5 انیمیشن کوتاه عاشقانه که زندگیتان را متحول می‌کند

  • طناز السادات حسینی فر طناز السادات حسینی فر
  • ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • زمان مطالعه : 4.5 دقیقه

راهنماتو- تصویر به شدت گویا است. شاید حرف‌هایی که برای گفتنشان مجبوریم ده‌ها کاغذ را سیاه کنیم، در یک شات از یک تصویر قابل بیان باشد. فقط باید تیزبین بود و جست‌وجوگر تا به اعماق آن تصویر نفوذ کرد. انیمیشن‌ها مجموعه‌ای از ده‌ها کاغذ هستند که سیاه شده‌اند تا به شخصیت‌ها جان ببخشند. بنابراین ما در یک انیمیشن کوتاه با ده‌ها تصویر روبه‌روییم که می‌خواهد مفهومی را برساند. در برخی مواقع این تصاویر چیده شده در کنار یکدیگر چنان تکان‌دهنده است که زندگی ما به دو بخش قبل و بعد از دیدن آن انیمیشن تقسیم می‌شود. حال، برخی از کارگردان‌های انیمیشن حرف‌های سنگین خود را در یک انیمیشن کوتاه بیان می‌کنند که شاید تاثیرگذاری آن سریع و عمیق‌تر باشد. بنابراین راهنماتو در نظر دارد 5 انیمیشن کوتاه به شما معرفی کند که مفهوم عشق را بررسی می‌کنند؛ یکی از مهم‌ترین مفهوم‌ها در دایره احساسات انسانی!

1

1. انیمیشن کوتاه  Blush

سال انتشار: 2021

کارگردان: جو ماتئو

مدت زمان: 11 دقیقه

به گزارش راهنماتو، انیمیشن کوتاه  Blush زمانی منتشر شد که نسل بشر به شدت با بیماری کرونا درگیر بود. همه ما در محیط‌هایی ایزوله زندگی می‌کردیم و بین خودمان دیوار کشیده بودیم. انیمیشن کوتاه  Blush بازآفرینی عشق در جهانی است که برای یکی ایزوله و برای دیگری عادی است. داستان از این قرار است که یک فضانورد در سیاره‌ای فرود می‌آید که متروکه است. اما، در این خرابه‌ها با موجودی زیبا روبه‌رو می‌شود. موجودی که تبدیل به یک انگیزه بزرگ برای ساختن یک زندگی جدید (با وجود لباس فضانوردی) در این سیاره می‌شود. این انگیزه چیزی جز عشق نیست! زیباترین لحظاتی که در این انیمیشن به تصویر کشیده شده است، زمانی است که این مرد فضانورد و آدم فضایی نمی‌توانند بدون یکدیگر نفش بکشند!

1

2. انیمیشن کوتاه Feast

سال انتشار: 2014

کارگردان: پاتریک آزبورن

مدت زمان: 6 دقیقه

در پس زمینه عشق در حال رخ دادن است، اما ما تصویر یک سگ را می‌بینیم که عاشق غذا خوردن است. انیمیشن کوتاه Feast یکی از آن انیمیشن‌هایی است که به شکلی جذاب درباره مساله و مفهوم عشق حرف می‌زند. موضوع این است که سگی مهمان خانه یک مرد می‌شود و هر دو به یکدیگری وابسته می‌شوند. بعد مرد دلباخته زنی می‌شود. اما عشق همواره بر روی یک خط راست حرکت نمی‌کند. فرازونشیب دارد و شاید همین فرازونشیب‌هاست که به عشق معنا می‌دهد و شاید این سگ بتواند مسیر را هموار کند.

1

3. انیمیشن کوتاه Meat love

سال انتشار: 1989

کارگردان: شوانکمایر

مدت زمان: 1 دقیقه و 15 ثانیه

فقط در یک دقیقه و 15 ثانیمه شوانکمایر چگونه توانسته است تصویری چنین دردآور و البته زیبا از عشق خلق کند؟ انیمیشن کوتاه Meat love عشق دو تکه گوشت را نشان می‌دهد. این می‌تواند اشاره به خیلی چیزها داشته باشد. ایا هر کدام از ما یک تکه گوشت هستیم که به درستی مفهوم عشق را نفهمیده‌ایم؟ یا شاید حتی یک تکه گوشت هم می‌داند عشق یعنی چه؟! این انیمیشن کوتاه به شیوه استاپ موشن ساخته شده است و نباید دیدنش را از دست داد.

1

4. انیمیشن کوتاه The Fabric of you

سال انتشار: 2019

کارگردان: جوزفین لوهار سلف

مدت زمان: 11 دقیقه

یکی از جذاب‌ترین انیمیشن‌هایی که در سال‌های اخیر درباره عشق ساخته شده است انیمیشن کوتاه The Fabric of you است. اما، پیش از آنکه در این انیمیشن کوتاه درباره عشق چیزی پرسیده یا ارائه شود، درباره هویت و ماهیت حرف می‌زند. این انیمیشن در دوره مک کارتیسم می‌گذرد و همه دوست دارند شبیه به هم باشند. مایکل نیز خیاطی است که سعی دارد در میان این افراد که همه شبیه به هم هستند، شبیه به آن‌ها باشد. اما، مایکل شروع می‌کند به یادآوری قصه‌ی عاشقانه‌ای که با آیزاک داشته. او نشان می‌دهد که چگونه در خانه تنهایی‌های خود زنده به گور شده است، اما هنوز باید شبیه به دیگران باشد!

1

5. انیمیشن کوتاه Paperman

سال انتشار: 2012

کارگردان: جان کارز

مدت زمان : 7 دقیقه

یکی از منتقدان در همان سال 2012 گفته است که انیمیشن کوتاه Paperman رمانتیک‌ترین انیمیشن کوتاه اسکار است. این انیمیشن کوتاه زندگی مردانه و سیاه و سفیدی را نشان می‌دهد که غرق در کاغذها و سیستم اداری است. زندگی کارمندی‌ای که باعث شده شخصیت اصلی قصه فراموش کند زندگی تا چه حدی می‌تواند زیبا باشد. اما، خوبی ماجرا آن‌جا است که یکی از کاغذها را باد می‌برد و مرد را بالاخره به بیرون از پشت میزش می‌کشاند. شاید همین برگه کاغذ بتواند نشانه‌های عشق را در وجود این مرد بیدار کند.

 

 

طناز السادات حسینی فر
طناز السادات حسینی فر

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها