به این دلایل باید توی فصل بهار به جای تابستان بری مسافرت

  • طناز السادات حسینی فر طناز السادات حسینی فر
  • ۲۰ فروردین ۱۴۰۳
  • زمان مطالعه : 4.4 دقیقه

راهنماتو- جالب است؛ وقتی در روزهای سرد زمستان و بارانی پاییز سخت در حال کار کردن هستیم، مدام به تعطیلات عید نوروز دلگرمیم! (وقتی عید بشه می‌ریم سفر!) اما ممکن است هزارویک دلیل، مثل دیدوبازدیدهای عید و شیفت‌های کاری برنامه ما را بهم بزند.

بعد به تابستان دلگرم می‌شویم و ماه‌ها و روزهای بعد از عید نوروز را برای سفر رفتن به فراموشی می‌سپاریم! این ظلمی بزرگ در حق خود است. مگر می‌شود به وقت گلاب‌گیری به کاشان سفر نکرد یا برای استشمام عطر نارنج به شیراز نرفت؟!

شاید هم باید به طلوع بهارانه آفتاب درساحل شمال کشور فکر کرد! پس شن‌های داغ ساحل در فصل تابستان را فراموش کنید و در اندیشه سفر در فصل بهار باشید، راهنماتو به شما خواهد گفت که چرا سفر رفتن در فصل بهار بهتر از تابستان است.

اقتصادی فکر کنید

1

به گزارش راهنماتو، تعطیلات نوروز قیمت رزرو هتل‌ها، وسایل نقلیه و هواپیماها و حتی خوردوخوراک در مناطق گردشگری چندین برابر می‌شود. این اتفاق، دقیقا به هنگام شروع فصل تابستان دوباره تکرار می‌شود. اما، پس از تعطیلات نوروز، سیل عظیمی از مسافران، سفر خود را رفته‌اند و جیب تورهای گردشگری خالی است. پس تخفیف‌ها شروع می‌شود.

1

بنابراین، بهتر است اقتصادی فکر کنیم و روزهای پس از تعطیلات نوروز و قبل از تابستان را برای سفر رفتن انتخاب کنیم که قیمت همه چیز خوب است.

بهار آب‌وهوایی دگرگون کننده دارد

1

یکی از مهم‌ترین دلایلی که باید فصل بهار را به جای تابستان برای سفر انتخاب کرد، این است که آب‌وهوای بهار به شدت مناسب‌تر از تابستان است. نسیم بهاری از لابه‌لای درخت‌ها و ساختمان‌های بلندبالا به سروصورت ما می‌خورد و احساسی از دگرگونی در ما به وجود می‌آورد. درواقع، بهتر است بگوییم که آب‌وهوای فصل بهار، آب‌وهوایی مناسب برای کاوشگری است.

1

اگر دوست داشته باشید که از اماکن تاریخی شهرهای ایران دیدن کنید، به موزه بروید، معماری ایرانی و سنت و فرهنگ‌های متفاوت در شهرهای متفاوت ایران و جهان را بشناسید، آب‌هوای فصل بهار بسیار بهتر از فصل تابستان برای پرسه زدن در شهر است. (قطعا از گرما نمی‌پزید!)

هیچ‌جا شلوغ نیست

1

وقتی به هنگام تعطیلات نوروز یا در فصل تابستان به مناطق گردشگری ایران و جهان می‌روید، مدام باید در صف‌های طولانی خرید بلیط قرار بگیرید یا ساعت‌ها ترافیک را به جان بخرید. اما، وقتی از تعطیلات نوروز می‌گذریم و هنوز به فصل تابستان نرسیدیم، همه سفرهای خود را رفته‌اند و همه جا خلوت‌تر است.

(یکی از دوستان که برای دیدن غار علیصدر به همدان رفته بود، از سفر بازگشت. از او درباره حال‌وهوای غار سوال کردیم. گفت که دو روز بعد، بلیط برای فروش داشتند و نتوانسته است از این غار زیبا دیدن کند!)

طبیعت در بهار زاینده است

1

فصل بهار، فصل پرآبی‌ها است. رودها پویا هستند، درخت‌ها در تلاطمند و هیچ چیز در سکون قرار ندارد. بنابراین می‌توان بسیاری از آبشارهای خشکیده در دل طبیعت ایران را جوشان دید و از دیدن شکوفه‌ها و جوانه‌های درخت‌ها به شوق آمد.

(هربار که درختی پرشکوفه می‌بینیم به این فکر می‌کنیم که سالی پربار از میوه در راه داریم، بنابراین روحیه می‌گیریم تا سال جدید را پرانرژی‌تر شروع کنیم!)

روحیه‌تان را بازمی‌یابید

1

تا به حال به این فکر کرده‌اید که در فصل بهار مدام احساس خوابالودگی دارید؟ در واقع می‌توان گفت افسردگی فصلی، به خصوص اوایل فصل زمستان یک احساس رایج میان مردم دنیا است. اما، فصل بهار هم از این دایره بیرون نیست! برای از بین بردن این احساس می‌توان سفر کرد. چه کسی وقتی به جایی جدید رفته است مدام بالش را در آغوش می‌گیرد و می‌خوابد؟!

1

بنابراین سفر رفتن در فصل بهار می‌تواند روحیه شما را باز کرده و احساس افسردگی را در شما از بین ببرد. ناگفته نماند که خوابالودگی در فصل بهار یک علت علمی دارد و آن گشادی رگ‌ها و کمتر رسیدن خون به مغز است. که یکی از راهکارها برای از بین بردن آن در معرض نور خورشید قرار گرفتن است. پس بهتر است به سفر برویم، از طبیعت لذت ببریم و در معرض نور بیشتری قرار بگیریم تا احساس خوابالودگی در ما از بین برود.

 

طناز السادات حسینی فر
طناز السادات حسینی فر

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها