نگاهی به رزرو هتل در شهرهای زیارتی ایران

  • مصطفی  جرفی مصطفی جرفی
  • ۱۲ فروردین ۱۴۰۳
  • زمان مطالعه : 5.7 دقیقه

یکی از دلایلی که در ایران هر ساله و در تعطیلات خاص تقویم رسمی، باعث افزایش تردد و جاذبه توریستی می‌شود، گردشگری مذهبی است. این نوع گردشگردی در ایران در بین مردم جایگاه ویژه‌ای پیدا نیز کرده‌ است، به همین دلیل است که برخی شهرهای ایران هر سال بیش از 30 میلیون مسافر تحت عنوان زائر را پذیرا است. بنابراین در این شهرها برای افزایش رفاه مهمانان هتل‌ها و اقامتگاه‌هایی تدارک دیده شده که در ادامه با نحوه رزرو این هتل‌ها بیشتر آشنا می‌شوید.

معرفی شهرهای مذهبی و گردشگری ایران

سه شهر مشهد، قم و شیراز از جمله شهرهای ایران هستند که به عنوان مهم‌ترین شهرهای زیارتگاهی در ایران شناخته شده‌اند. بنابراین این سه شهر در ایام خاصی مانند اعیاد مذهبی و نوروز، سوگورایی‌هایی مانند عاشورا مملو از جمعیت زائرین می‌شوند که به این شهرها سفر کرده‌اند.

معرفی شهر مقدس مشهد

شهر مشهد یکی از کلان شهرهای ایران است که در قسمت شرقی ایران واقع شده است. این شهر زیارتی یک شهر دشتی است که بعد از تهران دومین شهر پر جمعیت ایران شناخته می‌شود. این شهر به دلیل حضور حرم امام رضا (ع)، امام هشتم شیعیان از محبوبیت خاصی در بین مردم ایران و حتی کشورهای مسلمان نیز برخوردار است. به همین خاطر این کلان شهر در تمامی ایام سال به خصوص در تعطیلات رسمی میزبان تعداد بسیاری مسافر ایرانی و خارجی است. همچنین این نکته قابل ذکر است که بدانید حرم امام رضا (ع) یکی از بزرگ‌ترین مساجد دنیا نیز به‌شمار می‌آید.

البته باید خاطر نشان کرد که این شهر علاوه بر حرم امام رضا دارای جاذبه‌های گردشگردی تاریخی و طبیعی بسیاری است که مسافران و طرفدارن خاص خود را نیز دارد. از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگردی این شهر آرامگاه فرودسی، پارک ملت مشهد، خانه داروغه، مسجد گوهرشاد، طرقبه و شاندیز را می‌توان نام برد.

در این شهر برای مهیا شدن بهترین شرایط اقامت، اقامتگاه‌ها و هتل‌های زیادی افتتاح شده که هر کدام با ارائه خدمات ویژه در دسته بهترین هتل های مشهد قرار دارند. از جمله خدماتی که به طور معمول توسط این هتل‌ها در اختیار مهمانان قرار می‌گیرند عبارتند از:

ترانسفر فرودگاهی، کافی‌شاپ و رستوران‌های شیک و مجلل، اتاق‌هایی با چیدمان و طراحی‌های لوکس و ویژه، صبحانه رایگان، روم سرویس، مجموعه‌های آبی پیشرفته و مدرن همچون استخر، سونا، اسپا، جکوزی، حمام ترکی و سالن ماساژ، آژانس هوایی، سالن بدنسازی، اتاق بازی کودک، زمین تنیس و دوچرخه‌سواری و کرایه ماشین بدون راننده برخی از امکانات رفاهی هستند که در هتل‌های پنج ستاره مشهد در اختیار مهمانان قرار می‌گیرد.

شهر مقدس قم

1

شهر مقدس قم یکی دیگر از شهرهای مذهبی ایران است که به واسطه حضور حرم حضرت معصومه (ص) در بین شیعیان ایران و سایر مسلمانان از احترام خاصی برخوردار است. این شهر که در حاشیه رودخانه قمرود قرار دارد هفتمین کلان شهر و دومین قطب گردشگری مذهبی ایران است. علاوه بر این، مسجد جمکران یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری مذهبی این شهر است که همراه با حرم حضرت معصومه هر ساله بیش از بیست میلیون زائر را در شهر پذیرا هستند.

البته بهتر است بدانید از دیگر عواملی که این شهر را به یکی از شهرهای پرتردد و گردشگر پذیر ایران تبدیل کرده است موقعیت جغرافیایی شهر و جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی دیگری است که در این شهر وجود دارد. این شهر علاوه بر این‌‌‌که پل ارتباطی بین 17 استان کشور است، به دلیل تاریچخه تاریخی و فرهنگی خود از جاذبه‌ی گردشگردی متنوعی برخوردار است. این جاذبه‌های گردشگری شامل مدرسه فیضیه قم، کاروانسرا حوض سلطان، مسجد جامع قم، تیمچه بازار قم و شهر کهک است.

با توجه به توضیحات گفته شده و حضور سالانه تعداد زیاد مسافر در شهر قم، در این شهر نیز برای خدمت و ایجاد شرایط رفاهی مناسب برای مهمانان هتل‌های بیشماری در سطح شهر و در نزدیک‌ترین نقاط به حرم حضرت معصومه ایجاد شده است. این هتل‌ها با فراهم آوردن امکانات رفاهی سعی بر آن دارند که برای زائرین حضرت معصومه (ص) اقامتی خاطره‌انگیز و راحت را مهیا کنند.

برای مثال هتل استقلال قم، المپیک قم، هتل بزرگ پارسیان قم، هتل کریمه قم و هتل بین‌المللی قم در دسته بهترین انواع هتل‌ قم قرار می‌گیرند و خدمات و امکانات لازم برای یک اقامت موقت را برای زائرین فراهم کرده‌اند. این خدمات رفاهی شامل رستوران و کافی‌شاپ‌، استخر، سونا، جکوزی، اینترنت، چشم انداز مناسب، سالن بدنسازی، روم سرویس و تاکسی سرویس می‌شود.

شهر شیراز

1

سومین شهر ایران که در کنار سایر جاذبه‌های گردشگری تاریخی خود نیز یک قطب گردشگری مذهبی برای مردم ایران به شمار می‌آید، شهر شیراز است. این شهر به دلیل حضور حرم شاهچراغ برادر امام رضا (ع) و حضرت معصومه (ص) یکی از جاذبه‌های توریستی مذهبی ایران محسوب می‌شود‌. اما نکته دیگری که در مورد این زیارتگاه قابل توجه قرار گرفته است نوع سبک معماری بسیار زیبایی است که در طراحی این آرامگاه مورد استفاده قرار گرفته است. به گونه‌ای که در صحن مطهر ایشان نمایی بسیار زیبا از آینه‌کاری و کاشی‌کاری را می‌بیینید که در دوره ایلخانی بسیار رایج بوده است.

همان‌‌طور که پیشتر به آن اشاره شد شهر شیراز در کنار جاذبه گردشگری مذهبی خود از جاذبه‌های تاریخی دیدنی بسیار زیاد دیگری برخوردار است که باعث می‌شود سفر به شیراز برای مسافران آن به یک سفر زیارتی و سیاحتی مبدل شود. باغ عفیف آباد، نارنجستان قوام، ارگ کریم خان زند، بازار وکیل، نقش رستم، تخت جمشید، پاسارگارد، باغ جنت، آرامگاه حافظیه و سعدیه، باغ ارم از جمله جاذبه‌های تاریخی این شهر به‌شمار می‌آیند.

با توجه به توضیحات داده شده این شهر نیز در تمام ایام سال شاهد حضور پر رنگ مسافرانی است که به قصد زیارت و سیاحت به این شهر سفر می‌کنند. بنابراین در طی سال‌های گذشته با توسعه صنعت گردشگردی شیراز بر تعداد هتل‌های باکیفیت و لوکس آن افزوده شده است. این هتل‌ها با ارائه خدماتی در حد استاندارد جهانی رفاه و اقامت مدرن و لوکسی را برای مسافران این شهر به ارمغان می‌آورند.

لوکس ترین هتل شیراز شامل هتل زندیه، هتل بزرگ و هتل چمران است که از خدماتی مانند مجموعه آبی پیشرفته، سالن ورزشی، اتاق بازی، رستوران و کافی‌شاپ‌های مجلل، سالن بیلیارد و ... بهره‌‌مند هستند.

نحوه رزرو هتل در شهرهای زیارتی ایران

مشهد، قم و شیراز سه تا از مهم‌ترین قطب‌های گردشگری زیارتی ایران هستند که معمولا در مهم‌ترین تاریخ‌های مذهبی مسلمانان پذیرای تعداد زیادی زائر هستند. در این شهرها تعداد بسیار زیادی هتل و اقامتگاه برای زائرین درنظر گرفته شده است که بهترین و راحت‌ترین روش برای رزرو اتاق در این هتل‌ها استفاده از اپلیکیشن یا وب سایت اسنپ تریپ است.

مصطفی  جرفی
مصطفی جرفی

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها