در اردیبهشت ماه چه سبزیجاتی میشه کاشت؟

  • ریحانه میرسمیعی ریحانه میرسمیعی
  • ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه

راهنماتو- فصل بهار فرا رسیده است و دمای هوا کم کم در حال افزایش است و ما بیشتر از قبل می توانیم به باغبانی بپردازیم. اردیبهشت ماه زمان خوبی برای کاشت گیاهان و سبزیجات متنوع هم در داخل منزل و هم در فضای باز است. اکنون دمای خاک به اندازه ای است که می توان کشت در فضای باز را آغاز کرد و سطح نور و گرما به حدی هستند که می توان بدون نیاز به تجهیزات اضافی در داخل منزل نیز اقدام به کاشت سبزیجات و گل و گیاه نمود. در ادامه با معرفی بهترین سبزیجات برای کاشت در اردیبهشت ماه با راهنماتو همراه باشید.

1- لوبیا

به گزارش راهنماتو، لوبیا گیاهی گرمادوست است که برای رشد به روزهای گرم و شب های خنک نیاز دارد و مرحله حساس رشد و به ویژه گل دهی آن باید به گونه ای باشد که با گرما و خشکی تابستان همزمان نشود و همچنین زمان رسیدن آن نیز در سرمای پاییز نباشد. دمای مورد نیاز برای رشد لوبیا در روز بین 20 تا 28 درجه سانتی گراد و در شب بین 15 تا 20 درجه سانتی گراد است.

1


2- چغندر

چغندر یک محصول کشاورزی حیاتی در صنایع مختلف از جمله صنعت تولید قند و شکر است که کیفیت آن نقش مهمی در کاهش هزینه تولید شکر دارد. از اواسط اسفند ماه تا اوایل اردیبهشت بهترین زمان کاشت چغندر است و کشت بذر در این زمان بهترین عملکرد ریشه و در نتیجه افزایش تولید شکر را به همراه خواهد داشت.

1


3- هویج

هویج یک گیاه دو ساله با ریشه خوراکی است که در دمای 15 الی 20 درجه سانتی گراد بخوبی رشد می کند و برای رشد بهتر ریشه ها به خاک‌های عمیق لومی شنی نیاز دارد. این گیاه از کاشت تا برداشت محصول به 2 الی 4 ماه زمان نیاز دارد و برای کاشت یک محصول پاییزی می توان اکنون اقدام به کاشت آن نمود.

1


4- ذرت

ذرت یکی از غلات مهمی است که پس از گندم بیشترین اراضی کشاورزی جهان را به خود اختصاص داده است. این خوراکی سرشار از مواد مغذی مورد نیاز برای بدن و منبع خوبی از فیبر است و کالری بالایی نیز دارد. اکنون که هوا گرمتر شده است و دمای خاک بالای 55 درجه فارنهایت است، زمان مناسبی برای کاشت ذرت شیرین است؛ تا بتوان در اواخر تابستان و اوایل پاییز اقدام به برداشت آن نمود.

1


5- خیار

خیار میوه ای است که اغلب از آن به عنوان سبزی یاد می شود. خیار کالری کم و آب و فیبر محلول زیادی دارد و به عنوان یک گزینه عالی برای کاهش وزن و آبرسانی به بدن محسوب می شود. برای جوانه‌زنی بهتر بذر خیار، باید دمای روز در روز حدود 27 الی 29 درجه سانتی گراد و دمای شب بین 25 الی 27 درجه سانتی گراد باشد.

1


6- بادمجان

بادمجان از جمله صیفی جات محبوبی است که به راحتی می توان در باغچه و گلدان اقدام به کاشت آن نمود. این گیاه برگ پهن از خانواده سیب زمینی است و در مناطق گرمسیری و معتدل بخوبی رشد می کند. شما می توانید در اردیبهشت ماه و تا قبل از اینکه هوا گرم شود، اقدام به کاشت بادمجان نمایید.

1


7- فلفل

فلفل از جمله سبزیجات خوش طعمی است که در تهیه انواع غذاها و خوراکی ها می توان از آن استفاده کرد. این سبزی در انواع مختلف شیرین، تند، چیلی، سفید، زرد، نارنجی، قرمز و سبز موجود است و طرفداران بی شماری در سراسر دنیا دارد. شما می توانید در اردیبهشت ماه اقدام به کاشت هر نوع فلفلی نمایید.

1

ریحانه میرسمیعی
ریحانه میرسمیعی

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها