ویل اسمیت؛ بهترین فیلم‌های کارنامه او

  • طناز السادات حسینی فر طناز السادات حسینی فر
  • ۲۵ فروردین ۱۴۰۳
  • زمان مطالعه : 5.1 دقیقه

راهنماتو- وقتی صحبت از بازیگری درجه یک می‌شود، بدون شک به این فکر می‌کنیم که او توانسته در نقش‌های متفاوتی، با ژانرهای متنوع خوش بدرخشد. ویل اسمیت در چنین دسته‌بندی‌ای قرار می‌گیرد. او سه دهه است که در حرفه بازیگری، زندگی می‌کند و درست در این سه دهه در فیلم‌هایی با ژانر کمدی، درام، ترسناک، اکشن، علمی-تخیلی، ترسناک و غیره نقش‌آفرینی کرده است. او چنان عمیق به نقش‌ها نفوذ می‌کند که مخاطبان با دیدن نام او در معرفی یک فیلم، آن را برای دیدن در اولویت قرار می‌دهند. ویل اسمیت، تا کنون سه بار نامزد جایزه اسکار و یک بار نامزد جایزه امی شده است. حال راهنماتو در نظر دارد بهترین فیلم‌های کارنامه او را به شما معرفی کند.

1

1. فیلم Emancipation رهاسازی

سال انتشار: 2022

نقش: پیتر

کارگردان: آنتوان فوکوآ

به گزارش راهنماتو، در سال 1863، وقتی همه خود را به موش مردگی می‌زدند تا متوجه نباشند سیاه پوست‌ها چه مصیبت‌هایی را متحمل می‌شوند، شخصی به نام گوردون از ارباب ظالم خود فرار کرد و به ارتش اتحادیه پیوست. فیلم Emancipation رهاسازی از این عمل گوردون الهام گرفته شده است. ویل اسمیت در این فیلم، نقش اصلی را برعهده گرفته است. او با کمری زخمی، کلیومترها راه را می‌دود تا به حقوقش نزدیک شود. با این وجود که ویل اسمیت پس از سیلی زدن به کریس راک از حضور در رویدادهای زیر نظر آکادمی محروم شد، اما موقعیتی فراهم آورد تا این فیلم بیش از پیش مورد انتقاد قرار گیرد، در حالی که نقش‌آفرینی او بی‌نظیر است.

1

2. فیلم King Richard شاه ریچارد

سال انتشار: 2021

نقش: ریچارد ویلیامز

کارگردان: رینالدو مارکوس گرین

داستان از این قرار است که می‌خواهیم بفهمیم مربی ونوس ویلیامز و سرینا ویلیامز، این دو تنیس باز مشهور چه کسی است؟ گویا مربی آن دو پدرشان ریچارد ویلیامز که نقش او را ویل اسمیت بازی کرده است. فیلم King Richard شاه ریچارد، فیلمی است زندگی‌نامه‌ای و ورزشی. فیلمی که جزو ده فیلم برتر سال 2021 شد و برای اسمیت، اسکار بهترین بازیگر مرد را به همراه داشت. او چنان با چهره‌اش احساسات عمیق وجودش را به ما نشان می‌دهد که همراه او تا انتهای جهان داستان همراه می‌شویم. او می‌خواهد نشان دهد که رفتار انسان‌ها ربطی به سفیدی یا سیاهی آن‌ها ندارد. بعلاوه، پیام این فیلم این است که خطرناک‌ترین موجود روی زمین، زنی است که می‌داند چگونه فکر کند!

1

3. فیلم Aladdin علاءالدین

سال انتشار: 2019

نقش: غول چراغ جادو یا جنی

کارگردان: گای ریچی

وقتی می‌گوییم ویل اسمیت می‌تواند در هر نقشی ظاهر شود، منظورمان یک نقش فانتزی در یک فضای موزیکال هم هست؛ به عنوان مثال فیلم Aladdin علاءالدین که اقتباسی است از روی انیمیشینی با همین نام که روایت اصلی‌اش را از قصه‌های هزار و یک شب می‌گیرد. وقتی صحبت بر سر یک اقتباس سینمایی از این انیمیشن شد، همه حدس می‌زدند که این فیلم یک شکست مفتضح می‌خورد چراکه هیچکس نمی‌تواند جای صدای رابین ویلیامز در نقش جنی را بگیرد، اما ویل اسمیت، توپِ میدان را باری دیگر به دست گرفت.

1

4. فیلم Concussion ضربه مغزی

سال انتشار: 2015

نقش: دکتر بنت اومالو

کارگردان: پیتر لندس مند

فیلم Concussion ضربه مغزی فیلمی است درباره زوال عقل، اما نه به دلیل پیری، بلکه به ضربات متعددی که به سر بازیکنان فوتبال می‌خورد. اما، باید همه چیز را پنهان کرد تا لیگ آمریکا زیر سوال نرود. یکی از پیام‌های این فیلم «خدا قصد نداشت ما فوتبال بازی کنیم» است. در این فیلم ویل اسمیت در نقش یک پزشک نیجریه‌ای نقش‌آفرینی می‌کند. این نقش خطرناک است چراکه نباید خود را با NFL در انداخت. با این وجود، ویل اسمیت به شدت مورد تحسین قرار گرفت. او برنده جایزه در گلدن گلوب شد، اما در اسکار جایزه‌ای دریافت نکرد.

1

5. فیلم Hitch هیچ

سال انتشار: 2005

نقش: الکس «هیچ» هیچنز

کارگردان: اندی تننت

همیشه می‌گوید کوزه‌گر تز کوزه شکسته آب می‌خورد. ویل اسمیت وقتی در نقش هیچنز ظاهر می‌شود تا به مردها یاد دهد چگونه به زن‌های مورد علاقه خود ظاهر شوند، فراموش می‌کند که ممکن است خود او نیز روزی توی هچل بیافتد. اما می‌افتد! فیلم Hitch هیچ زمانی را نشان می‌دهد که دلال ازدواج با بازی ویل اسمیت، عاشق دختری به نام سارا می‌شود و حالا باید برای خودش راهکاری ارائه دهد. نقش‌آفرینی ویل اسمیت در وجود این شخصیت جدید نیز می‌نشیند، به شکلی که ممکن است مجذوب بدن ورزشکاری او شویم.

1

6. فیلم I, Robot من، ربات

سال انتشار: 2004

نقش: دل اسپونر

کارگردان: الکس پرویاس

ویل اسمیت در فیلم I, Robot من، ربات با ژانر علمی-تخیلی در نقش افسری ظاهر می‌شود که دوری کردن از ربات‌ها را ترجیح می‌دهد. او به آن‌ها بدبین است، اما کسی حرف‌هایش را جدی نمی‌گیرد. روزی فرا می‌رسد که ربات‌ها قدرت را به دست می‌گیرند و در آن لحظه دل اسپونر وارد عمل می‌شود. او متوجه می‌شود که یکی از ربات‌ها خواب می‌بیند! و این ترسناک است. ویل اسمیت در این فیلم نیز به شدت هوشمندانه و زیرکانه در نقش این کارگاه ظاهر می‌شود و دنیایی را می‌سازد که ما گویی لحظه به لحظه در جهان واقعی به آن نزدیک‌تر می‌شویم.

 

طناز السادات حسینی فر
طناز السادات حسینی فر

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها