سفرهای یک روزه در اردبیهشت ماه؛ کجا بریم؟

  • طناز السادات حسینی فر طناز السادات حسینی فر
  • ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • زمان مطالعه : 4.2 دقیقه

راهنماتو- ماه اردیبهشت اوج زیبایی‌های فصل بهار را به رخ می‌کشد. بنابراین ما دوست داریم که مدام از جاهایی دیدن کنیم که بیش از پیش نمایانگر این جوش و خروش فصل بهار هستند. اگر از تهران و کرج قصد سفر در فصل بهار را داشته باشید، گزینه‌های فراوانی برای سفرهای یک روزه خواهید داشت. نکته جذاب این است که می‌توان از یک استان به استانی دیگر نیز یک روزه سفر کرد، نه این که تنها سفرهایی درون شهری به نقاط طبیعی شهر تهران و کرج داشت. بنابراین راهنماتو در ادامه نقاطی جذاب را برای سفری یک روزه در ماه اردیبهشت به شما معرفی خواهد کرد.

1

1. روستای ابیانه کاشان

به گزارش راهنماتو، اواسط ماه اردیبهشت روزهایی است که باید سنت گلاب‌گیری و مراسم آن را از نزدیک دید و از بوی گل‌های تازه به شوق آمد. در این میان روستای ابیانه کاشان یکی از بهترین مقصدها برای سفر در ماه اردیبهشت است که مراسم گلاب‌گیری را با آب‌وتابی فراوان اجرا می‌کند. اگرچه روستای ابیانه در استان اصفهان واقع شده است، اما از نظر جغرافیایی به تهران و کرج نزدیک است. این روستا که تقریبا 4500 سال قدمت دارد معماری خاصش پلکانی است. پنجره‌های ارسی و استفاده از چوب و کاهگل، زیبایی خاصی به این روستا بخشیده. اما، دقیقا همین روستا است که سالانه در ماه اردیبهشت مراسم گلابگیری را به انجام می‌رساند. یکی دیگر از جاذبه‌های دیدنی روستای ابیانه، آتشکده ابیانه است که به شکل کوهستانی ساخته شده است. بنابراین می‌توان در ماه اردیبهشت روستای ابیانه را نقطه‌ای جذاب برای گردشگری در نظر گرفت.

1

2. دشت لار دماوند

یکی دیگر از جاهای دیدنی که در نزدیکی تهران است و می‌توان در ماه اردیبهشت به آن سفر کرد و از دیدن زیبایی‌های طبیعت سر شوق آمد، دشت لار در دماوند است. این دشت سرسبز را همه در فصل بهار به شقایق‌های گلگون و آبشارهای خروشانش می‌شناسند. یعنی، می‌توان بی‌اغراق گفت که برای تنفس هوایی دلنشین، دشت لار در ماه اردیبهشت، بهترین انتخاب خواهد بود، آن هم در سفری یک روزه که نه تنها خستگی به جانمان نماند، بلکه هرچه خستگی داریم از تنمان درآید. دشت لار که از یک سو به دماوند و از سوی دیگر به مازندران می‌رسد، محفلی است برای گرد آمدن رودهای پرآب، آبشاری خروشان مثل سفیدآب، ارتفاعاتی سرسبز و علفزارهایی که از میانشان شقایق روییده است. پس دشت لار را برای گردش در ماه اردیبهشت در اولویت قرار دهید.

1

3. روستای برغان کرج

اگر در فصل بهار و ماه اردیبهشت به دنبال خوردن میوه‌های نوبرانه خوشمزه و چشیدن طعم تازه آن‌ها هستید، به روستای برغان در کرج بروید. روستای برغان که مسیر دسترسی آن اتوبان تهران- قزوین است، تردد را برای شما آسان کرده است، یعنی به راحتی می‌توانید سفری یک روزه و جذاب را امتحان کنید. اما، حتما تا به حال نام آلو برغانی را شنیده باشید. اردیبهشت ماه، ماهی است که می‌توان با سفر به روستای برغان بهترین نوع آلوها در مدل‌ها و مزه‌های متفاوت را خرید. در حالی که قیمت‌های آن بسیار مناسب‌تر از جاهای دیگر است. این روستای زیبا محفلی است برای گذر رودخانه‌ای خروشان، چنارهایی چند صد ساله، پلی به قدمت صفویه و طبیعتی زیبا که نمونه‌اش را در کمتر جایی از تهران می‌توان دید.

1

4. روستای آسارا جاده چالوس

اگر بخواهیم در فصل بهار و ماه اردیبهشت، به حوالی تهران و کرج برویم و طبیعت را در آغوش بگیریم، بهتر است سری به روستای آسارا در جاده چالوس هم بزنیم. چند سالی است که این روستا به دلیل دشت‌ لاله‌هایش در اردیبهشت ماه شناخته شده است و افراد زیادی برای دیدن آن در این ماه به آسارا سفر می‌کنند. این روستا که خود آب‌وهوایی دلنشین دارد، به گرمی از مهمانان خود با طبیعتی زیبا پذیرایی می‌کند، آن هم با لاله‌هایی رنگارنگ که در دشتی بزرگ به خط شده‌اند تا ما را به وجد بیاورند. علاوه بر آن، در کنار بستر رودخانه خروشان کرج در ماه اردیبهشت، درخت‌هایی پرشکوفه ایستاده‌اند که بیش از پیش ما را با فصل بهار آشنا می‌کنند. علاوه بر رودخانه کرج، روستای آسارا محلی است که آبشار هفت چشمه کرج را نیز در دل خود جای داده، یکی از زیباترین آبشارهای کرج که نمی‌توان از دیدن آن چشم پوشید. دسترسی آسان به روستای آسارا موجب می‌شود که ما بتوانیم سفری یک روزه در اردیبهشت ماه از تهران یا کرج داشته باشیم.

طناز السادات حسینی فر
طناز السادات حسینی فر

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها