نشانه‌هایی که می‌گوید رابطه شما در حال جدی شدن است

  • فاطمه چولکی فاطمه چولکی
  • ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • زمان مطالعه : 6.2 دقیقه

راهنماتو- هیچ چیز هیجان انگیزتر از شروع یک رابطه جدید نیست، زمانی که همه آن چیزهای کوچک شروع به رفتن سر جای خود می کنند. شما زمان زیادی را با هم می گذرانید و از هر دقیقه آن لذت می برید و هر روز به هم نزدیک تر می شوید. ممکن است از خود بپرسید که آیا اکنون زمان رسمی شدن و تعیین وضعیت رابطه است یا خیر؟ اصلا چگونه می خواهید بدانید؟ قبل از رسیدن به نقطه عطف رابطه، قرار است چند قرار ملاقات داشته باشید؟ و مهمتر از همه، حتی اگر مثبت فکر کنید که زمان آن فرا رسیده است، چگونه می خواهید بدانید که شریک زندگی تان در همان جایی است که باید باشد؟

به گزارش راهنماتو، برای به پاسخ به این سؤالات، گفتگویی از سارا کاهان را آورده ایم، یک مددکار اجتماعی بالینی دارای مجوز در بروکلین که به افراد و زوج‌ها کمک می‌کند تا روابط‌شان را هدایت کنند. به گفته کاهان، هیچ قانون مشخص یا تاریخ‌ دقیقی برای شروع یک رابطه تمام عیار وجود ندارد، این موارد بسته به زوج و شرایط، متفاوت است. در عوض، او پیشنهاد می‌کند که به دنبال چند نشانه کلیدی باشید که ممکن است نشان دهد که شما و پارتنرتان برای برداشتن گام بعدی آماده هستید. در ادامه تمام نکات و توصیه های مورد تایید دکتر کاهان را برای کمک به رابطه شما آورده ایم، امیدواریم نتیجه دلخواهتان را به دست بیاورید.

قبل از رسمی شدن رابطه شما باید چند قرار ملاقات بگذارید؟

کاهان می گوید که هیچ پاسخ واقعی برای این سوال وجود ندارد. او می گوید: «این موضوع بسیار متنوع و بسیار فردی است و هیچ عدد واقعی وجود ندارد که بتوانم در این باره بگویم. اما حداقل یک قانون کلی وجود دارد: شما نمی توانید این مکالمه(صحبت کردن درباره رابطه متعهدانه) را بعد از چند قرار اول یا حتی در چند هفته اول، انجام دهید. از این گذشته، بررسی اینکه آیا یک رابطه دارای ثبات و یا موارد لازم برای تبدیل شدن به چیزی جدی تر است، موضوعی زمان بر است.»

او توضیح می دهد: در ابتدا، شما می خواهید ببینید که آیا اشتراکی وجود دارد، آیا از یکدیگر لذت می برید، آیا جذب یکدیگر می شوید یا خیر، و این زمان می برد. سپس عمیق‌تر می‌شود و شما شروع به به اشتراک گذاشتن چیزهای شخصی‌تر، چیزهای احساسی‌تر می‌کنید، و می‌خواهید ببینید که آیا طرف مقابل احساسات عاطفی مشترکی را برای یکی شدن با شما دارد یا خیر.

آخرین مرحله شکستن دیوار عاطفی است، کلیدی برای دانستن اینکه آیا به سمت رابطه باثبات تری می روید یا خیر. کاهان می گوید: در نهایت، باید احساس کنید که می توانید با آن شخص آسیب پذیر شوید. "آسیب پذیر شدن ترسناک است" شما باید آهسته پیش بروید و او را آزمایش کنید که این موضوع هم زمان می برد. بنابراین؛ بعد از چند جلسه ملاقات نمی توانید دنبال رسمی شدن رابطه باشید.

2

نشانه هایی برای اینکه بدانید رابطه‌تان درحال رسمی شدن است

در حالی که هیچ قانون سخت و سریعی در مورد اینکه چقدر طول می کشد تا از یک قرار غیر رسمی به یک رابطه رسمی بروید وجود ندارد، اما نشانه هایی وجود دارد که نشان می دهد رابطه شما وارد فاز بعدی شده است.

شما آگاهانه ارتباط برقرار می کنید

کاهان می‌گوید اولین شاخصی که نشان می‌دهد ممکن است برای رسمی شدن آمادگی داشته باشید، این است که ارتباطات قوی داشته باشید. او توضیح می‌دهد: «این در مورد توانایی شنیدن واقعی یکدیگر، عدم نتیجه‌گیری عجولانه، توانایی گوش دادن و ذهن باز، و توانایی قرار دادن خود به جای دیگر و برعکس است.» اگر بتوانید احساس طرف مقابل را درک کنید و واقعا بتوانید خود را بیان کنید، یعنی توانسته اید مثل یک زوج واقعی رفتار کنید.

نمیخواهید فرد دیگری را ببینید

یکی دیگر از نشانه های آمادگی برای رسمی شدن این است که هر دو به طور کامل یکدیگر را وارد زندگی هم کرده اید. کاهان می گوید: «مسئله این است که طرف مقابل چقدر فضا در مغز شما اشغال می کند. آیا می خواهید تمام تمرکز خود را به یک فرد بسپارید یا افراد دیگر را هم به حریم ذهنتان راه می دهید؟ این نشانه ای است که می گوید رابطه شما جدی شده است."

شما یک مکالمه چالش برانگیز داشتید، اما صدای یکدیگر را شنیدید

قبل از جدی شدن، باید ثابت کنید که می توانید بر سختی ها غلبه کنید و به یکدیگر بگویید که واقعاً چه احساسی دارید. کاهان می‌گوید: «اگر به شریک زندگی‌تان چیزی بگویید و از واکنش او خوشتان نیاید، لزوماً یک معامله‌شکنی نیست. در واقع، کار کردن از طریق این مکالمات چالش برانگیز آزمون خوبی است: "این در مورد این است که ببینید آیا می توانید آن را به عنوان یک زن و شوهر انجام دهید یا خیر.

غذای آماده؟ کاهان می‌گوید: «اگر می‌توانید صحبت کنید و طرف مقابل شما را می‌شنود و شما هم احساس می‌کنید شنیده می‌شوید، و یا طرف مقابل شما را درک می کند، درواقع اینها نشانه‌های خوب و سالمی برای شروع یک رابطه جدی هستند».

4

چگونه رابطه خود را رسمی کنید: نکات مهم

پس از گذراندن مراحل گفته شده و مطمئن شدن در مورد اینکه رابطه شما واقعا قوی است، نوبت به مرحله بعدی می رسد، یعنی باید ربطه ای متعهدانه را آغاز کنید. اما چگونه می خواهید آن را انجام دهید؟ کاهان می‌گوید هر چقدر هم که فناوری وسوسه‌انگیز باشد، مهم‌ترین چیز گفتگوی رو در رو است. او می‌گوید: «این کار را از طریق ایمیل، تلفن یا پیامک هم می شود انجام داد، اماگفت و گوهای جدی در مورد اینکه به کجا می رویم و چه می کنیم واقعاً باید حضوری انجام شود.

اگر احساس عصبی یا آسیب پذیری می کنید، آن را از قبل با شریک زندگی خود در میان بگذارید. کاهان می‌گوید: «بعضی‌ها با این موضوع راحت‌تر هستند، این که که صاف و صادق باشند و آن را مطرح کنند، اما برخی دیگر چندان راحت نیستند.» با این حال شما می توانید به شریک زندگی خود بگویید:"من ناراحت، کمی مردد و کمی عصبی هستم. اگر به کسی گوشزد کنید که می‌خواهید کاری را انجام دهید که برای شما آسان نیست، این می‌تواند راه خوبی برای آماده کردن او باشد.

اغلب در یک رابطه اتفاق می افتد که هر دو نفر در یک موقعیت مشابه نیستند. ممکن است یک نفر واقعاً شما را دوست داشته باشد و بخواهد با شما رابطه برقرار کند، اما برای رسمی کردن آن آماده نباشد. اگر «مکالمه» را برای شریکتان مطرح کردید، و او آماده جهش نیست، از خود بپرسید که واقعا چقدر می توانید تحمل کنید. آیا می توانید صبور باشید یا واقعاً می خواهید در حال حاضر رابطه تان را ارتقا دهید؟ این به شخصیت شما بستگی دارد.

چه در حال شروع گفتگو در مورد جدی کردن رابطه باشید یا درحال پاسخ دادن به این سوال از جانب پارتنر خود باشید، باید صادق باشید. کاهان می‌گوید: «هرچه یک فرد از نظر عاطفی یا روان‌شناختی سالم‌تر باشد، کمتر حاضر می‌شود که احساسش را کنار بگذارد و به چیزی که طرف مقابلش می خواهد تن بدهد و بعد بگوید: «اشکالی ندارد، اشکالی ندارد». "یک رابطه باید واقعاً احساس خوبی داشته باشد. شما نمی توانید به خودتان دروغ بگویید."

فاطمه چولکی
فاطمه چولکی

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها