نگاهی به بازیهایی که بیشترین پتانسیل رو برای ریمیک‌شدن دارن

  • فؤاد رحیمی فؤاد رحیمی
  • ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
  • زمان مطالعه : 6.1 دقیقه

راهنماتو-هرسال بازیهای زیادی رو داریم که منتشر میشن و بسته به عملکردی که داشتن، در کانون توجهها قرار میگیرن و بعد هم یه سری جایزه رو میگیرن و یکم بعدش دیگه به طور کل از یاد خیلیها میرن. اکثر فرانچایزهای محبوب، مثل The Legend of Zelda بیشتر سعی میکنن که با خط زمانیای که دارن همیشه به سمت جلو حرکت کنن و هیچوقت سعی نمیکنن که بعد از چندسال استراحت با ریمیک یا ریمستر بازیهای قدیمی خودشون به کانون توجهها برگردن. با این وضعیت همچنان تعداد زیادی از کیمرها هستن که خیلی دوست دارن که بتونن اون تجربه قدیمیای که با بازیهای قدیمی داشتن رو دوباره تجربه کنن.

به گزارش راهنماتو، باید یادمون باشه که خیلی از بازیهای فوقالعادهای که الان اونارو به عنوان عناوین کلاسیک صنعت گیم میشناسیم بیشتر از 1- سالی میشه منتشر شدن. حالا این چه معنیای میتونه داشته باشه؟ اینکه الان اکثر اون بازیها از نظر هنری و ویژگیهایی که در زمان خودشون به نظر خیلیهای انقلابی بودن دیگه به شدت قدیمی شدن، با این حال، داستان و نحوه طراحیای که داشتن همچنان تونستن بعد از گذشت از سالها از خیلی از بازیهای بیروحی که الان میبینیم بهتر عمل کنن. با راهنماتو همراه باشین تا باهم نگاهی به بازیهایی بندازیم که همین روزها باید منتظر معرفی یه نسخه ریمیک ازشون باشیم وگرنه که توسط زمان به دست فراموشی سپرده میشن و از یاد میرن.

God of War 1

best-games-with-remake-potential

هر چند که سری ماجراجویی کریتوس توی اساطیر نورس God of War تونست خیلی محبوب و نوآورانه ظاهر بشه، ولی طرفدرای اصلی این سری و یا همون OGها به اتفاق نظر میگن که بهترین داستان God of War به خاطر اساطیر یونانیای هست که این سری تونست با اونا به شهرت برسه. ریشههای Ghost of Sparta چیزیه واقعا توی قلب خیلی از طرفدارای سونی و Play Station جای مخصوص به خودش رو داره، اما متاسفانه خیلی از طرفدارای این سری که برای اولین بار با God of War 2018 به این سری وارد شدن هیچ پیشزمینهای نسبت به ماجراهای قدیمی کریتوس ندارن، چرا که وقتی God of War 1 اون اولا منتشر شد هنوز این گیمرها در دوران طفولیت خودشون رو به سر میبردن.

راستش رو بخواین وضعیتی که الان God of War 1 داره بیشتر شبیه به سرکه خیلی خوب جا افتادست، و الان هم که استودیو Santa Monica تونسته جای پای محکمی برای کریتوس به جا بزاره الان میتونه بهترین فرصت برای ریمیک سهگانه اولی God of War بشه چرا که میتونه خیلی عالی برای مخاطبای جدید این سری جذاب ظاهر بشه.

Baldur’s Gate 1 & 2

best-games-with-remake-potential

Baldur’s Gate 3 میشه گفت اصلا بازیای بودش که اصلا این سری رو به خیلی از گیمرها معرفی کرد جوری که خیلیها اصلا نمیدونستن همچین فرنچایزی وجود داره. استودیو Larian تونست یه CRPG شگفتانگیز رو به ما و در قالب Baldur’s Gate 3 تحویل بده؛ بازیای که تونست از هر لحاظ مرزهای استاندارد بازیسازی رو جابجا کنه.

این بازی به حدی تونست مشهور و محبوب باشه که خیلی از کسایی که قبل از این با این سری آشناییای نداشتن الان بیشتر از 50 ساعت تایمپلی رو توی Baldur’s Gate 3 دارن و براشون هم خیلی جالبه بدونن آیا میتونن بازیهای قدیمی این سری رو هم به همین سادگی تجربه کنن یه نه.

این یه لحظه ایدهآل و فرصت فوقالعاده برای Larianئه تا بتونن با معرفی یه ریمیک برای Baldur’s Gate 1 و 2 این فرنچایز رو به اون شهرتی که واقعا لایقشه برسونن. این قضیه بدون شک نهتنها میتونه علاقمندهای بیشتری رو به این سری بیاره بلکه راه رو برای ساختن دنبالههای بیشتر و گسترش هرچه بیشتر دنیای این بازی سادهتر کنه.

Devil May Cry 1

best-games-with-remake-potential

سری بازیهای Devil May Cry میشه گفت که دیگه به اون اندازه که توی دهه 2000 محبوب و مشهور بودن نیستن و این چیزی نیستش که کسی بخواد انکارش کنه. انتشار Devil May Cry 5 به عنوان یه نمونه جدید از کنترلهای پرهیجان، داستان و گرافیک در سال 2019 تونست وظیفه خودش رو به نحو احسن انجام بده. اما اگر بخوایم صادق باشیم، تقریباً هر بازی توی این سری تونسته که تا حد و به نحوی این امر رو انجام بده، به ویژه Devil May Cry 1 که در واقع شروعکننده این فرنچایز و یکی از محبوبترین بازیهاییه که کپکام توی تاریخ خودش منتشر کرده.

این سری هم خیلی عالی میتونن با یه ریمیک عالی دوباره اون شور و هیجانی که همیشه دور خودشون داشتن رو دوباره داشته باشم. Devil May Cry 1 در سال 2001 منتشر شد و یکی از بهترین بازیهای اون سال هم بود. واقعاً ریمیک بازی اول میتونه یه کمک اساسی برای شناخت هرچه بیشتر دانته به عنوان یه شکارچی شیاطین محبوب بکنه و گیمرهای بیشتری از ژانرهای مختلف به خودش جلب کنه.

The Legend of Zelda: Ocarina of Time

best-games-with-remake-potential

The Legend of Zelda: Ocarina of Time بازیای هست که تونسته از بین تموم بازیهای تاریخ و  Metacritic بیشترین امتیاز ممکن رو بگیره و دلیلش رو هم هر کسی که این بازی رو رفته باشه میدونه چرا. چون این بازی شخصیتها به یاد موندنیای داره، داستانگوییش باعث علاقهمندی بیشتر به ادامه و در جاهایی هم خیلی هیجانانگیز میشه و به طور کل روی روند داستانیش خیلی استادانه کار شده.

داستان Ocarina of Time بهترین ماجرای Link رو تعریف میکنه و این یکی از مهیجترین ماجراهاییه که اون داشته هم از اول تا آخرش! اگر بازیای که طرفدارای این سری بعد از Tears of the Kingdom بخوان، اون بازیای چیزی نیست جز یه ریمیک فوقالعاده از Ocarina of Time.

Metal Gear Solid

best-games-with-remake-potential

وجود مکانیکهای مخفیکاری و یا شخصیتهای فوقالعادهای مثل Sam Fisher رو مدیون این سری بازی هستیم. حالا درسته که قراره یه ریمیک از بازی سوم این سری یعنی Metal Gear Solid 3: Snake Eater به زودی منتشر بشه، اما به نظر خیلیها وقتشه که یه ریمیک درست و حسابی رو از تموم بازیهای اصلی فرنچایز Metal Gear داشته باشیم. Metal Gear Solid ژانر مخفیکاری رو برای اولین بار پایهگذاری کرد و تونست با داستان جذاب و پیچیده خودش به بقیه نشون بده که میتونین توی دل داستان بازیها مضمونهایی رو بیارین که اون موقع خیلیها فکر میکردن به درد بازی نمیخورن.

Metal Gear Solid که میشه اولین بازی از سری بازیهای سهبعدی این سری تونسته تاثیر خودش رو به نحوری توی تمم بازیهای سهبعدی که بعد از خودش منتشر شدن بزاره.اتفاقی که هر چی بیشتر به اهمیت ریمیک شدن این بازی و تجربه اون توسط عده بیشتری از گیمرها اشاره میکنه.

فؤاد رحیمی
فؤاد رحیمی

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها