برای رفع تیرگی دور چشم چکار کنیم؟ + معرفی بهترین محصول درمانی

  • طناز السادات حسینی فر طناز السادات حسینی فر
  • ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • زمان مطالعه : 4.4 دقیقه

راهنماتو- یکی از دغدغه‌های همیشگی ما تیرگی دور چشممان است. ما برای پوشاندن این تیرگی و یکدست کردن رنگ پوست سعی می‌کنیم که از انواع لوازم آرایش‌ها مثل کانسیلر و پودر فیکس و کانتور استفاده کنیم. اما، این یک رفع لحظه‌ای است و شما هیچ کاری برای از بین بردن آن انجام نداده‌اید. در این میان راهکارهایی طبیعی و آسان هستند که می‌توانند تیرگی دور چشم را به مرور زمان از بین ببرند. اما، فراموش نکنید که هر مساله‌ای که به پوست مربوط باشد، درمان شدنش نیازمند صبر و استمرار است. پس بهتر است راهکارهایی که راهنماتو در ادامه برای رفع تیرگی دور چشم به شما ارائه می‌دهد را به شکل مستمر و با صبر به انجام برسانید تا نتیجه بگیرید.

1

1. کمپرسور یخ

به گزارش راهنماتو، یکی از راه‌های رفع تیرگی دور چشم استفاده از کمپرسور یخ است. متخصصان بر این باور هستند که با استفاده از کمپرسور یخ می‌توانیم تورم و گشادی رگ‌های دور چشم را کاهش دهیم. در واقع اگر مشکل سیاهی دور چشم شما از این رگ‌های خونی باشد با این روش می‌توان به مرور زمان آن را درمان کرد. برای استفاده از کمپرسور یخ، کافی است از تعدادی یخ داخل یک پارچه، یک حوله خیس و خنک یا از ژل‌های یخ‌زده استفاده کنیم. کافی است که روی هرکدام از چشم‌ها 5 دقیقه کمپرسور یخ را قرار دهیم و در این کار استمرار داشته باشیم.

1

2. خواب کافی

یکی از دلایل سیاهی دور چشم، خواب ناکافی است. پس حالا که منشا آن را پیدا کرده‌ایم باید آن را رفع کنیم. طبق تحقیقات هر فرد به شکل میانگین 8 ساعت در یک شبانه روز نیاز به خواب دارد. اگر خواب کافی نداشته باشیم، نه تنها ممکن است دور چشممان سیاه شود، بلکه ممکن است پلک‌هایمان پف کند. بنابراین سعی کنید به اندازه بخوابید تا به مرور سیاهی دور چشمتان کم و کمتر بشود.

1

3. چای کیسه‌ای یخ‌زده

یکی از راهکارها برای درمان سیاهی دور چشم، بهره بردن از کافئین است. اما، این به معنای خوردن آن نیست. (می‌توانید به اندازه میلتان کافئین بخورید، اما منظور چیز دیگری است). انواع چای‌ها مثل چای سیاه و چای سبز حاوی کافئین هستند. ما برای رفع سیاهی دور چشم می‌توانیم پس از استفاده از چای کیسه‌ای، آن را داخل فریزر بگذاریم تا یخ بزند. پس از آن، چای کیسه‌ای یخ‌زده را به مدتی ده دقیقه روی هر کدام از چشم‌ها قرار دهید تا پس از مدتی استمرار سیاهی دور چشممان برطرف شود.

1

4. خیار

حتما تا به حال دیده‌اید افرادی که به پوست خود بسیار حساس هستند، دو حلقه خیار روی چشم‌های خود می‌گذارند و استراحت می‌کنند. (این تصویر را حتی در کارتون تام و جری هم دیده‌ایم😊) اما استفاده از حلقه خیار روی چشم به از بین رفتن سیاهی دور چشم کمک خواهد کرد. دلیل این مساله نیز ویتامین K است که مقدار زیادی داخل خیار وجود دارد. ویتامین K می‌تواند رگ‌های خونی که دور چشم وجود دارند را تقویت کرده و رگ‌های نازک‌تر را از جلوی دید محو کنند. فراموش نکنید که برای استفاده از خیار نیز بهتر است آن را داخل یخچال یا فریزر قرار دهیم (همیشه یخ همراه ما برای رفع سیاهی دور چشم هست). خیارهای سرد را بهتر است 10 الی 15 دقیقه روی هر کدام از چشم‌هایمان قرار دهیم.

1

5. سرم درمانی

اگر احساس می‌کنید با استفاده از روش‌های طبیعی برای رفع سیاهی دور چشم زمان زیادی نیاز دارید، اما دوست دارید سرعت بیشتری به این روند ببخشید، بهتر است از سرم‌های درمانی استفاده کنید. به‌عنوان مثال سرم دور چشم کافئین 5 درصد و کاتچین چای سبز Caffeine Solution 5 And EGCG یکی از همین سرم‌ها برای رفع تیرگی دور چشم است که امتحان خود را پس داده است. قیمت این محصول 1400000 تومان است و دارای قطره چکان برای استفاده‌ای راحت‌تر است. همانطور که می‌بیند این سرم درمانی حاوی کافئین چای سبز است. این همان چیزی است که پیش‌تر به شما گفتیم (چای سبز کیسه‌ای یخ زده). اما، این سرم می‌تواند سرعت درمان را بالا برده و شما را در مدت زمان کوتاه‌تری از سیاهی دور چشم خلاص کند.

نکته راهنماتویی: اگر پس از استفاده از Caffeine Solution 5 And EGCG سرم دور چشم کافئین 5 درصد و کاتچین چای سبز احساس کردید که پوست دور چشمتان خشک شده است می‌توانید از کرم‌های مرطوب‌کننده حاوی ویتامین C استفاده کنید.

طناز السادات حسینی فر
طناز السادات حسینی فر

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها