چرا پیاز می تواند شیرین ترین خوراکی برای دیابتی ها باشد؟

  • رویا پاک سرشت رویا پاک سرشت
  • ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲
  • زمان مطالعه : 4.3 دقیقه

راهنماتو-قابل توجه همه دوستداران پیاز و دیابتی ها! آیا تا به حال به ترکیب این دو چیز به ظاهر نامرتبط فکر کرده اید؟ خوب، من یک خبر هیجان انگیز برای شما دارم! پیاز ساده ممکن است در واقع مزایای سلامتی شگفت انگیزی برای مبتلایان به دیابت داشته باشد.

به گزارش راهنماتو، هند به عنوان "پایتخت دیابت جهان" شناخته می شود، اما اتفاقاً گنجینه ای از داروهای خانگی وجود دارد که می تواند در مبارزه با این بیماری مبتنی بر سبک زندگی موثر باشد.

پیاز یک سبزی اصلی در بسیاری از غذاهای سرتاسر جهان است که به دلیل طعم متمایز و تطبیق پذیری در آشپزی ارزشمند است. با این حال، مزایای آن فراتر از طعم و تغذیه است. پیاز حاوی فیبر، کربوهیدرات، پروتئین، چربی، قند، ویتامین B و C و فسفر است. با توجه به بسیاری از مواد مغذی، پیاز به عنوان درمان های سنتی در سراسر جهان از جمله در هند مورد استفاده قرار می گیرد. با این حال، آیا پیاز برای بیماران دیابتی مفید است یا نه، هنوز مشخص نیست.»

برخی مطالعات اشاره می کند که مزایای پیاز را برای بیماران دیابتی بسیار بالا است گرچه ممکن است تحقیقات بیشتری مورد نیاز باشد. در ادامه خلاصه ای از یافته های مطالعات را گلچین کرده ام:

پیاز

 سطح قند خون را تنظیم می کند

پیاز حاوی ترکیباتی به نام فلاونوئیدها و ترکیبات گوگردی است که خواص کاهش قند خون دارند. این ترکیبات می توانند به تنظیم سطح انسولین و بهبود متابولیسم گلوکز کمک کنند، که به ویژه برای افراد مبتلا به دیابت مفید است.مطالعه ای در سال 2011 که در کتابخانه ملی پزشکی منتشر شد نشان داد که مصرف عصاره پیاز به مدت چهار هفته به طور قابل توجهی سطح قند خون ناشتا را در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 کاهش می دهد. مطالعه دیگری نشان داد که مصرف روزانه پیاز خام، سطح قند خون را در افراد مبتلا به دیابت نوع 1 کاهش می دهد.

پیاز

بهبود سلامت قلب

افراد مبتلا به دیابت در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به بیماری قلبی هستند، بنابراین حفظ سلامت قلب بسیار مهم است. پیاز سرشار از آنتی اکسیدان ها، به ویژه کورستین است که نشان داده شده است که اثر محافظتی بر قلب دارد. این مطالعه همچنین نشان داد که مصرف پیاز می تواند به کاهش فشار خون و سطح کلسترول کمک کند، که هر دو، از عوامل خطر بیماری قلبی هستند. در یک مطالعه، افراد مبتلا به دیابت نوع 2 که به مدت هشت هفته روزانه 100 گرم پیاز مصرف کردند، کاهش قابل توجهی در سطح فشار خون خود مشاهده کردند.

پیاز

پیاز عملکرد سیستم ایمنی را تقویت می کند

افراد مبتلا به دیابت بیشتر مستعد ابتلا به عفونت هستند، بنابراین حفظ عملکرد خوب سیستم ایمنی مهم است. پیاز سرشار از ویتامین C و سایر آنتی اکسیدان ها است که می تواند به تقویت سیستم ایمنی و محافظت در برابر عفونت ها کمک کند.یک مطالعه منتشر شده در ResearchGate نشان داد که مصرف منظم پیاز می تواند به بهبود عملکرد سیستم ایمنی و کاهش خطر ابتلا به عفونت ها، به ویژه در افراد مسن کمک کند.

پیاز

 پیاز باعث کاهش وزن می شود

حفظ وزن سالم برای افرادی که مبتلا هستند مهم است، زیرا اضافه وزن می تواند این بیماری را تشدید کند. پیاز کالری کمی دارد و فیبر بالایی دارد که می تواند به سیری کمک کند و کالری دریافتی کلی را کاهش دهد. مطالعات نشان داده اند که مصرف پیاز می تواند به کاهش وزن بدن و بهبود ترکیب بدن، به ویژه در افراد چاق کمک کند.

پیاز

از سلامت گوارش حمایت می کند

افراد مبتلا به دیابت در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به مشکلات گوارشی مانند یبوست و گاستروپارزی هستند. پیاز سرشار از فیبر پری بیوتیک است که می تواند به رشد باکتری های مفید روده و بهبود عملکرد گوارش کمک کند. مطالعه ای که قبلا ذکر شد همچنین نشان داد که مصرف پیاز می تواند به بهبود عملکرد گوارشی و کاهش علائم یبوست در افراد مسن کمک کند.

به طور کلی، پیاز طیف وسیعی از مزایای سلامتی را برای افراد مبتلا به دیابت دارد. بنابراین، دفعه بعد که در حال آشپزی هستید، فراموش نکنید که مقداری پیاز به ظرف خود اضافه کنید!

رویا پاک سرشت
رویا پاک سرشت

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها