چرا موقع حرف زدن با همسرم دعوامون میشه؟

  • راضیه میرزاحیدری راضیه میرزاحیدری
  • ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • زمان مطالعه : 2.8 دقیقه

نمناک نوشت: در زندگی زناشویی مشکلات زیادی وجود دارد که با حرف زدن درست می شوند اما اگر شماهم جز آن زوج هایی هستید که نمیتوانید با یکدیگر صحبت کنید این مطلب برای شماست.

دلیل ناتوانی در حرف زدن با همسر و اختلاف زناشویی

بحث و اختلاف جزو جدا ناپذیر زندگی مشترک است، اختلافاتی که بین زوجین اتفاق می افتد تنها با مهارت گفتگو قابل حل بوده و زمانی که آنها با آرامش کامل با هم صحبت می کنند می توانند این اختلافات را به حداقل برسانند اما متاسفانه زوجین بسیاری وجود دارند که تا شروع به گفتگو و صحبت می کنند، بحثشان بالا می گیرد و وارد مشاجره می شوند.

چرا تا حرف می زنیم دعوامون میشه؟

عادت ها و رفتارهای نادرست زوجین که در گفتگو منجر به مشاجره می شود، عبارتند از:

صحبت کردن طولانی

برخی از زوجین هنگام گفتگو با یکدیگر، گله و انتقاداتشان را طولانی و با یک سری حرف های تکراری مطرح می کنند، در این موقعیت خشم یکی از طرفین برانگیخته شده و گفتگو بی ثمر و با جنجال خاتمه می یابد. بهتر است کوتاه صحبت کرده و گله و شکایت خود را روشن و واضح مطرح کنید.

بی احترامی

یکی از علت هایی که گفتگو برخی از زوجین به مشاجره کشیده می شود،حفظ نکردن احترام و مورد حمله قرار دادن شخصیت یکدیگر است، این کار نه تنها به حل مسئله کمک نمی کند بلکه در اکثر موارد باعث می شود آتش جدل و خصومت بیشتر گردد.

مطرح کردن مسائل گذشته

1

برخی از زوجین در هنگام گفتگو از بحث اصلی خارج می شوند و تمامی مشکلاتی که در گذشته با آن مواجه بودند را نیز مطرح می سازند. مسائل گذشته بحث و اختلافات کوچک را به مشاجره تبدیل می کند.

وارد کردن خانواده ها

برخی از زوجین هنگام گفتگو صحبت افرادی از خانواده هایشان را به میان بحث می آورند و توهین آمیز و منتقدانه در خصوص خانواده های هم صحبت می کنند. اینگونه بحث از مسیر اصلی خود خارج می شود و موجب مشاجره، دلخوری و آزار دیدگی از هم می شود.

سوء تفاهم

گاهی در گفتگوها زوجین منظور یکدیگر را درک نمی کنند و برایشان سوء تفاهم پیش می آید، سوئ تفاهم ها گفتگو را تا جنجال می کشانند پس در هر بخش از گفتگو اگر تصور کردید که سخنان طرف مقابل را متوجه نمی شوید توضیح بیشتری بخواهید تا مفهوم درست تری را دریافت کنید.

طعنه و کنایه

هنگام گفتگو با همسر صریح و واضح حرف بزنید و از طعنه و کنایه دوری کنید، در مقابل انتقاد او از تکنیک خلع سلاح استفاده نمایید، در این تکنیک شما نه سکوت می کنید، نه دفاع و نه تایید،مثلا اگر او به شما گفت که از فلان کارت بدم می آید، شما جواب دهید، جدا من اینو نمی دونستم.

گفتگو در زمان نامناسب

گاهی یکی از زوجین خسته و بی حوصله بوده و تمایل به گفتگو ندارد همین امر در روند گفتگو تاثیر گذار است و موجب مشاجره می شود. در روند گفتگو هر کجا که احساس کردید خودتان یا شریک تان بی حوصله و خسته شده است تلاش کنید که گفتگو را خاتمه دهید حتی اگر به نتیجه ای نرسیدید این کار را انجام دهید.

راضیه میرزاحیدری
راضیه میرزاحیدری

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها