بدترین ترکیب رنگ ها در دکوراسیون داخلی

  • ریحانه میرسمیعی ریحانه میرسمیعی
  • ۲۸ اسفند ۱۴۰۲
  • زمان مطالعه : 3.5 دقیقه

راهنماتو- زمانی که نوبت به انتخاب بهترین رنگ برای دکوراسیون اتاق می رسد، اغلب انتخاب یک رنگ کار ساده ای است. اما زمانی که نوبت به انتخاب دو رنگ می رسد، ممکن است بسیاری از ما با چالش مواجه شویم. برخی از رنگ ها ممکن است به تنهایی جذاب به نظر برسند، اما زمانی که در کنار یکدیگر قرار می گیرند، جذابیت بصری چندانی نداشته و زیبایی فضا را برهم بزنند. به گفته طراحان داخلی، باید از به کار بردن چند جفت رنگ در فضای داخلی خودداری کرد. با ما همراه باشید تا شما را با این رنگ ها آشنا کنیم.

1- صورتی و مشکی

به گزارش راهنماتو، برخی از رنگ‌ها می‌توانند در کنار هم بیش از حد افراطی به نظر برسند، به خصوص در صورتی که از هر دو آنها به صورت آزادانه استفاده شود. یکی از این جفت رنگ ها، مشکی و صورتی هستند. قرار گرفتن دو رنگ صورتی و مشکی در کنار یکدیگر تضاد تلخی ایجاد کرده و به کار بردن همزمان این دو رنگ در فضای داخلی ایده آل نیست. به جای این ترکیب رنگ، توصیه می کنیم رنگ صورتی را در کنار رنگ های خنثی مانند خاکستری، زغالی، کرم و حتی شکلاتی به کار ببرید. می توانید با قرار دادن بسیاری از رنگ ها در کنار رنگ صورتی، جذابیت بصری فوق العاده ای ایجاد کنید. از جمله این رنگ ها می توان به سفید، آبی و سبز اشاره کرد.

دکوراسیون


2- نارنجی و زرد

نارنجی و زرد دو رنگ پاییزی فوق العاده هستند که هر کدام به تنهایی در ایجاد یک فضای آرامش بخش عالی عمل می کنند. اما زمانی که در کنار یکدیگر قرار می گیرند، فضا را بیش از حد درخشان و متلاطم کرده و جذابیت بصری آن را از بین می برند. برای ایجاد یک فضای آرامش بخش، توصیه می کنیم رنگ نارنجی را با قهوه‌ای پررنگ، آبی تیره یا سبز تیره ست کنید. از دیگر رنگ هایی که بخوبی با نارنجی هماهنگ می شوند، می توان به رنگ های کرم، بژ و سبز اشاره کرد.

دکوراسیون


3- بنفش و نارنجی

تناژ رنگ ها در انتخاب آنها از اهمیت زیادی برخوردار است. به عنوان مثال دو رنگ نارنجی و بنفش برای طراحی پیراهن تیم های ورزشی عالی هستند، اما نباید در طراحی داخلی در کنار یکدیگر به کار بروند. اگر می خواهید این دو رنگ را در کنار یکدیگر به کار ببرید، توصیه می کنیم به سراغ تناژهای روشن و طبیعی بنفش مانند اسطوخودوسی، بادمجانی و یاسی بروید. اسطوخودوسی یک رنگ فوق العاده آرامش بخش است که با بسیاری از رنگ ها مانند سبز، سفید و صورتی ست می شود.

دکوراسیون


4- سبز و قرمز

ترکیب دو رنگ سبز و قرمز یک ترکیب رنگ کلاسیک در ایام کریسمس هستند. با این حال، این ترکیب به غیر از ایام جشن کریسمس، نمی تواند بخشی از طراحی داخلی منزل ما را شامل شود. به جای این ترکیب، بهتر است رنگ قرمز را با رنگ های خنثی مانند خاکستری زغالی ترکیب کنید. این رنگ روشنی و جنب و جوش قرمز را متعادل کرده و به ایجاد یک فضای داخلی آرامش بخش کمک می کند. اگر به ترکیب رنگ قرمز و سبز علاقه دارید، می توانید سبز ملایم را با قرمز زنگ زده ترکیب کنید. این ترکیب رنگ فضا را از حس و حال جشن کریسمس دور کرده و جذابیت بصری فوق العاده ای در فضا ایجاد می کند. 

دکوراسیون

ریحانه میرسمیعی
ریحانه میرسمیعی

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها