دور ریختن ایده‌های معمولی؛ گرایش‌های دکوراسیون داخلی منزل در سال جدید

  • طناز السادات حسینی فر طناز السادات حسینی فر
  • ۲۱ فروردین ۱۴۰۳
  • زمان مطالعه : 6.3 دقیقه

راهنماتو- وقت آن رسیده است که ایده‌ها و سلیقه‌ی شخصی خود را به سبک‌های متفاوت دکوراسیون داخلی منزل تزریق کنید. دیگر قرار نیست به دلیل عناصر ترند شده، آن‌چه به روح شما جلا می‌بخشد را فراموش کنید. خوشبختانه در سال جدید ما با جذاب‌ترین ایده‌ها در صنعت دکوراسیون داخلی روبه‌رو هستیم، ایده‌هایی که شخصی‌سازی می‌شوند. به همین دلیل تنوع زیاد است، ممکن است همه خانه‌ها به روز باشد، اما یکی با دیگری تفاوت داشته باشد. چرا؟ چون سلیقه‌ها با یکدیگر فرق دارد. اما، همواره ایده‌هایی محوری و اصولی فراموش نشدنی وجود دارد که راهنماتو در این مقاله به آن اشاره می‌کند تا گرایش‌های دکوراسیون داخلی منزل در سال جدید را بشناسید.

1

دکوراسیون داخلی به مثابه سبک زندگی

به گزارش راهنماتو، اگر بخواهیم زندگی پرطراوتی داشته باشیم، بهتر است که همه جا را سبز کنیم. این روزها به چنین دکوراسیونی زندگی سبز یا Green Living می‌گویند که دیگر تنها یک سبک دکوراسیون داخلی نیست، بلکه سبکی از زندگی است. در سال جدید، تمامی طراحان داخلی کاملا روشن، از محیط زیست الهام می‌گیرند و آن را در مرکز توجه و نقاط کانونی یک خانه قرار می‌دهند. بنابراین در دکوراسیون داخلی خانه با عناصر بیوفیلیک، دیوار سبز و متریالی استفاده می‌شود که کمترین آسیب را به طبیعت می‌رسانند یا هیچ آسیبی به آن نمی‌زنند.

شاید برایتان سوال شده باشد که چرا در ترندهای جدید دکوراسیون داخلی، طراحان مدام به پیوند با طبیعت تاکید دارند؟ دلیل این مساله این است که در چنین دکوراسیونی، زندگی از هوشیاری بیشتری برخوردار خواهد شد چراکه وجدان ما را برای حفظ سلامت محیط زیست بیدار می‌کند.

1

پیوند با تکنولوژی

اگرچه برخی بر این باورند میان تکنولوژی و طبیعت دیواری بزرگ کشیده شده است، اما به نظر می‌رسد در برخی موارد تکنولوژی به داد طبیعت می‌رسد. حال، بهتر است در دکوراسیون داخلی منزل‌ برای سال جدید، از پیوند با تکنولوژی عقب نمانیم. تکنولوژی می‌تواند زندگی را برای ما آسان‌تر کند. چیزهایی را به ما یادآوری کند، که مدام فراموش می‌کنیم و از همه مهم‌تر متوجه شویم که تکنولوژی دشمن ما نیست.

از جمله راه‌های پیوند با تکنولوژی در دکوراسیون داخلی منازل، استفاده دستگاه‌های نورپردازی اتومات، پنجره و شیشه‌های هوشمند، سیستم مدیریت خانه از راه دور و مبتنی بر هوش مصنوعی، سیستم مدیریت لوازم آشپزخانه با برنامه‌های تلفن همراه و غیره.

1

کاشی کاری را فراموش نکنید

تا نام ترندهای جدید در دکوراسیون داخلی منزل را می‌شنویم، فرض می‌کنیم که قرار است به طور کل معماری ایرانی را فراموش کنیم. غافل از اینکه کاشی‌ها در سال جدید به ‌عنوان یکی از مهم‌ترین ایده‌های دکوراسیون داخلی ترند شده‌اند. اما، نه کاشی‌های معمولی. کاشی‌هایی که از نظر بصری جذابیت خاصی داشته باشند. این یعنی ما می‌توانیم با اقتباس از این ایده داستانی جدید برای کاشی‌کاری‌های خانه‌مان بنویسیم، تنها و تنها اگر کاشی‌کاری‌های سنتی در معماری ایران را نگاه کنیم و از آن الهام بگیریم.

1

اتاق کار به خانه بازگشته

در سالیان قدیم، هر خانه‌ای که اشرافی در آن زندگی می‌کرد، قطعا یک اتاق کار هم در آن وجود داشت. پزشک‌ها، وکیل‌ها، نویسنده‌ها و غیره ممکن بود بارها در طول روز به اتاق کارشان در خانه که امن‌ترین مکان برایشان به حساب می‌آمد سر بزنند. نکته جالب این است که این روزها بسیاری از مردم به شکل ریموت کار می‌کنند یا به اصطلاحی دورکار شده‌اند. این مساله نیازمند آن است که در خانه محیطی مناسب برای کار کردن داشته باشیم؛ اتاقی به نام اتاق کار!

حال اتاق کار تبدیل به یک نقطه مهم و جدید در دکوراسیون داخلی خانه شده است که در آن صندلی‌های ارگونومیک، پنجره‌های عایق، نورپردازی مناسب و یک طراحی شیک و راحت، الهام‌بخش و شخصی‌سازی شده پیاده سازی می‌شود.

1

ترکیبی از سبک‌های سنتی و معاصر

مقصود از ترکیب سبک‌های سنتی با معاصر این است که ما باید در دکوراسیون داخلی خانه خود، زیبایی‌های خانه‌های قدیمی را با راحتی خانه‌های هوشمند ترکیب کنیم. این یک ایده جذاب برای بسیاری از ما است. در این حال، مبلمانی که زیبا و چشم‌نواز هستند و از سبک‌های سنتی پیروی می‌کنند، در خانه‌ای هوشمند قرار می‌گیرند که از قضا با طبیعت پیوند برقرار می‌کنند.

1

  خانه سبز با نور خورشید

یکی از روندهای جذاب در سال جدید سرمایه گذاری بر روی پنجره‌های بزرگ است. درواقع، داشتن خانه‌ای سبز مستلزم این است که بیشترین استفاده از نور طبیعی را بکنیم. بنابراین از کمترین متراژ پرده استفاده می‌کنیم یا اصلا پرده را در روز فراموش می‌کنیم و از پنجره‌های سراسری نور طبیعی خورشید را به خانه‌مان دعوت می‌کنیم. اما، فراموش نکنید که این تنها پنجره‌های بزرگ نیست که به داد شما می‌رسد، نورگیرها و آینه‌ها هم هستند. مثلا آینه‌ها اگر در زاویه‌ای مناسب نسبت به پنجره قرار گیرند می‌توانند نور را چندین برابر کنند.

اما، با نور خورشید در خانه‌ای سبز، تنها از حضور یک نور طبیعی جذاب برخوردار نمی‌شویم. ما در حال استفاده از ویتامین D موجود در نور آفتاب هستیم در حالی که انرژی بسیار زیادی از آن می‌گیریم تا روزی خوب را شروع کرده و به پایان برسانیم.

1

سلیقه شخصی در دکوراسیون داخلی

از نظر شما چه چیزی می‌تواند با اصالت باشد؟ چیزی که از درون خودِ انسان سرچشمه گرفته است! حال اگر دوست داشته باشیم که دکوراسیون داخلی منزل ما اصالت داشته باشد، بهتر است خودمان را آزاد بگذاریم و هر آنچه روحمان می‌طلبد را به خانه دعوت کنیم. از این رو است که در جدیدترین ایده‌ها و ترندهای دکوراسیون داخلی سلیقه شخصی تبدیل به ستون اصلی آن شده است. وقتی خانه شما بر اساس شخصیت‌تان چیده شده باشد، از آن احساس منحصربه‌فردی خواهید گرفت. در حالی که مهمانان شما نیز، همانطور که دوست‌دار شما و شخصیتتان هستند، از حضور در خانه‌تان نیز لذت می‌برند.

پس برای چیدمان خانه‌تان در سال جدید، هر آن چیزی که در انبار گذاشته‌اید چون فکر می‌کنید مد نیست، به دکوراسیون خانه‌تان بیاورید. یادگاری‌ها، صنایع دستی، قاب عکس‌ها و هنری که شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد، هم‌اکنون جایی در خانه شما پیدا کرده است.

1

دوپامین در دکوراسیون داخلی

یکی دیگر از ایده‌های ترند شده در دکوراسیون داخلی تزریق دوپامین به آن از طریق بازی با رنگ‌های پرجنب‌وجوش است. اما این تنها رنگ‌ها نیستند که به خانه دوپامین تزریق می‌کنند. الگوهای جذاب و پیچیده در هم، عناصری که بازیگوشی را به خانه شما می‌آورند و لوازمی که هیچ جای دیگری جز در خانه شما پیدا نمی‌شوند می‌تواند به خانه‌تان دوپامین تزریق کند.

طناز السادات حسینی فر
طناز السادات حسینی فر

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها