(تصاویر) بهترین جاذبه های طبیعی با فاصله 2 ساعت از تهران

  • رویا پاک سرشت رویا پاک سرشت
  • ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
  • زمان مطالعه : 3.4 دقیقه

راهنماتو-اگر قصد گشت و گذار در طبیعت را دارید اما نمی دانید که از هوای آلوده تهران به کجا پناه ببرید، جالب است بدانید که می توانید به راحتی با کمی دور شدن از تهران به دامان طبیعت پناه ببرید.

به گزارش راهنماتو، برای گردشگری اطراف تهران 5 پیشنهاد ویژه برای شما داریم که می تواند آخر هفته ای جذاب برای شما ایجاد کند:

دریاچه

دریاچه شورمست

شورمست یکی از زیباترین مقاصد گردشگری اطراف تهران است. این دریاچه بسیار زیبا است و توسط درختان توسکا احاطه شده است.شورمست بین پنج تا ۱۵ متر وسعت دارد و یک‌سوم آن کم‌عمق، پوشیده از خزه و جلبک است.ماهی‌گیری، قایق‌سواری و اسکی روی آب، تاب‌بازی، اسب‌سواری و دوچرخه سواری از جمله تفریحاتی که در کنار این دریاچه می‌توانید از انجام آن‌ها لذت ببرید. شنا کردن در این دریاچه به‌دلیل خطرات جانی در این دریاچه ممنوع است.

آدرس: جنوب غربی شهرستان سوادکوه، ۶ کیلومتری غرب شهر پل‌سفید

لالون

افجه

روستای افجه یکی از بهترنی گزینه های گردشگری اطراف تهران و بسیار خوش آب و هوا است. یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های این روستا، دشت زیبا و تماشایی هویچ است. وجود قله‌های چون آتشکده، ساکا، یخچال و مهرچال در اطراف افجه، باعث شده این روستا یکی از پاتوق‌های کوهنوردان و علاقه‌مندان به کوهنوردی باشد.دشت‌ها و آبشارهای تماشایی، باغ‌های گیلاس، حمام تاریخی، کوچه‌پس‌کوچه‌های و خانه‌های قدیمی، سقاخانه، درخت چنار ۴۰۰ ساله و قلعه ساکا از جمله دیدنی‌های افجه هستند.

آدرس: پنج کیلومتری شمال شرق شهر لواسان

برغان

برغان

روستای برغان دیدنی‌های متعددی دارد. این روستا دارای مسجد و حسینیه تاریخی، درخت چنار با قدمت بیش از هزار سال، تپه باستانی کش کلا، پل تاریخی با قدمت صفوی و حمام قدیمی از دیگر زیبایی های این روستا است. بازار برغان نیز یکی از قدیمی‌ترین بازار‌های موجود در استان البرز است که به‌عنوان مرکز تجارت محصولات کشاورزی همچون پنبه شهرت داشت.

از سوغاتی های این روستا می توان به آلوچه، توت، گردو، عسل، گوجه برغانی و لبنیات اشاره کرد. برای بازدید از این روستای زیبا، وقت را از دست ندهید.

آدرس: ۱۳ کیلومتری شمال غربی شهر کرج، شهرستان ساوجبلاغ، بخش چندار

طالقان

طالقان

طالقان یکی از مناطق بکر گردشگری و از ییلاقات تهران است. این منطقه خوش آب‌وهوا، جاذبه‌های طبیعی و تاریخی فراوان و طبیعت تماشایی و سرسبزی دارد.قلعه‌های تاریخی متعلق به اسماعیلیان، چشمه‎‌های پرآب و آبشارهای جاری، غارهای زیبا و طبیعی چون پراو، قلل و ارتفاعات، سد و دریاچه طالقان، امامزاده‌های متعدد چون امامزاده هارون، روستاهای سرسبز و دیدنی مانند روستای اورازان، میر و گراب از جمله ده‌ها جاذبه طالقان تهران است.

آدرس: ۱۲۰ کیلومتری شمال غربی تهران

لالون

لالون

یکی از بکرترین دیدنیهای حومه تهران روستای لالون رودبار قصران است. این روستای کوهستانی، خوش آب‌وهوا و سرسبز بهترین مکان برای گردش یک‌روزه در دامان طبیعت است. روستای لالون به چشمه‌سار رودخانه‌ها معروف است. این منطقه هم برای گردشگری مناسب است و هم برای پیاده روی و طبیعت گردی.غارهای اسکول، لی یا لو و غار اسپول از جمله زیبایی‌های روستای لالون هستند که علاقه‌مندان به غارنوردی می‌توانند از آن‌ها دیدن کنند. آبشار و چشمه تلخاب، تونل برفی، برفچال از دیگر جاذبه‌های طبیعی لالون به شمار می‌روند.

رویا پاک سرشت
رویا پاک سرشت

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها