7 فعالیت سرگرم کننده که به اندازه دَه‌هزار قدم پیاده روی کالری می سوزانند!

  • ریحانه میرسمیعی ریحانه میرسمیعی
  • ۲۱ فروردین ۱۴۰۳
  • زمان مطالعه : 3.6 دقیقه

راهنماتو- ورزش از هر نوعی که باشد می تواند به بهبود وضعیت سلامتی و سیستم ایمنی بدن ما منجر شود. تکنیک پیاده‌روی دَه‌هزار قدم در روز برای تناسب اندام، بهبود سلامتی و کاهش خطر ابتلا به بسیاری از بیماری ها مانند دیابت، بیماری های قلبی و حتی سرطان و زوال عقل ضروری است. جالب است بدانید که فعالیت های ورزشی جالب دیگری نیز وجود دارند که انجام آنها همان فواید دَه‌هزار قدم پیاده روی را ارائه می دهند:

1- ورزش های راکتی

به گزارش راهنماتو، ورزش های راکتی مانند بدمینتون، تنیس، پیکل بال و راکت بال یکی از فعالیت های جذاب و سرگرم کننده ای هستند که فواید ده هزار قدم پیاده روی در روز را ارائه می دهند. داده های منتشر شده توسط برند فیت‌بیت در سال 2020 نشان می دهند که انجام یک ساعت بازی تنیس انفرادی می تواند فواید 10680 قدم پیاده روی را ارائه دهد.

1


2- رقص و ایروبیک

رقص و ورزش ایروبیک حرکات سرگرم کننده ای هستند که تعادل، چابکی و سلامت قلب و عروق را بهبود می بخشند و یک کالری سوز عالی محسوب می شوند. البته کلید رسیدن به فواید آن، انجام مستمر حرکات است.

1


3- دوچرخه سواری

دوچرخه‌سواری به تقویت قدرت عضلات پا، بهبود تحرک مفاصل و افزایش استقامت قلبی عروقی کمک می کند. یک ساعت دوچرخه‌سواری با سرعت متوسط می تواند حتی فوایدی بیش از دَه‌هزار قدم پیاده روی را ارائه دهد. دوچرخه سواری با سرعت متوسط و ثابت از خستگی و گرفتگی نفس شما جلوگیری کرده و موجب انجام حرکات مستمر خواهد شد.

1


4- بازی با فرزندان یا نوه ها

فعالیت‌های روزمره مانند بازی با توپ و بالا رفتن از زمین بازی همراه با نوه ها یا فرزندان علاوه بر سرگرمی می توانید فواید ده هزار قدم پیاده روی را ارائه دهد. برای رسیدن به نتیجه مطلوب لازم است روزانه حداقل به مدت یک ساعت به انجام این گونه فعالیت ها بپردازید.

1


5- تمرینات تناوبی بسیار شدید (HIIT)

تمرینات تناوبی بسیار شدید به معنای انجام تمرینات خیلی شدید در بازه زمانی کوتاه هستند. یک جلسه 20 دقیقه ای HIIT می تواند به اندازه یک دوره طولانی تر پیاده روی موثر واقع شود و فوایدی همچون سوزاندن سریع کالری، بهبود استقامت و افزایش متابولیسم را ارائه می دهد. توصیه می شود که دوره های کوتاه تمرینات HIIT مانند حرکات برپی، کوهنوردی یا پرش های اسکات را با دوره های استراحت کوتاه ترکیب کنید. به عنوان مثال، 30 ثانیه فعالیت شدید انجام داده و سپس به مدت 30 ثانیه استراحت کنید.

1


6- شنا

شنا یکی دیگر از تمرینات موثر در بهبود قدرت عضلانی، انعطاف‌پذیری و سلامت قلب و عروق است. یک ساعت شنا کردن می تواند فواید معادل ده هزار قدم پیاده روی را ارائه دهد. توصیه می کنیم در بین شنا کردن مدت های کوتاهی استراحت کنید.

1


7- طناب زدن

یکی دیگر از حرکات موثر در کالری سوزی طناب زدن است که می تواند حتی در برخی موارد از مزایای پیاده‌روی پیشی بگیرد. این کار سلامت قلب و عروق، هماهنگی و چابکی اعضای بدن را بهبود می بخشد. تقریبا 10 دقیقه پرش با طناب می تواند به اندازه 30 دقیقه پیاده روی سریع کالری بسوزاند. 

1

ریحانه میرسمیعی
ریحانه میرسمیعی

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها