قارچ بالزامیکی درست کن تا دورچین همه غذاهات بشه!

  • نغمه افشار نغمه افشار
  • ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • زمان مطالعه : 2.2 دقیقه

راهنماتو- «دورچین رستورانی درست کن! سیب زمینی سرخ کرده که نشد دورچین!»

در رستوران‌ها و کافه‌ها دورچین غذاها جذاب‌تر از خودشان به نظر می‌رسد! طعم و بو و مهمتر از همه قیافه آنها آنقدر اشتهای شما را قلقلک می‌دهد که گرسنه تر می‌شوید! یکی از دورچین‌های خوشمزه قارچ بالزامیکی است که شما همین که شکلش را ببینید دلتان می‌خواهد یکی دو پرس از آن بخورید!

به گزارش راهنماتو، قارچ به عنوان کنار غذا کاربردهای مختلفی دارد. می‌توانید آن را با سیر و کره تفت بدهید، شکم پر درست کنید، آبپز کرده و با سس دلخواه سرو کنید و انواع مدل‌های دیگر که هر کدام جذابیت خاص خودشان را دارند و سلیقه عده‌ای از افراد را پوشش می‌دهند.

قارچ بالزامیکی همانقدر که ساده درست می‌شود آنقدر راحت به دل شما خواهد نشست که شاید هر روز برای غذاهایتان آن را آماده کنید. حتی اگر سالاد گرم درست می‌کنید این نوع قارچ انتخاب خوبی است تا به سالاد شما اضافه شود و در کنار مواد دیگر بزم کاملی برای شما بسازد.

مواد لازم:

قارچ

500 گرم

پیاز کوچک

1 عدد

روغن

1 قاشق غذاخوری

کره

50 گرم

سرکه بالزامیک

3 قاشق غذاخوری

سس سویا

3 قاشق غذاخوری

سیر

3 حبه

آویشن (تازه یا خشک)

1 قاشق چای خوری

فلفل سیاه

به میزان لازم

طرز تهیه:

در ابتدا پیاز را بشویید و آن را پوست کنده و به صورت خیلی ریز خرد کنید. سیر را هم بعد از اینکه پوستش را کندید له کنید. در یک تابه پیاز و سیر را به همراه مقداری روغن تفت بدهید تا سبک و طلایی بشوند. در این فاصله قارچ‌ها را بشویید. قارچ‌ها نیازی به برش خوردن ندارند. قارچ‌ها را به همراه کره به محتویات تابه اضافه کنید. حرارت گاز را بالا ببرید تا قارچ‌ها آب نیندازند. وقتی آب قارچ کشیده شد و خوب تفت خورد سرکه بالزامیک، سس سویا، پودر آویشن و فلفل را هم به آن اضافه کنید و تفت بدهید تا عطر ادویه‌ها هم بلند شود. اگر دوست دارید قارچ شما طعمی ملس داشته باشد در این مرحله می‌توانید در حد یک قاشق غذاخوری عسل هم به آنها اضافه کنید. از آنجا که سس سویا طعمی شور دارد از ریختن نمک خودداری کنید. وقتی تمام مواد به خوبی با هم مخلوط شدند و طعم‌ها در هم ادغام شد قارچ بالزامیکی شما حاضر است. برای زیبایی آن می‌توانید مقداری سبزی دلخواه خرد شده (جعفری یا ریحان) روی آن بپاشید یا اینکه کمی گردو را با چاقو خرد کنید و هنگام سرو روی قارچ‌ها بریزید. این موارد کاملا به میل و علاقه شما بستگی دارد.

این دورچین منحصربه فرد را آماده کنید و از طعم بی نظیرش لذت ببرید. برای زیباتر شدن ظاهر آن بهتر است از قارچ‌های هم اندازه استفاده کنید.

نغمه افشار
نغمه افشار

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها