اگه طرفدار سریال کره‌ای «بازی مرکب» هستی این کی‌دراماها رو ببین!

  • طناز السادات حسینی فر طناز السادات حسینی فر
  • ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • زمان مطالعه : 4.9 دقیقه

راهنماتو- وقتی دیگر چیزی برای از دست دادن ندارید، ممکن است برای 45.6 میلیارد وونی واری بازی مرگ و زندگی خود شوید! سریال کره‌ای «بازی مرکب» Squid Game چنین مضمونی دارد. اما، در مقابل کی دراماهای فانتزی و عاشقانه، این سریال توانسته است رکورد سریال‌های آسیایی را بشکند. به شکلی که با 111 میلیون بیننده تبدیل به  پربازدیدترین سریال در نتفلیکس شود. بنابراین «بازی مرکب» هواداران زیادی پیدا کرد. حال اگر به دنبال سریال کره‌ای‌هایی می‌گردید که حال‌وهوای «بازی مرکب» را داشته باشند، راهنماتو سریال کره‌ای‌های زیر را به شما معرفی می‌کند.

1

1. سریال کره‌ای گل شیطان « Flower Of Evil»

سال انتشار: 2020

بازیگران: لی جون گی، مون چه-وون، جانگ هی-جین و سئو هیون-وو

به گزارش راهنماتو، شما خانواده‌ای را می‌بینید که گرم و صمیمی هستند، دختربچه‌ای که عاشق پدر و مادرش است و یک زندگی کامل و بی‌عیب. این تصویری از سریال کره‌ای گل شیطان « Flower Of Evil» است. در این سریال بک هی سونگ با بازی لی جون گی، مردی است با گذشته‌ای مخفی که با چا جی-وون با بازی مون چه-وون ازدواج کرده است. نکته این است که چا جی-وون یک افسر پلیس است و به تازگی بر روی پرونده قتل کار می‌کند. اما، مدام احساس می‌کند که یک جای کار می‌لنگد. این سریال روانشناختی نیز درست مثل «بازی مرکب» پر است از مسائل روانشناسی انسانی و تعلیق و تهیج!

1

2. سریال کره‌ای موش «Mouse»

سال انتشار: 2021

بازیگران: لی سونگ-گی، لی هی جون، پارک جو-هیون و کیونگ سو جین

یک سوال بزرگ وجود دارد؛ اگر روزی علم به نقطه‌ای برسد که بتواند جنین سایکوپث را در رحم مادر تشخیص دهد، آیا باید آن را نابود کرد؟ اگر نه، چطور می‌توان جامعه را از دست آن‌ها در امان نگه داشت؟ سریال کره‌ای موش «Mouse» در جست‌وجوی پاسخ این پرسش است. افسری با نام جونگ با روم که نقش او را لی سونگ گی بازی کرده است، وارد پرونده‌ای جنایی شده است که قاتل آن یک فرد سایکوپث است. او با همکارش جونگ با رئوم تلاش می‌کند تا پرده از اسرار این انسان روان‌پریش بردارد، الگوهای رفتاری‌اش را بررسی کند تا به نقطه‌ای برسد که او آنجا در حال ارتکاب جنایتی دیگر است. سریال کره‌ای موش درست مثل بازی مرکب پر است از دلهره که شما را روی صندلی میخکوب می‌کند.

1

3. سریال کره‌ای صدا «Voice»

سال انتشار: از 2017 تا 2021

بازیگران: لی ها نا، جانگ هیوک، لی جین-ووک و سونگ سونگ-هون

صداهایی را که می‌شنویم باید دنبال کنیم، ممکن است پشت هرکدام از این صداها جنایتی خوفناک وجود داشته باشد. این یک مرکز تماس اضطراری یا همان 112 کره است که فضای اصلی سریال کره‌ای صدا «Voice» را شکل می‌دهد. این سریال به قدری محبوب شده است که وقتی نام یک سریال کره‌ای تریلر روانشناختی را می‌شنویم، بدون شک به یاد آن می‌افتیم. یکی از دلایل محبوبیت این سریال، تهیجی است که به هنگام نجات جان قربانیان داریم. اما در میان افسران این تیم، کانگ کوون جو با بازی لی ها نا شخصیتی است که روی او بیشتر حساب می‌کنیم چراکه مهارت‌هایی استثنایی دارد. سریال کره‌ای صدا «Voice» نیز درست مثل سریال کره‌ای «بازی مرکب» با مساله مرگ و زندگی بازی می‌کند.

1

4. سریال کره‌ای غریبه‌هایی از جهنم « Strangers From Hell»

سال انتشار: 2019

بازیگران: ایم شی‌وان و لی دونگ ووک

از اطراف شهر به مرکز شهر می‌روید تا زندگی جدیدی را شروع کنید، پول کمی دارید و مجبور می‌شوید خانه‌ای را انتخاب کنید که آشپزخانه‌اش با سایر همسایه‌ها مشترک است. اما، این همسایه‌ها چنگی به دل تو نمی‌زنند. اما مجبورید همان‌جا بمانید تا کمی پول پس‌انداز کنید. این موضوع سریال کره‌ای غریبه‌هایی از جهنم « Strangers From Hell» است که شخصیت اصلی آن یون جونگ وو (ایم شی‌وان) و همسایه‌ی مرموزش سئو مون جو (لی دونگ ووک). جذابیت این سریال این است که در عین ترسناک بودن، فضایی نیست. یعنی شما با روح و اجنه کار ندارید، این انسان‌های روان‌پریش هستند که روی اعصاب شما راه می‌روند و با رفتارهایشان در دل شما دلهره می‌اندازند. مساله بر سر انتخاب است. آن یون جونگ وو هم مثل بازیکن‌های سریال «بازی مرکب» انتخاب کرده است که با این مرد روان‌پریش یک جا بماند، اما مدت زمانی طول نمی‌کشد که همه چیز مرموزتر از سابق می‌شود.

1

5. سریال کره‌ای غریبه « Stranger»

سال انتشار: 2017 تا 2020

بازیگران: چو سونگ وو، به دونا، لی جونگ هیوک، یو جه-میونگ، شین هه سان، جون هه-جین

وقتی می‌گوییم سریال‌های کره‌ای روانشناختی با همه کی دراماهای دیگر فرق دارد، منظورمان سریالی مثل غریبه « Stranger» است. سریالی که درست مثل سریال کره‌ای «بازی مرکب» سروصدای زیادی به پا کرد. جذابیت این سریال در این مساله است که درست مثل «بازی مرکب» در دل یک سریال در نظر دارد که مسائل مهم اجتماعی را واکاوی کند. پرسش این است، فساد و جنایت از کجا سرچشمه گرفته است؟ این در حالی است که سروکله‌ی وکلا و کارگاه‌ها هم پیدا می‌شود و سریال کره‌ای غریبه « Stranger» را تبدیل به بهترین برنامه‌ تلویزیونی سال ۲۰۱۷ نیویورک تایمز می‌کند.

طناز السادات حسینی فر
طناز السادات حسینی فر

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها