(تصاویر) چطوری نچرال و طبیعی آرایش کنیم؟

  • فاطمه چولکی فاطمه چولکی
  • ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • زمان مطالعه : 6.9 دقیقه

راهنماتو- برای رسیدن به یک آرایش طبیعی، تکنیک های ساده و مقداری لوازم آرایشی لازم است. ویژگی‌های طبیعی شما فوق‌العاده و منحصر به فرد هستند، پس ایجاد یک آرایش طبیعی بهترین راه برای در کانون توجه قرار دادن ویژگی‌هایی است که خالق به شما نعمت داده است! بنابراین؛ ملزومات آرایش طبیعی صورت خود را کشف کنید و نکات و ترفندهایی که راهنماتو برای ایجاد جادوی آرایش کمتر و ساختن یک صورت طبیعی به شما آموزش می دهد را فراموش نکنید تا به نتیجه دلخواهتان برسید. برای کمک به شما و برای اطمینان از اینکه آرایش شما به بهترین شکل ممکن طبیعی به نظر برسد، برخی از نکات آرایشی، ترفندها و آموزش تصویری را در ادامه به اشتراک گذاشته ایم.

آرایش کردن روی صورت

صورت خود را از هرگونه آرایش قبلی پاک کنید

پاک کننده آرایش را روی یک پنبه بریزید. پنبه را در دایره های کوچک بکشید یا مالش دهید تا آرایش قدیمی پاک شود. نوع پوست خود را مشخص کنید و دو بار در روز با محصولات مناسب تمیز  و مرطوب کنید. اگر مشکلات پوستی مانند لکه و جوش سرسیاه دارید، از لایه بردار استفاده کنید.

1

صورت خود را مرطوب کنید

برای مرطوب کردن صورت خود مقداری از کرم مرطوب کننده بدون عطر و فاقد چربی را روی صورت خود بمالید و آن را در تمام نواحی پخش کنید. لوسیون های معطر می توانند به منافد باز پوست شما نفوذ کرده و باعث جوش یا واکنش آلرژیک شوند. لوسیون های چرب سبب ایجاد جوش یا آکنه می شوند.

* برای داشتن ظاهری طبیعی تر، به جای استفاده از کرم پودر، از مرطوب کننده رنگی استفاده کنید. مرطوب کننده های رنگی در حالی که پوست شما را یکدست می کنند، معمولا حاوی SPF هم هستند. افرادی که پوست شفاف‌تری دارند با استفاده از مرطوب‌کننده‌های رنگی بهترین ظاهر را خواهند داشت.

2

کانسیلر را روی لک و زیر چشم خود بزنید

استفاده از کانسیلر قبل از کرم پودر کمک می‌کند تا کرم پودر رو پوست شما فیکس شود. حتما مطمئن شوید که کانسیلری که انتخاب می کنید دقیقاً هم رنگ پوست شما باشد. هنگامی که کانسیلر را می‌زنید، آن را مستقیما روی نقطه مورد نظر بزنید،، این برای کار جلوگیری از ایجاد اثر هاله مانند و پوشاندن آن نقطه است. 

مراقب باشید در مورد کانسیلر زیاده روی نکنید. شما فقط برای پوشاندن برخی نقاط به آن نیاز دارید.

3

کرم پودر را روی قسمت های چرب تر صورت خود بمالید

قبل از شروع، بهتر است تعیین کنید که آیا از کرم پودری با رنگ مناسب برای زیرسازی استفاده می کنید یا خیر. در نور طبیعی قرار بگیرید و فونداسیون را روی گونه خود تست کنید تا مطمئن شوید که رنگ مناسب پوست شما است.

انگشت خود یا یک اسفنج را در فونداسیون قرار دهید و آن را روی صورت خود بکشید و آن را روی تمام صورت پخش کنید تا شبیه رنگ پوست شما شود. حتما به زیر خط فک خود هم کرم بروید. اگر در لبه صورت خود توقف کنید، یک خط واضح در جایی که فونداسیون به پایان می رسد وجود دارد و به نظر می رسد که ماسک زده اید.

4

برنزر بزنید

برخی از افراد برای زدن برنزر یا رژگونه به چشمان خود تا بعد از اتمام آرایش، صبر می کنند. برنزر یک راه عالی برای دادن درخشش طبیعی به صورت است. برنزر را به آرامی روی تمام صورت خود بمالید (یا فقط در امتداد استخوان گونه و T-Zone خود را برای ظاهری طبیعی برنزه کنید). با این حال، برنزر در صورت استفاده نادرست می تواند برای افرادی که پوست رنگ پریده دارند احمقانه به نظر برسد. قبل از بیرون رفتن با برنزر در خانه تمرین کنید تا ببینید که آیا برنزه کننده برای شما خوب به نظر می رسد یا خیر. اگر ظاهر آن را دوست ندارید، این مرحله را رد کنید.

5

رژگونه بزنید

اگر از برنزر راضی نبودید، می توانید به جای آن از رژگونه استفاده کنید. رژگونه کرم معمولاً بهتر از پودر عمل می کند، زیرا ظاهری شبنم دار به شما می بخشد و ماندگاری بیشتری دارد. با انگشت حلقه خود کمی از رژگونه کرمی با رنگ صورتی ملیح، کمی روی انگشت حلقه خود بمالید و روی استخوان گونه خود بمالید.

توجه داشته باشید که نباید هم رژگونه بزنید و هم برنزر. یکی را انتخاب کنید.

6

استفاده از آرایش چشم

از مداد برای خط چشم استفاده کنید

خط مژه بالایی خود را با مداد سرمه ای، قهوه ای، مشکی یا خاکستری خط بکشید. برخی از خانم ها ترجیح می دهند این کار را انجام دهند، زیرا معتقدند خط چشم کمی طبیعی تر از چشمی است که فقط با ریمل آرایش شده باشد. دو سوم خط مژه بالا و یک سوم خط مژه پایین را خط بکشید. خط را با یک غنچه پنبه لکه دار کنید.

8

از خط چشم سفید استفاده کنید

از خط چشم سفید استفاده کنید تا چشمان خود را بزرگتر نشان دهید. گوشه‌های داخلی چشم‌هایتان را با خط چشم سفید یا سایه‌های سفید بپوشانید تا چشمانتان روشن‌تر شود.

برخی از افراد دوست دارند کمی خط چشم سفید یا سایه به زیر استخوان ابرو اضافه کنند تا چشمانشان روشن تر وشاداب تر به نظر برسد.

0

استفاده از سایه چشم را فراموش نکنید

برای داشتن ظاهری حرفه ای از دو سایه استفاده کنید. رنگ هایی که انتخاب می کنید بسته به رنگ پوست شما باید طلایی، قهوه ای یا نقره ای باشد. یک رنگ روشن و خنثی را در سراسر پشت چشم و دقیقاً بالای چین خود اعمال کنید بعد هم از کمی سایه تیره تر استفاده کنید تا به آرامی قسمت بالایی را خط بکشید و خطوط چین را مشخص کنید. برای ظاهری طبیعی، به یاد داشته باشید که رنگ ها را با هم ترکیب کنید.

09

مژه های خود را فر کنید و یک لایه ریمل بزنید

فر کردن مژه ها ظاهری روشن و شاداب به شما می دهد. اگر می خواهید به چشمانتان کمی برجستگی ببخشید، یک لایه از ریمل مورد علاقه خود را روی آن قرار دهید.

اگر از ریمل استفاده می کنید، با استفاده از یک برس ریمل تمیز یا یک برس ابرو از جمع شدن ریمل روی مژه جلوگیری کنید.

05

آرایش کردن لب ها

یک رژ لب ساده و شفاف بزنید

از استفاده از رژ لب های 24ساعته یا برق لب براق خودداری کنید. مداد لب بهترین گزینه است، زیرا طبیعی به نظر می رسد و در تمام طول روز باقی می ماند. از رنگی استفاده کنید که به رنگ طبیعی لب شما نزدیک باشد.

01

مقدار کمی از شاین گونه را به مرکز لب‌هایتان بمالید

این مرحله را قبل از بیرون رفتن با آن در خانه امتحان کنید. برخی از افراد ظاهر شاین در مرکز لب‌های شما را دوست ندارند. آنچه را که از نظر شما بهتر است را انجام دهید!

02

فاطمه چولکی
فاطمه چولکی

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها