اولویت بندی خرید جهیزیه عروس توی سال جدید رو می‌دونی؟/ خرید کدوم وسیله ضروری تره؟

  • فاطمه چولکی فاطمه چولکی
  • ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
  • زمان مطالعه : 4.2 دقیقه

راهنماتو- خرید جهیزیه برای یک عروس، یکی از چالش‌های بزرگ مسیر متاهل شدن او است. اگر از بحث گرانی و هزینه‌های کمر شکن لوازم خانگی بگذریم، نداشتن اولویت در خرید باعث گیج شدن نوعروس عزیز می‌شود و ممکن است از پیش و پا افتاده‌ترین وسایلی که حتی پس از چندماه زندگی مشترک هم خریدشان به ذهن‌اش خطور نکند، شروع کند. می‌پرسید پس کدام وسایل را باید اول و کدام وسایل را آخرسر بخرند؟ راهنماتو پاسخ موردنظر شما را آماده کرده است. با ما همراه باشید تا یک لیست از اولویت بندی‌های مناسب برای خرید جهیزیه را در اختیار شما قرار دهیم.

به گزارش راهنماتو، برای خرید جهیزیه اول از خرید وسایل برقی بزرگ و مهم شروع کنید. شما برای شروع یک زندگی حتما باید گاز، یخچال و یک لباسشویی داشته باشید. البته امروزه در اکثر خانه‌هایی که می‌خواهید اجاره کنید گاز رومیزی وجود دارد، اما اگر فاقد این گزینه بودن، خرید گاز را هم جزو این مرحله قرار دهید. اگر هم کارمند هستید و وقت کافی برای رسیدگی به کار‌های منزل ندارید، می‌توانید یک ظرفشویی با قیمت مناسب را هم در لیست خرید خود قرار دهید.

وسایل آشپزخانه

3

مرحله بعدی خرید لوازم برقی کوچک‌تر مانند جارو برقی، اتو، توستر یا (مایکروویو)، خردکن یا (چرخ گوشت)، آبمیوه گیری و .. است. سعی کنید خرید برخی از وسایل برقی که ضروری نیستند را برای پایان کار قرار دهید، چون ممکن است خانه‌ای انتخاب می‌کنید آشپزخانه کوچکی داشته باشد و برای چیدمان با مشکل روبرو شوید.

بعد هم بروید سراغ وسایل ضروری آشپزخانه مانند: سرویس قابلمه، سرویس پارچ و لیوان، سرویس غذاخوری چینی، قاشق و چنگال و کارد و چنگال، تخته برش و چاقو‌های آشپزخانه و خرده ریز‌های دیگر آشپزخانه که اگر زیاد ضروری نیستند آن‌ها را برای پایان کار بگذارید تا خیالتان از داشتن پول کافی برای خید دیگر اقلام ضرروری راحت باشد. اما خب اگر تصمیم خود را گرفته و نیاز به لیستی بلندبالا برای خرید دارید، ما لیستی از اقلام ضروری که لازم است در آشپزخانه داشته باشید را برایتان آماده کرده ایم که عبارتند از: 

1

وسایل ضروری:

نظم‌دهنده‌های کشو

بانکه حبوبات

ظروف نگهداری ادویه‌جات

کاسه و آب‌کش

ظروف نگهدارنده

سرویس قابلمه

سرویس غذاخوری

سرویس پذیرایی

شیرینی خوری

کیک خوری

میوه خوری

شکلات خوری

اردو خوری

سرویس قاشق و چنگال

کتری و قوری

ست چاقو

سرویس پلاستیک

ست کفگیر و ملاقه

قندان

نمکدان

شکرپاش

سینی

رنده

شیشه آب

شیشه سرکه و آبلیمو

سبد سیب‌زمینی و پیاز

گوشت‌کوب

تخته گوشت

سرویس دستگیره و دم‌کنی

سطل زباله

سطل برنج و قند و شکر

سرویس پارچ و لیوان

لیوان دم دستی

فنجان و نعلبکی

سفره

وسایل غیر ضروری

جا کره و پنیر

زیر سیگاری

سبد مسافرتی

زیر تابه‌ای

ظروف فریزری و ماکروفری

قهوه جوش

سرویس قهوه خوری

جای نان

سبد داخل یخچال

چای صاف‌کن

قیچی

هاونگ

الک و صافی

سیرکوب

وردنه

گردو خرد کن

در بازکن

حوله آشپزخانه

دستمال سفره

توری ماهی و کباب

سفره مهمان

قوری زعفران

ترازو

اسپند دود کن

شعله پخش‌کن

زیر قابلمه‌ای

زیر قاشقی کنار گاز

وسایل سالن پذیرایی و اتاق خواب

4

حالا که وسایل قلب خانه تان تکمیل شده، باید کم کم به سراغ سالن پذیرایی و اتاق خواب بروید. باید پرده، یک دست مبل و حداقل یک فرش بخرید، البته سعی کنید رنگی که برای فرش و پرده انتخاب می‌کنید با فضای خانه و مبلمان هماهنگ باشد تا برای چیدمان توی ذوقتان نخورد. خرید تلویزیون و میز آن را هم فراموش نکنید، چون جزو موارد ضروری هستند. وسایل پذیرایی هم که تمام شد کم کم به سراغ اتاق خواب رفته و یک تخت دو نفره با قیمتی معقول و هماهنگ با سبک دیگر وسایل خانه پیدا کنید. پتو و بالش هم برای تخت و هم برای مهمانان آینده نیاز است، پس خرید پتو و بالش اضافی را فراموش نکنید. آینه و میز آینه، کمد لباس، چوب لباسی، پرده برای پنجره اتاق را هم در موارد خریدتان قرار دهید.

دیگر وسایل مورد نیاز برای اتاق خواب هم به شرح زیر است:

5

وسایل ضروری

فرش

رو تختی

چوب لباسی

ملحفه

پتو و بالش

کمد لباس

پرده

دراور

آینه و میز آینه

وسایل غیر ضروری

کوسن

وسایل تزئینی

تشک مهمان

اتوی مو

سشوار

ست برس

چرخ خیاطی

نکته: وسایل غیر ضروری به این معنا نیست که لزومی به خرید آن‌ها نیست، بلکه چنین وسایلی در اولویت پایین تری قرار میگیرند و میتوانید در آینده، آن‌ها را خریداری کنید.

فاطمه چولکی
فاطمه چولکی

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها