ترفند سرآشپز واسه سفت نشدن میگو

  • راضیه میرزاحیدری راضیه میرزاحیدری
  • ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • زمان مطالعه : 2.3 دقیقه

نمناک نوشت: سفت شدن میگو یکی از اتفاقات رایج و ناخوشایند در طبخ این غذای دریایی خوشمزه و مقوی به شمار می رود که با ترفندهایی میتوانید از سفت شدن میگو جلوگیری کنید.

برای جلوگیری از سفت شدن میگو چکار باید کرد؟

میگو آبزی بسیار پر خاصیت و سرشار از آهن و امگا 3 است که با آن می توان غذاهای متنوعی چون قلیه میگو، دو پیازه میگو، میگو کبابی، میگو سرخ شد‌ه، میگو سوخاری و... تهیه کرد. سفت شدن یکی از مشکلاتی است که بسیاری از افراد درحین پخت میگو دچار آن می شوند اما علت چیست؟ چرا میگو سفت می شود؟ سفت شدن میگوها سبب می شود که آنها حالت لاستیکی به خود گرفته و جویدنشان سخت شود و ترد و خوشمزه و پفکی نباشد.

میگوها را با حرارت کم تفت ندهید

بسیاری از افراد در زمان تفت دادن میگو با پیاز و ادویه شعله را کم می کنند، یکی از دلایل سفت شدن میگو مربوط به این کار است، با کم کردن حرارت میگو آب انداخته و سفت می شود،بهتر است حرارت را زیاد کنید تا میگوها آب نیاندازند و چند دقیقه میگو را تفت دهید.

میگوها را بیش از حد نپزید

میگوها گوشت نرمی داشته و برای پختن بهزمان طولانی نیاز ندارند، زمان طولانی پخت میگو سبب سفت شدن آنها می شود پس زمان پخت میگو را کوتاه کنید و بدانید که میگو با همین زمان کم هم می پزد، میگویی که به حالت دایره‌ی کامل درمی‌آید، زیاد پخته است؛ پس اجازه ندهید به این مرحله برسد زیرا اگر میگوها بیش از حد پخته شوند، حالت لاستیکی به خود می گیرند و علاوه بر از دست رفتن مواد مغذی آن، جویدنشان نیز به سختی خواهد بود.

میگوها را قبل از پخت بجوشانید

بهتراست برای جلوگیری از سفتشدن میگوها، آنها را قبل از سرخ کردن ابتدا در آب، نمک و 2 قاشق سرکه بجوشانید و سپس اقدام به سرخ کردن آن کنید تا پفکی شود.

ادویه ها را زمان مناسب به میگو بیافزایید

بعد از تفت دادن میگوها با پیاز، ادویه ها را به آن افزوده و کمی دیگر تفت دهید، افزودن ادویه ها در همان ابتدای زمان تفت دادن میگو سبب سفت شدن آن می شود.

1

به میگو زیاد آبلیمو نزنید

اگر می خواهید میگوها را مزه دار نمایید، میگوها را ساعات طولانیدر آبلیمو نخوابانید بلکه ده دقیقه قبل از طبخ، به آن آبلیمو اضافه نمایید. آبلیمو بوی بد میگو را از بین می برد. اگر زودتر آبلیمو را اضافه نمایید، باعث سفت شدن گوشت میگو می شود.

راضیه میرزاحیدری
راضیه میرزاحیدری

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها