه میزان دلخواه
نمک و فلفل و پودر کاریبه میزان لازم

مرحله 1: آماده‌سازی قارچ‌ها

اول از همه قارچ‌ها رو بشورید و با دقت تمیز کنید. بعدش هم به اندازه‌های دلخواه خردشون کنید. به یاد داشته باشید که استفاده از قارچ‌های تازه و سالم می‌توانه طعم سالاد رو بهتر کنه.

مرحله 2: خرد کردن سیب زمینی، هویج، و پیاز

حالا نوبت سیب زمینی‌های پخته، هویج‌های نیم‌پز و پیاز قرمزه. همه‌شون رو نگینی خرد کنید. سعی کنید تکه‌ها اندازه‌های یکسانی داشته باشند تا سالاد ظاهری زیبا پیدا کنه.

مرحله 3: آماده‌سازی تخم مرغ‌ها

تخم مرغ‌های آب‌پز رو پوست بگیرید و مثل بقیه مواد نگینی خردشون کنید. اضافه کردن تخم مرغ به سالاد هم طعم خوبی داره هم دارای پروتئین هست که برای بدن لازمه.

مرحله 4: ترکیب مواد

وقتشه که همه مواد خرد شده رو توی یک کاسه بزرگ با هم مخلوط کنید. مواظب باشید که هم زدن خیلی محکم نباشه تا مواد له نشن.

مرحله 5: اضافه کردن سس و ادویه‌جات

مایونز، پودر کاری، آب لیمو، نمک و فلفل رو به مخلوط اضافه کنید و خوب هم بزنید تا سس به طور یکنواخت با دیگر مواد ترکیب شه.

مرحله 6: تنظیم طعم

یه بار سالاد رو چشیده و اگه لازم بود، کمی بیشتر نمک، فلفل یا آب لیمو اضافه کنید. اینجوری طعمش دقیقا می‌شه همونی که شما دوست دارید.

مرحله 7: خنک کردن سالاد

سالاد رو با سلفون بپوشونید و برای چند ساعت توی یخچال بذارید. این کار باعث می‌شه طعم‌ها بهتر با هم مخلوط شن و سالاد خوشمزه‌تری داشته باشید.

مرحله 8: سرو کردن

بعد از اینکه سالاد به اندازه کافی توی یخچال استراحت کرد، توی ظرف مورد نظرتون بریزید و سرو کنید. این سالاد هم می‌تونه به عنوان پیش غذا و هم به عنوان یک وعده غذایی سبک خیلی خوب باشه. نوش جان!

راضیه میرزاحیدری
راضیه میرزاحیدری

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها