سرعت دانلود 5.5G ده برابر سریعتر از 5G خواهد بود

  • ریحانه میرسمیعی ریحانه میرسمیعی
  • ۷ آبان ۱۴۰۱
  • زمان مطالعه : 1.2 دقیقه

راهنماتو- در حالی که 5G روزبه روز به روز به جذب کاربران بیشتری در سراسر جهان ادامه می دهد، هوآوی از به روزرسانی این فناوری به 5.5G خبر می دهد.

به گزارش راهنماتو، این شرکت چینی در جریان انجمن جهانی موبایل که در حال حاضر در بانکوک، تایلند در حال برگزاری است، اعلام کرد که 5G در حال حاضر به نقطه عطف 700 میلیون کاربر در سراسر جهان رسیده است.

انجمن جهانی پهنای باند موبایل 2022 توسط هوآوی و شرکای تجاری این شرکت، GSMA و GTI میزبانی می‌شود. این انجمن سالانه بزرگان صنعت شبکه موبایل و شرکای آنها را از سراسر جهان گردهم می آورد. «دیوید وانگ» مدیر اجرایی هوآوی در این رویداد اعلام کرد که 5.5G ده برابر سریع تر از 5G خواهد بود و حداکثر سرعت 10 گیگابیت بر ثانیه را ارائه خواهد داد.

این فناوری از صدها میلیارد اتصال مبتنی بر هوش بومی پشتیبانی می کند. هوش بومی یک شکل بهبود یافته از هوش مصنوعی است که از سخت افزار خاصی استفاده می کند. او ادامه می دهد: «دستیابی به این فناوری نیازمند مقابله با پنج حوزه جدید است؛ استانداردها، طیف، محصولات، اکوسیستم ها و برنامه ها. ما باید به طور کامل از منابع زیر 100 گیگاهرتز برای ایجاد پهنای باند فوق العاده بزرگ استفاده کنیم. MmWave یک باند فرکانسی کلیدی برای 5.5G است. اگر اپراتورها بخواهند سرعت 10 گیگابیت بر ثانیه را ارائه دهند، باید بیش از 800 مگاهرتز طیف خریداری کنند.» 

ریحانه میرسمیعی
ریحانه میرسمیعی

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها