این هدیه‌ها برای شب یلدای بچه‌ها مناسبن!

  • نغمه افشار نغمه افشار
  • ۲۰ آذر ۱۴۰۲
  • زمان مطالعه : 3.6 دقیقه

راهنماتو- «هدیه که بدی بیشتر علاقمند می‌شه!»

شب یلدا فرصت مناسبی برای ابراز محبت و هدیه دادن است. لازم نیست هدیه از نظر مادی در سطح بالایی باشد فقط اینکه شما به فرد یا افراد موردنظرتان در چنین شبی یک یادگاری هرچند کوچک هم بدهید خیلی دلپذیر است.

به گزارش راهنماتو، بچه‌ها در شب یلدا نقش مهمی دارند. زیرا زنده نگه داشتن فرهنگ ما به فرزندانمان بستگی دارد. اگر آنها نسبت به این آداب و رسوم و فهم از فرهنگ و تاریخمان بی تفاوت باشند و اهمیتی برای آن قائل نشوند به سمت از دست دادن آنها پیش خواهیم رفت.

یکی از راه‌های تاثیرگذاری روی بچه‌ها هدیه دادن است. همانطور که به مناسبت عید نوروز یا روز دانش آموز برای آنها هدیه تهیه می‌کنید و این مفاهیم خیلی خوب برایشان جا افتاده است پرداختن به جشن‌های باستانی هم اهمیت بالایی دارند و می‌توانید ضمن گرفتن یک هدیه مناسب داستانی از چگونگی شکل گیری شب یلدا برای آنها بگویید.

در این مطلب چند نمونه هدیه کوچک در عین حال مناسب که برای بچه‌ها خوشحال کننده است آورده‌ایم. باشد که در راستای زنده نگه داشتن سنت‌های اصیل ایرانی گام‌های بزرگ و محکمی برداریم.

  • بازی فکری

بازی فکری

بچه‌ها وقتی به سن فهم مسائل برسند و بتوانید برای آنها اتفاقات را توضیح بدهید مفاهیمی مثل جشن‌های باستانی، علت‌ دورهمی‌ها، تفکرات ایرانیان قدیم و... عمیق‌تر در جانشان ریشه می‌دواند. بازی‌های فکری را تقریبا همه بچه‌ها دوست دارند. از آنجا که برای هر سن و سالی هم بازی فکری درخور و شایسته در بازار موجود است گرفتن هدیه‌هایی اینچنین و در این سبک و سیاق بسیار مناسب است.

  • داستان‌های شاهنامه

شاهنامه

کتاب‌هایی تالیف شده است که داستان‌های شاهنامه را به نثر و به زیبایی و آسانی برای بچه‌ها توضیح داده‌اند. خیلی لازم و مهم است که از سنین پایین فرزندانمان با اسطوره‌های ادبیات ایران آشنا بشوند. چه زمانی بهتر از شب یلدا که آنها را با این مفاهیم آشنا کنیم!؟

  • زیورآلات و کلاه

زیورآلات

برای دختر یا پسرتان به تناسب نیاز و علاقمندی و توجه به جنسیت می‌توانید زیورآلات یا کلاه تهیه کنید. خریدن یک گردنبند یا گوشواره با طرح انار یا هندوانه که نگاهی هم به شب یلدا دارد می‌تواند خوشحال کننده باشد. یا یک کلاه که همیشه فرزند شما را به یاد شب یلدا و زمانی که این هدیه را گرفت بیندازد.

  • یک بسته لوازم تحریر

لوازم تحریر

تمام بچه‌ها لوازم تحریر دوست دارند. اگر برای هدیه به سراغ نوع فانتزی این وسایل بروید و به عنوان مثال تراش، پاک کن، جامدادی با طرح هندوانه، انار یا فقط با درنظر گرفتن رنگهای غالب آنها (سبز و قرمز) هدیه خود را تهیه کنید انتخاب مناسبی کرده‌اید.

  • عینک فانتزی و ماسک

عینک فانتزی

شب یلدا وقت مناسبی برای گرفتن عکس‌های یادگاری است. عینک‌های فانتزی که به هنگام عکس گرفتن استفاده می‌شود می‌تواند آنها را به وجد بیاورد.

  • قمقمه آب

قمقمه

در هر سنی بچه‌ها از داشتن یک قمقمه آب جدید خوشحال می‌شوند! در خرید و انتخاب آن درنگ نکنید و مطمئن باشید که آن را دوست خواهند داشت!

در کنار هر هدیه که می‌گیرید خیلی زیباست که یک غزل از حافظ هم ضمیمه کنید. شاید انتظار زیادی باشد که بچه‌ها بتوانند مفاهیم شعر حافظ را متوجه بشوند اما درگیر کردن آنها با ادبیات و فرهنگ ایرانی کار مهمی است که از سنین پایین باید صورت بگیرد.

نغمه افشار
نغمه افشار

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها