برای خرید عطر در فصل های گرم چه نکاتی را باید مد نظر داشته باشیم؟

  • رویا پاک سرشت رویا پاک سرشت
  • ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲
  • زمان مطالعه : 4.1 دقیقه

راهنماتو_تابستان که شروع می شود بازار خرید عطرهای خاص هم داغ می شود و بسیاری از افراد به دنبال عطرهایی می گردند که رایحه خنک و خاص داشته باشند.

به گزارش راهنماتو، تابستان، فصل رسیدن میوه‌ها، تعطیلات و گرمای هوا است. بیشتر ما در تابستان از تفریح کنار دریا و شبگردی در شب‌های تابستانی گرم لذت می‌بریم. بنابراین بهتر است سراغ‌های عطرهای برویم که طراوت‌بیشتری دارند و خنک‌تر هستند. این نوع عطرها بیشترین تضاد را با هوای گرم دارند.

یک نکته مهم درباره عطر زدن در تابستان این است که عطرهای تابستانی باید کمتر روی بدن یا لباس افشانده شوند چون گرمای هوا ذاتا عطرها را قوی‌تر و غلیظ‌تر می‌کند. برجسته‌ترین عطرهای تابستانی عبارتند از ترنج، گل رز،‌ یاس، گل ابریشم، شکوفه پرتقال و... .

بسیاری از افراد در روزهای گرم و طولانی تابستانی بیشتر اوقاتشان را خارج از خانه می‌گذرانند. پس برای تابستان باید عطری را انتخاب کنیم که با شادی، شیرینی و لذت‌های تابستانی سازگار باشد.

 نت‌های گل‌فام تابستانی و شیرین مانند رز و شکوفه پرتقال که با نت میوه‌های طراوت‌بخش همچون هلو و تمشک آمیخته شده‌ باشند، می‌توانند عطر تابستانی دل‌انگیزی را برای شما بسازند. عطرهای دارای آکورد استوایی و نت‌های خاصی همچون پیچ امین‌الدوله، گل‌های جزیره‌ای و نمک دریا می‌توانند یادآور روزهای آفتابی و روح‌نواز در تعطیلات یا کنار ساحل باشند.

چند نکته مهم درباره انتخاب عطر تابستانی

در تابستان باید تعداد افشانه‌های استفاده‌شده از عطرها را محدود کنید. یک یا دو افشانه در ساعات صبح تقریبا برای کل یک روز تابستانی کافی است.

اسپری کردن عطر روی گردن یا موها برای عطرهای تابستانی عالی خواهد بود. اگر نور آفتاب شدید باشد، عطر شما خیلی سریع کاملا تبخیر می‌شود و هدر می‌رود.

فراموش نکنید که همه عطرها در تابستان سریع‌تر تبخیر می‌شوند. بنابراین بهتر است از عطرهای ادو تویلت در تابستان استفاده کنید.

عطرهای مناسب فصل تابستان از رایحه‌ای ملایم و خنک برخوردار هستند زمانی که آب و هوا رو به گرمی می‌رود، اکثر افراد به دنبال راهی هستند تا این گرما را قابل تحمل کرده و خنکی بیشتری را با استفاده از این عطرها احساس کنند. عطرهای خنک و مناسب فصل تابستان احساس لذت و آرام‌ بخشی را به فرد القا می‌کند. در مقابل عطرهای تند و گرم مناسب فصل‌های گرم سال نیست و استفاده از آن‌ها احساس ناخوشایندی را به همراه خواهد داشت

انتخاب عطر مناسب تابستان از اهمیت بسیاری برخوردار است؛ چراکه این نوع از عطرها علاوه بر خوشبو بودن، باید احساس خنکی را به فرد منتقل کنند. اگر عطر در روزهای گرم نتواند حس خنکی را به خوبی انتقال دهد، مناسب فصل تابستان نبوده و در صورت استفاده از آن احساس گرمای بیشتر و ناخوشایندی منتقل می‌شود. همچنین عطرهایی که ترکیبی از نت‌ها هستند، نیز برای فصل تابستان پیشنهاد نمی‌شود.

عطرهای تک نتی ماندگاری بیشتری دارند و احساس خنکی و بوی بهتری را ایجاد می‌کنند. علاوه بر آن، انتخاب عطرهای مناسب فصل تابستان به سلیقه شخصی هر فرد نیز وابسته است.

افزایش ماندگاری عطرهای تابستانه

عطرهای مناسب فصل تابستان به دلیل سبک بودن، ماندگاری کمی دارند؛ اما با استفاده از روش‌هایی می‌توان ماندگاری آن‌ها را افزایش داد. یکی از این روش‌ها استفاده از لوسیون بدن است.

درواقع چربی موجود در لوسیون‌ها باعث افزایش ماندگاری عطرهای خنک بر روی پوست می‌شوند. برای افزایش ماندگاری عطرهای مناسب فصل تابستان، ابتدا باید پوست خود را تمیز کنید و سپس لوسیون را کامل بر روی آن بپوشانید، به طوریکه چربی لوسیون ناحیه موردنظر را دربرگیرد. در نهایت می‌توانید عطر خنک و ملایم خود را بر روی ناحیه استفاده کنید.

عطرهای مناسب تابستان را چگونه انتخاب کنم؟

در تشخیص عطرهای مناسب فصل تابستان، تنها دانستن ویژگی‌های آن کمک کننده نخواهد بود. این نکته را باید در نظر گرفت که ظاهر و رنگ درون عطرها ارتباط مستقیمی با رایحه آن‌ها دارد.

هرچه رنگ عطر ملایم‌تر باشد، آن عطر احساس خنکی و لطافت بیشتری را به فرد منتقل می‌کند. به طور معمول رنگ عطرهای تابستانه آبی، سبز، صورتی ملایم، سفید و سبز کم‌رنگ است.

بهترین برند عطرهای خنک و ملایم

برندهای بسیاری اقدام به تولید عطرهای مناسب فصل تابستان می‌کنند که با توجه به سلیقه و روحیات هرفرد متفاوت است. بنابراین نمی‌توان به طور قطعی بهترین برند را تعیین کرد؛ چراکه انتخاب بهترین و مناسب‌ترین عطر به سلیقه، استایل و روحیات هر فرد وابسته است.

به طور کلی برندهایی مانند ورساچه، لالیک، شنل، بولگاری، لانوین، دیور، لانکوم و هرمس برندهای معروفی در حوزه عطر و ادکلن هستند که در طرفداران بسیاری دارند

یکی از مواردی که گرمای طاقت فرسای تابستان را قابل تحمل می‌کند، استفاده از عطرهای خنک است. عطرهایی که دارای رایحه‌ای ملایم و خنک هستند، می‌توانند تاحدودی گرما را از فرد دور کنند و احساس خنکی و دلنشینی را به وی دهند.

این نوع عطرها بیشتر دارای رایحه‌‌هایی مانند سرخسی، میوه‌ای، آبزی، مرکباتی و گلی ملایم هستند که احساس آرامش بخشی را انتقال می‌دهند. امروزه برندهای مختلفی عطرهای مناسب فصل تابستان را تولید می‌کنند که با توجه به رایجه و سلیقه شخصی فرد می‌توان آن را تهیه کرد.

همچنین در انتخاب عطرهای مناسب فصل تابستان توجه به ویژگی‌های آن مانند خنک بودن، برخورداری از رنگ‌های ملایم و تک نتی اهمیت بسیاری دارد.

رویا پاک سرشت
رویا پاک سرشت

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها