تفریح در تهران وقتی هوا بهاریه!

  • طناز السادات حسینی فر طناز السادات حسینی فر
  • ۱۹ فروردین ۱۴۰۳
  • زمان مطالعه : 4.7 دقیقه

راهنماتو- تهران هر چه نداشته باشد، وسایل، اماکن و تفرجگاه‌های فراوانی دارد. ممکن است شما به ورزش علاقه داشته باشید، از طبیعت لذت ببرید یا بخواهید در شهربازی هیجان را تجربه کنید. در هر صورتی و با هر سلیقه‌ای، تهران، جایی برای تفریح شما خواهد داشت. هرچه باشد، تهران، پایتخت ایران زمین است! حال در این روزهای بهاری که هوا نه به شدت سرد و نه به شدت گرم است، می‌توانیم بیش از پیش به تفریح فکر کنیم. اما، اگر هنوز نمی‌دانید کدام تفرجگاه تهران می‌تواند شما را سر شوق آورد، با راهنماتو همراه شوید.

1. سورتمه توچال

1

به گزارش راهنماتو، سورتمه توچال یکی از بهترین انتخاب‌ها برای تفریح در فصل بهار آن هم در تهران است. توچال یکی از مرتفع‌ترین نقاط تهران است که از بام آن می‌توان تهران را دید زد. در روزهای بهاری، آب‌وهوای توچال به شدت فریبنده خواهد بود، از طرفی درخت‌ها تازه جوانه زده‌اند و نشاط از هرسوی آن به ما خواهد رسید. تفرجگاه توچال، امکانات فراوانی برای خوش گذرانی دارد، اما یکی از بهترین آن‌ها، سورتمه است چراکه هم هیجان را تجربه می‌کنید و هم در ارتفاعات به طول 1420 متر، تهران را می‌بینید.

برای رفتن به توچال و سورتمه سواری بهتر است به مترو تجریش رفته و با تاکسی‌ها به سمت توچال بروید. قیمت بلیط سورتمه توچال بین 50000 تا 100000 تومان است.

2. بانجی جامپینگ برج میلاد

1

یکی دیگر از تفریحاتی که در هوای بهاری پایتخت می‌توانید روی آن حساب باز کنید، بانجی جامپینگ برج میلاد است. فرض کنید که از ارتفاع برج میلاد به پایین می‌افتید! هیجان انگیز نیست؟ این تفریح جذاب را یکی از رکورداران پرش آزاد جهان، یعنی امیر بدری در سال 1400 تاسیس کرده است. یعنی، این یکی از جدیدترین تفریحات تهرانی‌ها است. شاید باور نکنید ولی پیش‌تر برج ماکائو بلندترین برج بانجی جامپینگ به حساب می‌آمد که 233 متر ارتفاع داشت، اما اکنون برج میلاد با 280 متر ارتفاع بلندترین سکوی پرش به حساب می‌آید. فراموش نکنید که اگر قرار است با این ورزش هیجان‌انگیز به شور آیید باید مطمئن باشید که از سلامت قلب، کمر، فشار خون بهره‌مند هستید.

برای رفتن به برج میلاد بهتر است با مترو در ایستگاه میدان صنعت خط عوض کرده و به ایستگاه مترو برج میلاد بروید. هزینه بلیط بانجی جامپینگ برج میلاد 2500000 تومان الی 3000000 تومان است.

3. هلیوم پارک ایران مال

1

یکی از جذاب‌ترین و جدیدترین تفریحات در تهران، آن هم در فصل بهار، بازی کردن در هلیون پارک ایران مال است که به تازگی تاسیس شده است. هلیوم پارک به این معنا است که شما حین بازی مدام در حال پرش باشید. از جمله بازی‌ها در هلیوم پارک ایران مال در تهران، فوتبال حبابی، ترامپولین حرفه‌ای و نردبان معلق هستند که هر کدام هیجان‌های خاص خود را دارند. تمامی این تجهیزات در سالن «کهکشان» هلیوم پارک ایران مال وجود دارند.

برای رفتن به ایران مال بهتر است با مترو به ایستگاه چیتگر یا ایران خودرو رفته و سپس با تاکسی به ایران مال بروید. هزینه بلیط هلیوم پارک ایران مال به چند بخش تقسیم می‌شود، هزینه ورودی 20 هزار تومان است ولی هر نیم ساعت برای بزرگسالان 150000 تومان و برای بچه‌ها 90000 تومان باید هزینه کنیم.

4. کارتینگ آزادی

1

یکی از جذاب‌ترین تفریحاتی که به نوبه خود یک ورزش به حساب می‌آید، کارتینگ سواری است. شما بدون داشتن گواهینامه می‌توانید به پیست رفته و پشت فرمان خودروهایی بنشینیم که کارتی هستند، یعنی فقط گاز و ترمز دارند. نکته جذاب این است که این خودروها می‌توانند 180 کیلومتر در ساعت برانند. حال کارتینگ آزادی در تهران که با شعار «سرعت را بدون مخاطره تجربه کنید» به شدت معروف شده است، می‌تواند یک مکان جذاب برای تفریح در تهران، آن هم در فصل بهار باشد.

برای رفتن به کارتینگ آزادی در تهران باید به ضلع شرقی استودیوم آزادی بروید. برای این منظور می‌توانید به ایستگاه مترو ورزشگاه آزادی بروید. قیمت بلیط کارتینگ آزادی 110000 الی 130000 تومان است.

5. هیومن پارک دارآباد

1

یکی از جذاب‌ترین پارک‌هایی که می‌تواند یک روز بهاری جذاب در تهران را برای شما بسازد، هیومن پارک دارآباد است که در خاورمیانه حرف اول را می‌زند. این پارک شما و فرزندانتان را به داخل بدن انسان می‌برد و شما را با اعضای مختلف بدن انسان آشنا می‌کند. اما این تنها یکی از جذابیت‌های هیومن پارک است. در بخش‌های دیگر آن می‌توانید از موزه، رویا پارک (که همه چیز در آن برعکس است)، کاخ نیاوران و غیره دیدن کنید.

برای رفتن به هیومن پارک دارآباد می‌توانید به میدان تجریش رفته سپس با تاکسی یا ون به سمت هیومن پارک داراباد حرکت کنید. قیمت بلیط هیومن پارک برای هر نفر 165000 تومان است، اما برای بچه می‌توانید بلیطی به قیمت 120000 تومان تهیه کنید.

طناز السادات حسینی فر
طناز السادات حسینی فر

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها