چرا و چه زمانی باید از پودر فیکس در آرایش کردن استفاده کنیم؟

  • طناز السادات حسینی فر طناز السادات حسینی فر
  • ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • زمان مطالعه : 5.7 دقیقه

راهنماتو- ما برای داشتن یک آرایش منحصربه‌فرد ممکن است لوازم آرایش بسیار گران‌قیمت و متفاوتی استفاده کنیم. بخشی از این لوازم آرایش‌ها زیر ساز به حساب می‌آیند. درواقع آن‌ها پوست را یکنواخت کرده و آن را برای تحمل لوازم آرایش‌ها آماده می‌کنند. از ضدآفتاب که یک کرم درمانی و محافظت کننده است گرفته تا رژگونه‌ای که در نهایت استفاده می‌شود، بخش‌هایی از آرایش زیرساز هستند. اما، پودر فیکس مسئولیت حفظ لایه‌های متفاوت آرایش را برعهده دارد. حال راهنماتو در نظر دارد تا علت استفاده، مراحل و ویژگی‌های آن را در این مقاله عنوان کند.

1

پودر فیکس چیست؟

به گزارش راهنماتو، پودر فیکس لوازم آرایشی است که قرار است از آرایش شما تا زمانی که به آن نیاز دارید محافظت کند و آن را همانطور که هست نگه دارد. فرض کنید که پس از تلاش بسیار توانسته‌اید یک کانتورینگ عالی داشته باشید، اما چربی صورت با چربی لوازم آرایش ترکیب شده و پس از یکی دو ساعت درهم برهم شود، پودر فیکس از این اتفاق‌ها جلوگیری خواهد کرد. درواقع، پودر فیکس همان کاری را انجام می‌دهد که تافت برای فیکس کردن دیزاین موی شما انجام می‌دهد.

1

پودر فیکس چه کاری انجام می‌دهد؟

اگر شما به سراغ گوگل آمده‌اید تا ببینید پودر فیکس چه کاری انجام می‌دهد باید به شیوه‌ای علمی به شما بگوییم که پودر فیکس‌ها می‌توانند تمام لایه‌های چربی که پیشتر روی صور قرار گرفته‌اند، با خشکی خود، به تعادل در بیاورند. پودر فیکس می‌تواند به لایه‌های زیرساز آرایش نفوذ کرده و آن‌ها را خشک کند، در حالی که رنگی یا مدل قرار گیری آن‌ها را تغییر نمی‌دهد. شاید بهتر باشد بگوییم که با استفاده از پودر فیکس سعی می‌کنیم که لایه‌های متفاوت لوازم آرایش را به یکدیگر بچسبانیم تا خود را حفظ کنند.

1

بهترین نوع پودر فیکس چه ویژگی‌هایی دارد؟

1. اگر بخواهیم یک پودر فیکس درجه یک داشته باشیم، بهتر است به این ویژگی‌ها در مورد محصول مورد نظر دقت کنیم:

2. حاوی اسید هیالورونیک باشد تا به پوست شما آبرسانی کند.

3. جلوه نهایی خیلی مات نباشد ولی چربی پوست را به شکلی براق نشان ندهد.

4. آسیاب آن ریز باشد تا به لایه‌های چین و چروک و منافذ نیز نفوذ کرده و بافت ناهمواری به وجود نیاورد.

5. منجر به کیکی و ماسیده شدن آرایش نشود.

6. با مواد اولیه طبیعی مثل میکا درست شده باشد.

1

چرا از پودر فیکس استفاده می‌کنیم؟

البته ممکن است که پیش‌تر در این مقاله متوجه شده باشید که چرا از پودر فیکس استفاده می‌کنیم، اما به صورتی مجزا باید عنوان کرد که پودر فیکس کیفیت نهایی آرایش شما را حفظ می‌کند.  این در حالی است که یک پودر فیکس مرغوب آرایش شما را مات نگه می‌دارد و اجازه نمی‌دهد صورت شما برق بزند و مشخص شود که به شدت چرب است و شما از لوازم آرایش زیادی برای یکپارچه کردن پوستتان استفاده کرده‌اید.

1

چه زمانی باید از پودر فیکس استفاده کنیم؟

استفاده از پودر فیکس زمانی حیاتی است که شما آرایش نسبتا سنگینی دارید. اگر آرایش روتین شما یک ضدآفتاب و یک ب ب کرم سبک است، نیازی نیز از پودر فیکس استفاده کنید. اما، اگر می‌خواهید در یک مهمانی شرکت کنید، جلسه مهمی دارید یا برای فضای مجازی ویدیویی پرزرق‌وبرق بگیرید بهتر است از پودر فیکس استفاده کنید تا پس از مدت طولانی آرایش شما همچنان کیفیت خود را حفظ کرده باشد.

گاهی هم ممکن است در آرایش‌های روتین برای از بین بردن سیاهی دور چشم از کانسیلر استفاده کرده باشید. در این صورت نیز می‌توانید از پودر فیکس در همان بخش استفاده کنید تا کانسیلر بافت خود را حفظ کرده و پس از مدتی کیکی نشود.

1

چطور از پودر فیکس استفاده کنیم؟

عموما پس از پایان یافتن آرایش، پودر فیکس را با استفاده از یک پد مخصوص به صورت ضربه‌ای بر روی پوست صورت می‌زنند. اما، باید به نوع پودر فیکس از نظر رنگ هم دقت کنید. اگر پودر فیکس شما بی‌رنگ است در انتهاب ارایش از آن استفاده می‌کنیم چون قرار نیست رنگ آرایش ما را تغییر دهد. اما، اگر پودر فیکس رنگی استفاده می‌کنید مطمئنا در ذهنتان سبک‌هایی حرفه‌ای‌تر مدنظر دارید. پودر فیکس رنگی می‌تواند رنگ لوازم آرایش را اصلاح کند، قرمزی‌ها و التهاب‌ها را محو کند و در نهایت رنگ آرایش را گرم‌تر یا سردتر کند، بنابراین ممکن است از پودر فیکس رنگی در مراحل متفاوتی از آرایش کردن استفاده شود.

1

استفاده متفاوت از پودر فیکس!

علی‌رغم همیشه که پودر فیکس را روی آرایش خود می‌زنیم، یک راه حرفه‌ای‌تر وجود دارد که کرم‌پودر شما را به شکلی عمقی ماندگار و ضدآب می‌کند. برای این منظور پس از استفاده از پرایمر کمی پودر فیکس روی صورت می‌زنیم و سپس یک اسپری فیکس روی آن می‌زنیم. در نهایت کرم پودر خود را اول روی دست زده و کم کم روی پوست صورت به شکل ضربه‌ای منتقل می‌کنیم. در این حالت کرم‌پودر شما به شدت ماندگار و احتمالا ضدآب خواهد شد.

1

بهترین پودر فیکس در بازار ایران

در میان پودر فیکس‌های متاوتی که در بازار ایران وجود دارد، پودر فیکس مک یک انتخاب حرفه‌ای است که خاصیت نگهداری از آرایش تا 10 ساعت را نیز دارد. اما قیمت آن کمی زیاد است (چیزی در حدود 2 الی 4 میلیون تومان). اما اگر بخواهید کمتر هزینه کنید، اما پودر فیکس باکیفیتی داشته باشید بهتر است به سراغ پودر فیکس یا پودر تثبیت کننده آرایش دیفکتو بروید که ساخت ایتالیا است، حدودا تا 4 ساعت از آرایش محافظت می‌کند، رد رنگ آن توی ذوق نمی‌زند و از سازمان غذا و داروی ایران مجوز دارد و قیمت آن در حدود 200000 تومان است.

طناز السادات حسینی فر
طناز السادات حسینی فر

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها