اگه شب یلدا مهمونی دعوتی این هدیه‌هارو با خودت ببر!

  • نغمه افشار نغمه افشار
  • ۲۵ آذر ۱۴۰۲
  • زمان مطالعه : 2.3 دقیقه

راهنماتو- «دست خالی که نمی‌شه رفت! حتی اگه مهمون باشی!»

شب یلدا یکی از جشن‌های سنتی و دیرینه‌ی ما ایرانی‌هاست که معمولا به دورهم جمع شدن افراد یک خانواده یا در سطح وسیع‌تر یک فامیل پرداخته می‌شود. این مراسم را بزرگترها در منزلشان برپا می‌کنند و افراد کوچکتر به دست‌بوسی آنها رفته و ساعاتی را کنار هم به گپ و گفت و شادی می‌پردازند.

به گزارش راهنماتو، به صورت معمول وقتی به مهمانی دعوت می‌شوید یک هدیه کوچک با خود می‌برید. شب یلدا که دیگر جای خود دارد! اما برای این شب طولانی‌تر که دل‌ها برای یک دقیقه بیشتر کنار هم بودن می‌تپد بهتر است کادو چه ببرید؟

  • بستنی سنتی!

معمولا میزبان عزیز و محترم زحمت می‌کشد و تمام خوراکی‌های لازم را تهیه می‌کند. برای اینکه تکراری نشود و همه شیرینی‌ها و شکلات‌ها روی دستشان نماند بهتر است کمی خلاقیت به خرج بدهید. خوردن بستنی آن هم به سبک سنتی زعفرانی با گردو و پسته و خامه شب خوش‌تر و پرکالری‌تری را برای شما رقم خواهد زد. یک هدیه جذاب و یخ که تقریبا همه افراد آن را دوست دارند!

  • کیک مخصوص شب یلدا

اگر دستی در کیک و شیرینی‌پزی دارید آستین‌ها را بالا بزنید و خودتان وارد عمل بشوید و یک کیک خوشمزه و خوشرنگ تهیه کنید. اگر هم وقت ندارید یا مهارت این کار را ندارید مساله‌ای نیست، یک کیک مناسب از قنادی تهیه کنید و با خود همراه کنید. البته قبل از این کار حتما با میزبان و بقیه مهمانان هماهنگ بشوید تا کسی به غیر از شما اقدام به خرید کیک نکند.

هدیه شب یلدا

  • انار دانه شده

یک ظرف پر از انار دانه شده خیلی جذاب است. بخشی از زحمت میزبان هم به این صورت جبران خواهد شد. برای اینکه همه دورهم خوشحال و شاد باشند بهتر است هرکسی گوشه‌ای کار را برعهده بگیرد و چه کاری بهتر از اینکه انارها را دانه کنید؟! میزبان را در جریان بگذارید!

  • کتاب

هدیه‌های فرهنگی همیشه محبوب هستند و استقبال خوبی از آنها می‌شود. با این کار بقیه افراد را هم تشویق به مطالعه خواهید کرد. اگر میزبان فرزند کوچکی دارد برای او نیز کتاب مخصوص کودک تهیه کنید. باب کردن روش‌های خوب و مفید همیشه لازم است.

  • تزیینات جذاب مخصوص یلدا

کلاه‌های مخصوص شب یلدا را به همراه بادکنک تهیه کنید و برای یک شب به یادماندنی که در خاطره‌ی دوربین‌هایتان ثبت و ضبط خواهد شد و به یادگار می‌ماند سوژه‌های زیبا تدارک ببینید.

  • فال حافظ

برگه‌های فال حافظ تکی را آماده کنید و در یک ظرف یا جعبه قرار بدهید تا بقیه افراد هم در آن شب بخت خود را آزموده و از حافظ وصف حال بجویند.

نغمه افشار
نغمه افشار

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها