چگونه بهترین مودم خانگی را انتخاب کنم؟

  • رویا پاک سرشت رویا پاک سرشت
  • ۲۵ فروردین ۱۴۰۲
  • زمان مطالعه : 5 دقیقه

راهنماتو_انتخاب یک مودم جدید می تواند یک کار دلهره آور باشد، چرا که هزاران برند و مدل برای انتخاب وجود دارد.برای کمک به محدود کردن جستجوی شما، نکاتی را در مورد مواردی که باید قبل از خرید مودم خود در نظر بگیرید، به اشتراک می گذاریم.

به گزارش راهنماتو، با شروع سازگاری و اطمینان از این که مودم از سرعت اینترنت شما پشتیبانی می کند، اینها مشخصاتی است که هنگام توصیه مودم در نظر گرفتیم، پس بیایید به جستجو بپردازیم و مودم جدیدی برای شما پیدا کنیم:

 در نظر بگیرید که چقدر می خواهید برای یک مودم هزینه کنید

قیمت مودم ها می تواند متفاوت باشد، این که چقدر باید برای مودم خرج کنید بیشتر به بودجه شما بستگی دارد. همچنین، باید مطمئن شوید که ویژگی‌های مورد نیاز خود را برای استفاده از خدمات اینترنتی خود با پتانسیل کامل خود دریافت می‌کنید.

احتمالاً برای مودمی که از سرعت‌های بالاتر پشتیبانی می‌کند و دارای ویژگی‌هایی مانند MU-MIMO و شکل‌دهی پرتو است، پول بیشتری هزینه خواهید کرد. ناگفته نماند که مودم ها سه باند و آنهایی که از خدمات تلفنی پشتیبانی می کنند نیز هزینه بیشتری خواهند داشت.

MU-MIMO مخفف Multi-User, Multiple-Input, Multiple Output و اساساً به این معنی است که مودم شما می تواند همزمان با چندین دستگاه ارتباط برقرار کند.

ویژگی Beamforming به مودم شما اجازه می‌دهد سیگنال را مستقیماً به سمت دستگاه‌هایی که نیاز به اتصال اینترنت دارند، هدف قرار دهد. این ویژگی کارایی را بهبود می بخشد و سیگنال های قوی تری ایجاد می کند.

بنابراین، هنگام در نظر گرفتن اینکه چه قیمتی می خواهید برای یک مودم بپردازید، همچنین در نظر بگیرید که چه ویژگی هایی باید داشته باشید.

بررسی کنید که آیا مودم جدید شما با ISP شما سازگار است یا خیر

اکثر مودم ها باید با هر ارائه دهنده خدمات اینترنتی (ISP) سازگار باشند، اما به هر حال بهتر است آن را بررسی کنید. به خصوص اگر شما یک ترکیب مودم-روتر را در نظر دارید.

مودم ها بر اساس نوع اتصالی که ارائه دهنده اینترنت شما استفاده می کند از فناوری استفاده می کنند و اگر از مودم کابلی با اینترنت DSL استفاده می کنید، خوب است. اینترنت شما کار نخواهد کرد. بنابراین بررسی سازگاری بسیار مهم است.

مطمئن شوید که مودم شما از سرعت اینترنت شما پشتیبانی می کند

شما مودمی می خواهید که سرعت بیشتری نسبت به آنچه در طرح اینترنت شما تبلیغ می شود ارائه دهد. این به شما بهترین شانس را برای دریافت سریعترین سرعت Wi-Fi در دسترس حتی زمانی که چندین دستگاه و افرادی دارید که به طور همزمان متصل هستند، می دهد و این تضمین می کند که سرعتی که برای آن پرداخت می کنید از بین نخواهد رفت.

اما به خاطر داشته باشید که اکثر روترها ترکیبی از سرعت را در فرکانس های 2.4 گیگاهرتز و 5 گیگاهرتز تبلیغ می کنند . اکثر دستگاه ها از هر دو فرکانس Wi-Fi به طور همزمان استفاده نمی کنند، بنابراین این سرعت ترکیبی کمی گمراه کننده است. بنابراین مطمئن شوید که حداکثر سرعت پشتیبانی شده توسط فرکانس های 2.4 گیگاهرتز و 5 گیگاهرتز روتر خود را بررسی کنید.

و به یاد داشته باشید، سرعت‌های بی‌سیم مستعد کاهش سرعت هستند، زیرا باید در هوا حرکت کنند - یا بدتر از آن، اجسام جامد مانند دیوارها، کف‌ها و مبلمان. بنابراین اگر برای جلسه‌ای مهم به حداکثر سرعتی نیاز دارید که می توانید از مودم خود دریافت کنید ، با کابل اترنت به روتر خود متصل شوید.

به دنبال یک پروتکل بی سیم جدیدتر باشید

هنگام نگاه کردن به روترها، اعداد 802.11 به اضافه یک حرف یا ترکیبی از حروف را خواهید دید. این پروتکل بی سیم یا استاندارد وای فای نامیده می شود و به شما می گوید که توان عملیاتی و برد روتر چقدر خوب است.

اما برای درک این استانداردهای Wi-Fi نیازی به مهارت فنی ندارید. فقط به دنبال روتری باشید که از یکی از جدیدترین پروتکل های بی سیم پشتیبانی می کند:

11ax (Wi-Fi 6): انتظار می‌رود جدیدترین استاندارد سرعتی تا 10 گیگابیت در ثانیه ارائه دهد، اما بسیاری از دستگاه‌ها و اتصالات اینترنتی از این سرعت‌ها پشتیبانی نمی‌کنند. بنابراین ممکن است هنوز نیازی به ارتقاء به Wi-Fi 6 نداشته باشید .

11ac (Wi-Fi 5): احتمالاً این استاندارد را در اکثر روترها مشاهده خواهید کرد و کاملاً قادر است شما را متصل نگه دارد زیرا از سرعت 3.5 گیگابیت بر ثانیه پشتیبانی می کند.

11n (Wi-Fi 4): این استاندارد اولین استانداردی بود که به شما امکان استفاده از هر دو فرکانس 2.4 گیگاهرتز یا 5 گیگاهرتز را می داد و تا سرعت 600 مگابیت بر ثانیه را پشتیبانی می کند.

 ویژگی های اختیاری را فراموش نکنید

برندهای روتر همیشه در حال انتشار فناوری جدید هستند و برخی از ارتقاهای اخیر می توانند تأثیر مثبتی بر تجربه آنلاین شما بگذارند. در اینجا چند ویژگی وجود دارد که ممکن است بخواهید هنگام خرید روتر جدید خود به دنبال آنها باشید:

چند کاربر، چند ورودی، چند خروجی (MU-MIMO)

با MU-MIMO، روتر شما می تواند چندین اتصال سیمی و بی سیم را به طور موثرتری پشتیبانی کند. بدون MU-MIMO، روتر شما می‌تواند در هر بار پهنای باند را فقط به یک دستگاه ارسال کند، حتی اگر هر دو به طور همزمان متصل باشند. اما MU-MIMO به روتر شما اجازه می دهد پهنای باند شما را تقسیم کند و همزمان از همه دستگاه های متصل شما پشتیبانی کند.

شکل دهی پرتو

روترهای مدرن از شکل دهی پرتو برای هدایت سیگنال Wi-Fi به دستگاه استفاده می کنند. قبل از شکل دهی پرتو، روترها سیگنال وای فای را در همه جهات منفجر می کردند. می‌توانید شکل‌دهی پرتو را به‌عنوان یک سیگنال Wi-Fi با هدف لیزری کارآمدتر در نظر بگیرید که منجر به اتصال قوی‌تر نیز می‌شود.

یک روتر چقدر عمر می کند؟

یک روتر با کیفیت باید چهار تا پنج سال عمر کند. اما اگر سرعت اینترنت پایینی دارید و تمام ترفندهای موجود در کتاب را برای افزایش سرعت اینترنت خود امتحان کرده اید ، ممکن است وقت آن رسیده باشد که روتر خود را ارتقا دهید.

محل مناسب روتر من چیست؟

شما می خواهید روتر خود را در یک مکان مرکزی، دور از سایر وسایل الکترونیکی و تا آنجا که ممکن است قرار دهید. و اگر روتر شما آنتن‌های متحرک دارد، آن‌ها را به‌طور استراتژیک به سمت اتاق‌ها و دستگاه‌هایی که از Wi-Fi شما استفاده می‌کنند نشانه بگیرید—و همه آنها را در یک جهت قرار ندهید.

رویا پاک سرشت
رویا پاک سرشت

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها