نقد و بررسی گلکسی واچ 5 سامسونگ

  • ریحانه میرسمیعی ریحانه میرسمیعی
  • ۷ آبان ۱۴۰۱
  • زمان مطالعه : 6.1 دقیقه

راهنماتو- سری ساعت های هوشمند گلکسی واچ سامسونگ را می توان به عنوان یکی از رقبای ساعت های هوشمند ممتاز اپل واچ دانست. سامسونگ در صنعت پوشیدنی از سال 2022 به رشد قابل توجهی دست پیدا کرده است.

به گزارش راهنماتو، ساعت ممتاز گلکسی واچ 5 در 10 آگوست 2022 رونمایی شد. سامسونگ دو نسخه از این ساعت هوشمند با نام های گلکسی واچ 5 پرو و گلکسی واچ 5 را معرفی کرده است. اولی یک ساعت گران قیمت 546 دلاری می باشد، در حالی که دومی را می توان به عنوان یک ساعت هوشمند مقرون به صرفه در نظر گرفت. نسخه بلوتوث مدل 40 میلی متری آن حدود 340 دلار امریکا و نسخه LTE مدل 44 میلی متری آن 437 دلار امریکا قیمت دارد. در این مطلب قصد داریم به بررسی مشخصات ساعت هوشمند گلکسی واچ 5 بپردازیم.

گلکسی واچ 5 سامسونگ

طراحی

گلکسی واچ 5 از نظر طراحی شباهت زیادی به گلکسی واچ 4 سامسونگ دارد. یک صفحه نمایش دایره ای، بدنه آلومینیومی بادوام و دو دکمه فیزیکی در یک طرف این ساعت هوشمند به چشم می خورد. این ساعت هوشمند سبک وزن تنها 33.5 گرم وزن دارد.

نمایشگر

سامسونگ در حال حاضر یکی از بهترین تولیدکنندگان نمایشگر در بازار است که همیشه سعی دارد محصولات خود را نیز به این نمایشگرها مجهز کند. گلکسی واچ 5 به یک پنل 1.4 اینچی Super AMOLED با وضوح 450 در 450 پیکسل و حداکثر روشنایی 1000 نیت مجهز شده است. نمایشگر این ساعت هوشمند حتی در شدیدترین حالت نورخورشید نیز بخوبی قابل مشاهده است. نمایشگر گلکسی واچ 5 مانند برادر بزرگترش، گلکسی واچ 5 پرو توسط نوعی کریستال یاقوت کبود محافظت می شود. این نوع کریستال نسبت به شیشه های معمولی از دوام بیشتری برخوردار است. این پنل به قابلیت  Always-on(نمایشگر همیشه روشن) نیز مجهز شده است.

نرم افزار و پیکر بندی

سامسونگ در طراحی نرم افزار گلکسی واچ 5 با گوگل همکاری کرده است. در طراحی سیستم عامل این ساعت هوشمند WearOS و رابط کاربری UI سامسونگ با یکدیگر ترکیب شده اند. کاربران می توانند از طریق پلی استور گوگل، برنامه های مختلف را بر روی ساعت هوشمند خود دانلود و نصب نمایند. جدای از این، چندین برنامه دیگر مانند Google Maps، Microsoft Outlook و اسپاتیفای نیز از پیش روی آن نصب شده است.

ژست‌های لمسی اصلی این ساعت هوشمند شامل کشیدن انگشت به بالا برای نمایش برنامه‌های دانلود شده، کشیدن انگشت به چپ برای بررسی صفحه‌های ثانویه، کشیدن انگشت به سمت راست برای اعلان‌ها و کشیدن انگشت به پایین برای تنظیمات سریع است. دو دکمه کناری را می توان برای دسترسی به صفحه اصلی و صفحه قبلی استفاده کرد.

گلکسی واچ 5 سامسونگ

گلکسی واچ 5 به همان تراشه دو هسته ای 5 نانومتری اگزینوس W920 سال گذشته با کلاک 1.18 گیگاهرتز مجهز شده است و 16 گیگابایت حافظه داخلی برای مواردی مانند برنامه‌ها، موسیقی و صفحات ساعت ارائه می دهد. میکروفون و بلندگوی داخلی امکان تماس مستقیم از طریق ساعت هوشمند را فراهم می کنند. این نوع تماس حتی بهتر از تماس از طریق جفت شدن هدفون بی سیم با تلفن هوشمند می باشد. بلندگوی ساعت خیلی قوی نیست و برای شنیدن صدا از طریق آن، لازم است کمی آن را به گوش خود نزدیک کنید. اما میکروفون در یک محیط پر سرو صدا نیز بخوبی عمل می کند.

کاربران می توانند با استفاده از اپلیکیشن Galaxy Wearable سامسونگ، ساعت هوشمند خود را به گوشی سامسونگ متصل کنند. این اپلیکیشن گزینه های سفارشی سازی مختلفی را برای کاربران فراهم می کند. Galaxy Wearable واچ فیس های زیادی را ارائه می دهد و کاربران می توان اعلان های برنامه ها، کنترل ژست ها، عملکرد دکمه ها و بسیاری موارد دیگر را با استفاده از آن تنظیم کنند. سامسونگBixby را به عنوان دستیار هوشمند این ساعت هوشمند در نظر گرفته است و کاربران می توانند آن را به Google Assistant نیز تغییر دهند.

گلکسی واچ 5 سامسونگ

ردیابی تناسب اندام و سلامت

گلکسی واچ 5 قابلیت های متنوعی را برای ردیابی تناسب اندام و نظارت بر موارد حیاتی بدن ارائه می دهد. این ساعت هوشمند با استفاده از برنامه Samsung Health تمرینات و سلامتی کاربران را ردیابی می کند. از قابلیت های این ساعت هوشمند می توان به گام شمار و 100 حالت ورزشی اشاره کرد. کاربران همچنین می توانند با دانلود Google Fit از گوگل پلی، به برنامه های تمرینی بیشتری دسترسی پیدا کنند. کنترل ضربان قلب، سطح اکسیژن مصرفی (VO2)، رتبه بندی ضد آب IP68 و تحمل فشار آب تا عمق 50 متری با استاندارد 5ATM  از دیگر قابلیت های این ساعت هوشمند می باشد.

گلکسی واچ 5 سامسونگ

ردیابی خواب گلکسی واچ 5 نیز بسیار دقیق می باشد. این قابلیت تجزیه و تحلیل دقیقی از الگوهای خواب افراد مانند میزان افت اکسیژن خون و داده های خروپف جمع آوری می کند. این ساعت هوشمند با اندازه گیری میزان ضربان قلب کاربران در فاصله هر پنج دقیقه یک بار، آن را در شرایط مختلف مورد بررسی قرار می دهد. این پوشیدنی با استفاده از حسگر آنالیز امپدانس بیوالکتریکی و چربی بدن، BMI و سایر آمارهای بدن را به طرز چشمگیری ردیابی می کند.

گلکسی واچ 5 سامسونگ

جمع شدن عرق بر روی نمایشگر ساعت در نتیجه یک جلسه دویدن معمولی 40 دقیقه‌ای ، تاثیر منفی بر روی نمایشگر و میزان پاسخ دهی لمسی این ساعت می گذارد. این مورد را می توان یکی از معایب گلکسی واچ 5 عنوان کرد.

گلکسی واچ 5 سامسونگ

عمر باتری

گلکسی واچ 5 بدون فعال بودن ویژگی نمایشگر همیشه روشن، با یک بار شارژ حدود دو روز کامل دوام می آورد و در صورت فعال بودن این ویژگی، حداکثر 1 روز و نیم قابل استفاده خواهد بود. باتری 410 میلی آمپر ساعتی کمی بزرگتر از مدل قبلی است؛ اما به نظر می رسد واقعا هیچ مزیت قابل توجهی در افزایش عمر باتری ارائه نمی دهد.

 با وجود چند ایراد، سامسونگ در مجموع یک ساعت هوشمند ممتاز با ویژگی های قابل توجه را با گلکسی واچ 5 ارائه کرده است. این ساعت هوشمند برای علاقه مندان به تناسب اندام و سلامتی، در میان بسیاری از رقبا پیروز می شود. در نهایت، اگر کاربر گوشی های سامسونگ هستید، گلکسی واچ 5 یکی از بهترین پیشنهادها در میان ساعت های هوشمند برای شما خواهد بود.

 

مزایا

استحکام و ظرافت ساخت

صفحه نمایش AMOLED فوق العاده

ردیابی دقیق سلامت و تناسب اندام

رابط کاربری مناسب

 

معایب

عرق کردن پاسخ دهی لمسی را مختل می کند

عمر باتری می توانست بهتر باشد

 

 

ریحانه میرسمیعی
ریحانه میرسمیعی

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها