بهترین ترفندهای خرید یخچال‌های کوچک

  • رویا پاک سرشت رویا پاک سرشت
  • ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
  • زمان مطالعه : 3.1 دقیقه

راهنماتو_اگر به فکر خرید یک یخچال جدید هستید، چندین زمینه وجود دارد که باید قبل از خرج کردن پول خود در نظر بگیرید. در ادامه روی تمام این زمینه‌ها تمرکز کرده‌ایم، بنابراین می‌توانید با سهولت بیشتری انتخاب درست را انجام دهید.

به گزارش راهنماتو، برای خرید یک یخچال کوچک با کیفیت باید به نکات متعددی توجه کنید و این بسیار اشتباه خواهد بود که تصور کنید اگر قصد یخچال هتلی یا کوچک را داشته باشید کارتان ساده تر خواهد بود و نیازی به حساسیت حرفه ای نیست: 

آیا به یک یخچال واقعی نیاز دارید یا یک یخچال ترموالکتریک؟

یخچال ترموالکتریک قادر به خنک کردن محصولات لبنی مانند شیر و کره و نوشیدنی ها نیست. سیستم خنک کننده بر اساس دمای متغیر است، بنابراین برای گوشت توصیه نمی شود. 

اگر می خواهید یخچالی برای نگهداری گوشت و سایر مواد غذایی داشته باشید، ما یک یخچال کمپرسور را توصیه می کنیم و از یخچال های ترموالکتریک خودداری کنید.

 از طرف دیگر، اگر می‌خواهید هر چند وقت یک‌بار فقط برخی از مواد غذایی یا نوشیدنی را خنک کنید، یک یخچال ترموالکتریک مناسب است.

لطفا توجه داشته باشید که این یخچال های کوچکتر 4 و 15 لیتری 100% بی صدا نیستند و به دلیل وجود فن صدای کمی ایجاد می کنند. 

آیا به یخچال تخصصی نیاز دارید؟

اگر می خواهید یخچالی را برای هدف خاصی خریداری کنید، این نکته مهمی است که باید به آن توجه کنید. به عنوان مثال، یخچال های مخصوص لبنیات طوری طراحی شده اند که بطری های لبنیات را در دمای عالی نگه دارند تا طعم آن حفظ شود.

چه چیزی را می خواهید در یخچال نگهداری کنید؟

برخی از یخچال ها برای نگهداری مواد غذایی بهتر هستند. به عنوان مثال، یک یخچال رومیزی می تواند یک افزودنی کاربردی برای هر آشپزخانه ای باشد، همانطور که یک یخچال زیر پیشخوان بزرگتر می تواند. سایر یخچال های ترموالکتریک بسیار کوچکتر هستند و فقط برای خنک کردن نوشیدنی ها و کالاهای فاسد شدنی طراحی شده اند.

آیا به دنبال یخچال مینی بار هتل هستید؟

صرف نظر از اینکه به دنبال تامین کننده ای برای مینی بار هتل هستید یا به سادگی می خواهید چیزی را در اتاق مهمان (یا اتاق خواب اصلی) در خانه نصب کنید، خوب است بدانید که می توانید یک مینی بار را به جای یخچال انتخاب کنید. این انتخاب، برای طیف وسیعی از تنقلات و نوشیدنی های کوچک ایده آل است.

به چه ظرفیتی نیاز دارید؟

یخچال های مختلف، در همه اندازه ها از یخچال های با ظرفیت 4 لیتر تا با ظرفیت 95 لیتر عرضه می شوند. بنابراین مهم است که بررسی کنید کدام ظرفیت با نیازهای شما مطابقت دارد؟

به چه اندازه یخچال نیاز دارید؟

همیشه قبل از خرید یخچال اندازه ها را بررسی کنید. اگر می‌خواهید یکی را برای قرار دادن در کمد بخرید، حداکثر اندازه‌هایی که می‌توانید داشته باشید چیست؟ به خاطر داشته باشید که یخچال ممکن است به تهویه اطراف خود نیز نیاز داشته باشد.

سطوح نویز

اگر سر و صدای یخچال برای شما نگران کننده است، عاقلانه است که قبل از خرید هر یخچال متوجه شوید که سر و صدای آن چقدر است. برخی فروشندگان اظهار می‌کنند که یتچالشان قطعا بی صدا است. 

اما واقعاً هنوز مقدار کمی سر و صدا ایجاد می‌کنند. برخی دیگر 100% بی صدا هستند، مانند مینی بارهای iceQ. اگر به دنبال یخچالی برای نصب در اتاق مهمان هستید، این موضوع اهمیت بیشتری دارد اما اگر یک یخچال رومیزی اضافی برای یک اتاق باشد، ممکن است چندان اهمیتی نداشته باشد. 

یک نکته مهم که باید به آن توجه زیادی داشته باشید مسئله وضعیت برق خانه است. اگر سیم کشی برق خانه قوی نباشد، احتمال دارد با نصب یک یخچال اضافی به سیستم برق خانه فشار وارد کنید. بنابراین بهتر است نگاهی به این بخش هم داسته باشید که مبادا دچار مشکل شوید. 

رویا پاک سرشت
رویا پاک سرشت

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها