بهترین فیلم ها برای کسانی که از ارتفاع می ترسند

  • رویا پاک سرشت رویا پاک سرشت
  • ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
  • زمان مطالعه : 3.5 دقیقه

راهنماتو-ترس از ارتفاع را از رایج ترین ترس ها بین عموم مردم است. افرادی که از ارتفاع می ترسند، معمولا از موقعیت های مرتفع فرار می کنند، با این وجود دیدن فیلمهای ترسناکی با محوریت ترس از ارتفاع می تواند برای افراد جذاب باشد.

به گزارش راهنماتو،بین فیلمهای ترسناک، برخی دقیقا درباره ارتفاع هستند. اگر به دنبال فیلمهایی می گردید که بر محور ترس از ارتفاع متمرکز شده اند، برای شما 5 فیلم را انتخاب کرده ام که می توانید با دیدن این فیلم ها هیجان زیادی را تجربه کنید:

سقوط

سقوط(2022)

فیلم سقوط (Fall) یک فیلم  دلهره‌آور به کارگردانی و نویسندگی اسکات مان است که در ۲۰۲۲ منتشر شد. بازیگران فیلم گریس فولتن، ویرجینیا گاردنر، میسون گودینگ و جفری دین مورگان هستند. داستان این فیلم درباره دو زن است که از یک برج رادیویی ۲۰۰۰ فوتی (۶۰۰ متر) بالا می‌روند و در بالای آن گیر می‌افتند در حالی که راهی برای پایین آمدن وجود ندارد.این فیلم نقدهای مثبتی ازمنتقدان دریافت کرد و بیش از ۱۶ میلیون دلار فروش جهانی داشت.

عکاسی

لبه(2022)

فیلم لبه، داستان یک ماجراجویی صخره نوردی بین دو دوست است که به یک کابوس وحشتناک تبدیل می شود. درواقع پس از این که کلی قتل بهترین دوستش را در دوربین عکاسی می کند، به عنوان هدف بعدی قاتل یا قتلان قرار می گیرد که برای از بین برد شواهد و مدارک قتلشان به دنبال کشتن کلی هستند. از این جا به بعد کلی که از جان خود ناامید شده است، شروع به صعود از صخره ها می کند و در دام قاتلان می افتد که قصد جانش را دارند.

بندباز

بند باز(2015)

بندباز فیلمی به کارگردانی رابرت زمکیس است که در سال ۲۰۱۵ منتشر شد. این فیلم ماجرای واقعی راه رفتن غیرقانونی فیلیپ پتی بر روی طناب متصل بین برج‌های «مرکز تجارت جهانی» در سال ۱۹۷۴ را به تصویر می‌کشد.پیش از این در سال ۲۰۰۸ جیمز مارش فیلمِ مستند مردی روی سیم را دربارهٔ این کارِ فیلیپ پتی ساخت که «جایزه اسکار بهترین فیلم مستند» را برایش به ارمغان آورد.

سقوط

چشم گربه (1985)

استیون کینگ فیلمنامه این فیلم را نوشته است که در واقع سه داستان کوتاه است که توسط یک گربه ولگرد در هر تصویر به هم مرتبط شده است. اپیزود دوم The Ledge است که به آکروفوبیا یا ترس از ارتفاع مرتبط است. در این اپیزود یک مرد مجبور می شود دوریک برج سیصد طبقه و در یک رف بسیار نازک حرکت کند تا ازچنگ افرادی که قصد جانش را دارند نجات پیدا کند، این پانزده دقیقه دور زدن کاراکتر فیلم دور آسمانخراش، بسیار نفس گیر است و اضطراب زیادی را به بیننده منتقل می کند.

سرگیجه

سرگیجه (1958)

کمتر کارگردانی بهتر از آلفرد هیچکاک در استفاده از عمیق ترین ترس ها، پارانویا و اضطراب تماشاگران سینما، رفتار می کرد.  آکروفوبیا یا ترس از ارتفاع، نقطه‌ی اصلی داستان فیلم سرگیجه است. در این فیلم جیمی استوارت نقش اسکاتی فرگوسن، کارآگاه اهل سانفرانسیسکو را بازی می‌کند که شدیدا ترس از ارتفاع دارد اما درگیر یک ماجرای احساسی و معمایی می شود و در صحنه های نفس گیری از فیلم مجبور مید شود روی پله های شیب دار یک برج حرکت کند. هر بار کاراکتر اصلی فیلم به پایین نگاه می کند، نفس بیننده ها بند می آید.

 

رویا پاک سرشت
رویا پاک سرشت

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها