5 پارک رویایی توی تهران که در اردیبهشت دیدن داره!

  • طناز السادات حسینی فر طناز السادات حسینی فر
  • ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • زمان مطالعه : 4.9 دقیقه

راهنماتو- در همین ابتدا می‌خواهیم دلایل محکمی بیاوریم که چرا لازم است هفته‌ای یکبار یا حتی در هفته چند بار در فصل بهار باید طبیعت را از نزدیک لمس کنیم؛ حتی اگر این طبیعتی دست‌ساز انسان مثل پارک باشد. پارک‌ها گل‌های تازه جوانه‌زده را با شما نشان می‌دهند تا شور شروع دوباره را در شما برانگیزند، آواز پرندگان و جنب‌وجوش حیوانات خیابانی را نشانمان می‌دهد، بلندی روزها و تازگی هوا را پیش چشم‌هایمان می‌آورد و از همه مهم‌تر عطر گل‌ها را به مشاممان می‌رساند. همه این‌ها وقتی در یک پارک یک‌جا جمع شوند بدون شک انرژی و روحیه ما زیاد می‌شود و این دلیل محکمی برای پارک رفتن در اردیبهشت ماه است. بنابراین راهنماتو در نظر دارد تا پارک‌هایی را به شما معرفی کند که حال‌وهوایی رویایی در ماه اردیبهشت دارند.

1

1. پارک پرواز تهران

به گزارش راهنماتو، پارک پرواز یکی از رویایی‌ترین پارک‌های تهران است که باید در ماه اردیبهشت آن را دوباره دوباره دید. کافی است که به گل‌های بنفشه داخل باغچه‌های پارک پرواز یا به زمین صورتی رنگش بخورد تا با فصل بهار به رقص درآییم. از آنجایی که پارک پرواز در قسمت شمال تهران و بر روی ارتفاعات ساخته شده است، آب‌وهوای آن نسبت به مرکز شهر بسیار بهتر بوده و به هنگام تاریک شدن هوا، خنک‌تر از قبل نیز خواهد شد. بعلاوه، به این دلیل که پارک پرواز در غرب تهران واقع شده است، می‌توانیم کوه‌های البرز را ببینیم و از فضا لذت ببریم.

برای رفتن به پارک پرواز می‌توانید از خط 7 مترو تهران به میدان صنعت رفته سپس با تاکسی به آنجا بروید.

1

2. پارک جمشیدیه تهران

یکی از زیباترین پارک‌های تهران در تمام فصول و ماه‌ها به خصوص در ماه اردیبهشت پارک جمشیدیه است که در دوره قاجار متعلق به جمشید دولو بوده است. این پارک که به صورت طبقاتی است و پله‌های فراوانی دارد حال و هوای تهران قدیم را به آدم القا می‌کند. درخت‌های سربه‌فلک کشیده و آبنماهای زیبای این پارک، صدای پرندگان و شرشر آب‌ها همگی دست به دست هم داده‌اند تا فضایی رویایی برای گشت‌وگذار در فصل اردیبهشت برای ما فراهم شود. الاچیق‌ها، پل‌ها و زمین سنگ‌فرش اینطور به ما القا می‌کند که در دل یکی از جنگل‌ها یا روستاهای زیبا هستیم. بنابراین بهتر است با رفتن به پارک جمشیدیه در ماه اردیبهشت، روحیه‌مان را تقویت کنیم.

آسان‌ترین راه دسترسی به پارک جمشیدیه رفتن به میدان تجریش با خط 1 مترو تهران است. سپس باید از میدان تجریش با تاکسی به پارک جمشیدیه برویم.

1

3. پارک کوهسار تهران

در دل تهران به ارتفاعات می‌رویم و در کنار رود حصارک از آب‌وهوای سرزنده اردیبهشت ماه، بدون آلودگی، تنفس می‌کنیم. برای این حس رویایی بهتر است به پارک کوهسار برویم که برای دلخوشی ما جنگل کاری شده است. حالا که فرصتمان اندک است و نمی‌توانیم به دل طبیعت برویم، پارکی مثل کوهسار، طبیعت را نزد ما می‌‌آورد. وقتی داخل این پارک باشیم، به راحتی می‌توانیم شهر تهران را ببینیم و احساس کنیم لحظاتی از شلوغی‌ها دور هستیم. نکته جالب این است که پارک کوهسار امکانات تفریحی هوایی مثل تله کابین، بالن‌سواری، کایت‌سواری، چتربازی، پرتاب بومرنگ و از همه مهم‌تر پاراگلایدر را نیز برای ما فراهم کرده تا با هوای اردیبهشتی در آسمان پرواز کنیم.

برای رفتن به پارک کوهسار بهتر است از ماشین شخصی استفاده کنید و از بزرگراه آبشناسان خود را به آن برسانید.

1

4. پارک پردیسان تهران

یکی دیگر از پارک‌هایی که دیدن آن در ماه اردیبهشت لطف زیادی دارد، پارک پردیسان تهران است. این پارک جذاب که پارکی قدیمی است به عنوان ریه‌های تهران در نظر گرفته می‌شود. پارکی که بخش بازپروری حیات وحش دارد، موزه دارد و برای قدم زدن در دل طبیعت دست‌ساز انسان پیاده‌روهایی جذاب دارد. پارک پردیسان که تقریبا 300 هکتار مساحت دارد می‌تواند لحظات خوشی را در ماه اردیبهشت برای ما رقم بزند.

برای رفتن به پارک پردیسان بهتر است از بزرگراه همت یا حکیم به سمت پل معلق کابلی برویم یا پس از پیاده شدن از ایستگاه مترو میدان صنعت با تاکسی به آنجا برویم.

1

5. پارک لاله تهران

یکی از زیباترین، بزرگترین و بدون شک رویایی‌ترین پارک‌های تهران در ماه اردیبهشت، پارک لاله تهران است. علی‌رغم باقی پارک‌ها که به آن اشاره کردیم، پارک لاله در قلب تهران است و دسترسی به آن بسیار آسان‌تر است. شاید بگوییم آب‌وهوای تهران آلوده است حتی اگر وسط پارک لاله در ماه اردیبهشت باشیم. اما، گل‌ها و شکوفه‌های تازه جوانه زده را چه می‌گویید؟ پرنده‌ها و گربه‌های فراوانی که حسی از زندگی و جنب‌وجوش را به ما یادآوری می‌کنند و پیاده‌روهایی سرسبز که یک عصر دل‌انگیز اردیبهشتی بعد از یک روز کاری سخت را برای ما به همراه خواهند داشت. فراموش نکنید که یکی از مهم‌ترین موزه‌های ایران که ارزشمندترین آثار هنری در سطح بین‌المللی در آن نگهداری می‌شود «موزه هنرهای معاصر» در پارک لاله وجود دارد که می‌توانید از آن دیدن کنید.

برای رفتن به پارک لاله می‌توانید از خط چهار مترو تهران و از ایستگاه میدان انقلاب اسلامی پیاده شده و سپس قدم‌زنان یا با استفاده از تاکسی به پارک لاله بروید.

طناز السادات حسینی فر
طناز السادات حسینی فر

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها