بهترین رازهای مخفی‌ای که میتونین توی Red Dead Redemption 2 پیدا کنین

  • فؤاد رحیمی فؤاد رحیمی
  • ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • زمان مطالعه : 6.5 دقیقه

راهنماتو-سری بازی Red Dead Redemption یا هر بازی‌ای که Rockstar Games تا بحال ساخته، همیشه پر از رازهای جذاب بوده. از قاتلای زنجیره‌ای تا خون‌آشام‌ها، این فرنچایز تونسته دنیای خودش رو با ایستر‌اگ یا رازهایی پر کنه که هیچکس انتظارشو نداشته. به طوری که هر کس که تابحال این بازی رو رفته به برو برشگت گفته که هر دفعه یک چیز جدید رو توی دنیای بزرگ RDR 2 پیدا کرده.

به گزارش راهنماتو، از زمان انتشار Red Dead Redemption 2 در سال 2018، طرفدارای این بازی تا به همین روز تونستن هر دفعه یک چیز جدید رو در مورد این بازی پیدا کنن و همین هستش که تونسته اینقدر بازی رو حتی بعد از 5 سال از عرضش برای طرفداراش زنده و جدید نگه داره. با راهنماتو همراه باشین تا باهم نگاهی به بهترین رازهای مخفی‌ای که میتونین توی Red Dead Redemption 2 پیدا کنین بندازیم.

خونآشام شهر Saint Denis

best-secrets-you-can-find-in-rdr2

میدونستین یک خون‌آشام در کوچه‌ پس کوچه‌های سنت دنیس مخفی شده؟ در Red Dead Redemption 2، یک مقاله در روزنامه داخل  بازی درباره قتل‌های مرموزی در سنت دنیس حرف می‌زنه، که از نشونه‌های گازگرفتگی شبیه به گاز خون‌آشام‌ها روی هر قربانی خبر میده. حتما میدونین که خون‌آشام‌ها باید از خون انسان‌ها تغذیه کنن. البته این چیزی هستش که شاید هر کسی پیش رو نگیره و دنبالش نره ولی اگر یک وقتی خواست ته توی این قضیه رو دربیاره باید پنج نوشته ترسناک رو که رو دیوارهای شهر نوشته شده رو پیدا کنه. وقتی همه پنج نوشته رو پیدا کنین، میتونین بالاخره با این خون‌آشام اراآمیز بازی ملاقات کنین.

در این رویارویی که باهاش دارین، شما میتونین تنهاش بزارین یا از بین ببرینش. ولی خب بازی هیچ وقت به این سؤال که آیا واقعا این شخصی یک خون‌آشام واقعی بوده یا نه جواب نمیده.

شهر سوخته Limpany

best-secrets-you-can-find-in-rdr2

در Red Dead Redemption 2، نزدیکای اولین کمپی که تو بازی میتونین داشته باشین، یک شهری هستش که میتونین خیلی راحت پیداش کنین. یک شهر سوخته که در جنوب Horseshoe Overlook قرار داره و خیلی راحت می‌شه از کنارش گذشت. اما خب در وهله اول شاید همچین چیزی زیاد چشمتونو نگیره، اما اگر بهتون بگم اینجا میتونین یک شمش طلا با کلی پول اونم اول بازی پیدا کنین؛ بازم اینقدر راحت از کنارش رد میشین؟!

اما داستان این شهر به یکم پول و طلا تموم نمیشه و سر درازی داره که البته بازی اونو به عهده گیمر میزاره که بفهمه اینجا اصلا چه اتفاقی افتاده. ولی خب اگر تابحال متوجه چیز خاصی نشدین بزارین بهتون یکم توضیح بیشتری بدم. اگر بازیکن به این شهر بره و اطرافش رو بررسی کنه، می‌بینه که به مراتب یک اسمی خیلی تکرار شده که اونم "Cornwall Kerosene & Tar" هستش که در واقع نشون میده که این شهر قبلا مال یک تاجر حریص به اسمه Leviticus Cornwall بوده. اسمی که در ادامه بازی به یکی از شخصیت های اصلی منفی بازی تبدیل میشه و خیلی‌ها هم حدس میزنن که اون این شهر رو با هر کسی که توش بوده صرفا برای رسیدن به منافع بیشتر سوزونده.

قطار اشباح به مقصد Lemoyne

best-secrets-you-can-find-in-rdr2

هر چند که Red Dead Redemption 2 سعی کرده خیلی به واقعیت نزدیک باشه، ولی خب خیلی‌ها میدونن که دنیای این بازی با موارد ماورائی هم پره. به عنوان مثال، قطار روحی که میتونین در شهر لموین پیداش کنین. وقتی که شب میشه، به سمت نشان خوش آمدگویی شهر در شمال غربی لموین برید و به دنبال ریل قطار بگردید. تا ساعت 3 صبح صبر کنید، و قطار روحی رو میبینین که روی ریل‌ها پیش میاد. یک مدتی هم روی ریل‌ها حرکت می‌کنه تا اینکه ناپدید میشه، به بازیکن زمان می‌ده که از فرهنگ ترسناک اون لذت ببره.

اون زمانا که اینترنت اونقدر در دسترس نبود مردم عادت داشتن شایعاتی با همچین مظمونی رو پخش کنن؛ خیلی‌هاهم اون اول فکر میکردن که این قطار هم قراره یکی از اونها باشه ولی خب بعد از مدتی مشخص شد که نه کاملا واگعیه.

گدای کور قلابی

best-secrets-you-can-find-in-rdr2

شما میتونین توی Saint Denis که یک نمونه بارز از یک شهر کثیف و در حال توسعه هستش؛ گداهایی رو مثل دنیای واقعی پیدا کنین ولی خب این یکی هم دقیقا مثل بعضی از گداهای دنیای واقعی، گدایی هستش که از قضا کور هم هستش. ولی خب اگر حواستون جمع باشه میفهمین که این بابا اصلا کور نیستش!!! اگر اصلحتون رو به سمتش نشونه برین اون خیلی سریع واکنش نشون میده و میترسه. جوری که حتی آرتور هم به طعنه بهش میگه: برای یک کور خیلی حساس به نظر میای!" ولی اگر این قضیه رو تکرار کنین میتونین بترسونینش و کاری کنین که بساطشو از اونجا جمع کنه.

بعد همین گدای کور قلابی ما باعث میشه که دیدگاه خیلی‌ها نسبت به گداهای خوب بازی که اغلب به ازای کمکی که بهشون میشه، کمکتون میکنن عوض بشه.

شبح سرگردان Roanoke Ridge

best-secrets-you-can-find-in-rdr2

در Red Dead Redemption 2صداهای زیادی رو در حین بازی میشنوین. حالا هم میشه گفت اطراف Roanoke Ridge که میشه شمال غرب Annesburg این صداها بیشتر از "صدا" هستن. در واقع یک سری صدای ترسناک و وحشتناک هستش که اماکن نداره حس کنجکاویتونو نتونه قلقلک بده. این هم یکی از اتفاقای ترسناک‌ بازی هستش که برای بازیکنای سربه‌هوا اتفاق میفته. برخلاف خیلی از اتفاقات ماورایی بازی که در موردشون چیزی نمیگه، این روح Roanoke Ridge در واقعا توضیح به خصوص خودش رو داره. در Valentine، گیمرا می‌تونن 50 سنت بپردازن تا یک فیلم رو به اسم "سرود وحشتناک" ببینن. این فیلم داستان زنی هستش که در جای اشتباه و در رمان اشتباه‌تر حضور داشته و به همین خاطر هم به جرم ساحره‌بودن مردم اونو میسوزونن. که همین باعث شده روح اون زن برگرده و اون منطقه رو تسخیر کنه.

دار و دسته نژادپرستها یا همون KKK

best-secrets-you-can-find-in-rdr2

در Red Dead Redemption 2، بازیکن ممکنه که به یک فرقه با لباس‌های سفید در چندین موقعیت مختلف بربخوره. اگرچه نام این گروه هرگز ذکر نمی‌شه، واضحه که اشاره‌ای به کو کلوکس کلان واقعی داره. در اولین مواجهه، بازیکن یک گروه از اونها رو در جنگل پیدا می‌کنه، که یک عضو جدید رو اطراف یک صلیب چوبی بلند به جمع خودشون اضافه میکنن. بعد در این مراسم که با آتیش زدن اون صلیب همراهه، دوتا از این افراد که به نظر خیلی دست و پاچلفتی هستن یک اشتباهی میکنن که باعث میشه جفتشون جذغاله بشن . بازدر یک مواجهه دیگه، دو عضو فرقه رو می‌شه در حال تلاش برای بلند کردن یک صلیب بلند دیگه دید، با یک عضو که ارشد که داره بهشون میگه چطوری کارشونو انجام بدن. ولی خب باز از دست یکیشون در میره و صلیب میفته روی اون یکی دیگه که در جا لهش میکنه. خلاصه که این کارا آخر و عاقبت نداره چیزی که جان هم موقع دیدن این صحنه بهش میرسه.

فؤاد رحیمی
فؤاد رحیمی

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها