بررسی جامع بازی God of War Ragnarok

  • رویا پاک سرشت رویا پاک سرشت
  • ۲۴ آبان ۱۴۰۱
  • زمان مطالعه : 10.6 دقیقه

راهنماتو- نسخه جدید بازی God of War Ragnarok را می توان پایانی برای انتظار گیمرهایی دانست که نسخه های پیشین این بازی را با هیجان دنبال کرده اند. بازی God of War Ragnarok، بزرگ ترین بازی انحصاری پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 و یک بازی سرشار از قلمروهای خیره کننده و مبارزات هیجان انگیز است.

به گزارش راهنماتو، بازی های هیجانی معمولا ظرفداران زیادی دارند و وقتی نام God of War مطرح می شود، تعداد قابل توجهی از گیمرهای حرفه ای درباره این بازی حرف هایی برای گفتن دارند. به همین دلیل هم نگاهی داشتیم به آخرین نسخه بازی؛ God of War Ragnarok، تا ببینیم در فضای این بازی مهیج دقیقا چه خبر است.

داستان بازیGod of War Ragnarok

داستان بازی God of War Ragnarok

یکی از مهمترین مولفه ها برای جذابیت یک بازی را می توان داستان آن دانست، هر اندازه داستان یک بازی جذاب تر باشد، احتمال این که گیمرها برای بازی مشتاق تر باشند، بیشتر است. داستان بازیGod of War Ragnarok بر پایه رابطه کاراکتر مشهور کریتوس و پسرش آترئوس است. این دو نفر در کنار یکدیگر برای پایان دادن به همه جنگ ها مبارزه می کنند.

اگر چه این بازی در فضای اسکاندیناوی روایت می شود اما جالب است بدانید که نخستین ماجراجویی های کریتوس همگی ریشه در اساطیر یونانی دارند. داستان این بازی کاملا در ادامه بازی قبلی روایت می شود و به همین دلیل، این بازی به افرادی توصیه می شود که نسخه های مهیج قبلی را بازی کرده اند.

در این بازی، کریتوس و پسرش در حال شکار با حمله "فریا" مواجه می شوند، کاراکتری که در فصل قبل با کریتوس همراه بود اما به علت قتل پسرش بالدور توسط کریتوس به خون او تشنه شده و قصد دارد از او انتقام بگیرد. اما بازی سرشار از داستان های کوچک و بزرگ فرعی دیگر هم هست که کار کریتوس و پسرش را برای رسیدن به داستان اصلی، که همان جلوگیری از پایان جهان است بسیار دشوار می کند.

برای پیشگیری از اسپویل کامل ماجرای بازی، بیش از این وارد جزئیات داستان بازی God of War Ragnarok نمی شویم اما بد نیست بدانید که یک گلایه از سوی برخی از گیمرها درباره این نسخه، یکنواخت بودن ساعات ابتدایی بازی است، هرچند با ورود به بخش مهیج ماجرا، تقریبا همه کاربران از ماجراها و شرایط بازی اعلام رضایت کرده اند.

یک نکته دیگر که در داستان این بازی که نسبت به نسخه های پیشین کاملا محسوس است، تغییرات شخصیتی کاراکتر اول بازی است که از دید اغلب گیمرها، این تغییرات در همه زمانهای بازی خوشایند نیست. شاید علت این که گیمرها تغییرات شخصیتی کریتوس را دوست ندارند این باشد که توقع خشونت و سرسختی آنان درباره این کاراکتر، در فصل های قبلی به شدت بالا رفته است.

و در نهایت باید به این نکته مهم هم اشاره کنیم که کاراکتر آترئوس بر خلاف نسخه های پیشین، وارد جنگ شده و می توانید در نقش و کالبد آترئوس بازی کنید، هرچند، ناگفته پیداست که این کار برای دو گروه چندان جذاب نخواهد بود: دسته اول افرادی که سفت و سخت طرفدار کریتوس هستند و دسته دوم افرادی که دوست دارند با سلاح های جنگی متعدد وارد نبرد شوند، نه با تیر و کمان آترئوس.

یک خلاصه از بازی را نگاه کنید

یک خلاصه از بازی را نگاه کنید

اگر مدت هاست که نسخه قبلی بازی را تمام کرده اید، یا کلا صفر کیلومتر وارد این نسخه شده اید و دوست دارید درباره بازی، اطلاعات داشته باشید، بهترین کار این است که از منوی اصلی یک ویدئوی خلاصه و دو دقیقه ای را تماشا کنید که لحظات کلیدی نسخه بازی سال 2018 را نشان می دهد.

البته یه طور کلی هم برای این بازی و هم برای دیگر بازی های دنباله دار، بهترین توصیه این است که ناگهان وارد نسخه های پایانی نشوید و گام به گام بالا بیایید. یا این حال، این تکنیک تا حدودی به آشنایی شما با بازی کمک می کند.

اهمیت انتخاب سپرهای جنگی

اهمیت انتخاب سپرهای جنگی

در ابتدای بازی شما می توانید بین دو سپر، یکی را انتخاب کنید. سپر Dauntless و سپر Stone Wall. تجربه بازی نشان می دهد که سپر Dauntless به طور قابل توجهی تجربه بازی را ارتقا می دهد.البته سپر دیگر، عملا غیرقابل انتخاب است. البته نگران نباشید، اگر ابتدای بازی یک سپر را انتخاب کردید ودوست داشتید سپر دیگر را هم امتحان کنید، می توانید در طول بازی امتیاز و اعتبار لازم برای خرید سپر دیگر را نیز جمع آوری کنید، سپرهای مختلف در طول بازی برای شما ظاهر خواهند شد.

حفظ تجهیزات جنگی در کل بازی

حفظ تجهیزات جنگی در کل بازی

نسخه 2018 بازی God Of War دارای یک حلقه تجهیزات استاندارد بود، کافی بود این تجهیزات را تهیه و سپس از آن استفاده کنید.تا زمانی که این تجهیزات ضعیف شوند یا شما از استفاده از این تجهیزات خسته شده باشید. سپس می توانستید این تجهیزات را با کسری از مبلغی که برای آن پرداخت کرده بودید، بفروشید.

اما در نسخه جدید بازی، فضا کمی پیچیده تر می شود و هر مجموعه از زره ها قرار است در کل بازی به بدن شما بچسبند. در تئوری باید همه این زره ها در بخش قدرت با یکدیگر برابر باشند اما ایده این است که مجموعه ای را که دوست دارید بر اساس خدمات و قدرت، امتحان و انتخاب کنید.

البته، نیازی به نگه داشتن کلکسیونی که در 9 قلمرو پیدا می کنید، وجود ندارد و مصنوعاتی که جع می کنید، همچنان به عنوان کلکسیون اسلحه هایی که از آنها جدا می شوید به حساب می آیند و تعداد معدودی به طور قانونی برای ماموریت شما حیاتی هستند که با نماد جستجوی آبی رنگ مشخص می شوند. همچنین می توانید با زدن روی هر فروشگاه و سپس نگه داشتن دکمه مثلت و انتخاب گزینه Artificate همه چیز را ناگهان بفروشید.

به نشانگر های محیطی نگاه کنید

به نشانگر های محیطی نگاه کنید

یکی از مهمترین گزینه ها در هر بازی را می توان نشانگرهای محیطی دانست. اغلب گیمرهای حرفه ای می دانند که باید حین بازی به همه علائم و راهنماها دقت کنند و هیچ نشانه و راهنمایی را از دست ندهند. در بازی God of War Ragnarok نیز مانند نسخه پیشین، نشانگرهای محیطی، مانند یک شکاف درخشان در یک دیوار یا یک تکه رنگ قرمز وجود دارد که به کاربران می گوید: دقت کن! این یک مسیر است.

همچنین وقتی به برخی علائم برخورد می کنید که امکان حذف و نابودی آن را ندارید (مانند یک سر بریده شده) به این معنی است که شما فعلا به مرحله جادوی مورد نظر نرسیده اید و نیاز است از مراحلی عبور کنید.

به نشانگر های محیطی نگاه کنید

احیای کامل سلامتی در چند ثانیه!

هر بار وارد mystic gateway می شوید، در کوتاهترین زمان، بالاترین سطح سلامتی را به دست خواهید آورد. این گزینه برای احیای بازیکنان چند قدم پس از آن که در طول یک نبرد سنگین جان باخته اند بسیار مناسب خواهد بود. به خصوص در طول مبارزات طولانی و سنگین، این گزینه می تواند بسیار موثر و مهم باشد.

ماموریت های جانبی را دست کم نگیرید

ماموریت های جانبی را دست کم نگیرید

بسیاری از کاربران حرفه ای بازی های هیجانی و اکشن می دانند که باید در طول بازی به جز ماموریت اصلی، به ماموریت های جانبی نیز توجه کنند. ماموریت های اصلی در بازی God of War Ragnarok با نماد نارنجی روشن قابل شناسایی هستند(البته از ابتدای بازی در دسترس نیست و به تدریج ظاهر می شود).

اما بازی God of War Ragnarok فقط به ماموریت اصلی محدود نمی شود و شامل برخی از ماموریت های فرعی نیز می شود که هر یک از این ماموریت ها ارزشمند هستند. ماموریت های فرعی با رنگ آبی نشان داده می شوند و می توانید با باز کردن منو رفتن به تب Journal و انتخاب گزینه دلخواهتان و سپس فشار دادن علامت مثلث، ماموریت ها را یکی یکی در قطب نمای خود رصد کنید.

با تکمیل هر یک از ماموریت های فرعی بازی God of War Ragnarok به جوایز نادری دست پیدا می کنید که گاهی حتی شامل یک سلاح جدید می شود. گاهی چندین ماموریت فرعی در کنار یکدیگر ظاهر می شوند و بنابراین می توانید به راحتی در حین انجام ماموریتی اصلی، سری نیز به ماموریت های فرعی بزنید.

 شبنم ها را از دست ندهید!

 شبنم ها را از دست ندهید!

در این بازی شاهد قطره هایی آبی رنگ یا همان شبنم ها هستیم که از درختان آویخته شده اند. به ازای پیدا کردن هر یک قطره ای که در مسیر خود میبینید، یک افزایش آمار دریافت خواهید کرد. این شبنم ها معمولا زمانی دیده می شوند که مشغول قایقرانی باشید.

گستردگی بیش از حد منوی بازی

گستردگی بیش از حد منوی بازی

به طور قابل توجهی نسخه بازی God of War Ragnarok دارای بخش تنظیمات فوق العاده گسترده تری نسبت به نسخه های قبلی و حتی نسبت به بازی های مشابه خود است. این منو به شما اجازه می دهد  که با فشردن یک جوی استیک، کریتوس را به سمت هدف اصلی داستان سوق دهید. گزینه های dodge و interact هم ورودی دکمه ها را تعویض می کند.

با گزینه دایره هم می توانید پول و سلامتی را به طور خودکار دریافت کنید. اگر وارد جزئیات شویم، نکات زیادی وجود دارند امابه طور خلاصه می توان گفت: در این نسخه از بازی بازیکنان هیچ کمبودی را حس نخواهند کرد.

تشخیص سطح دشواری بازی با رنگ

تشخیص سطح دشواری بازیکنان با نوار رنگی

یک ترفند آسان برای تشخیص درجه سختی و آسانی دشمنان در طول بازی وجود دارد. به نوار سلامت نگاه کنید، دشمنانی که پایین تر از سطح شما باشند، نوار سبز دارند، دشمنانی که تقریبا مشابه شما هستند، نوار نارنجی دارند و دشمنانی که از شما بالاتر هستند با رنگ بنفش قابل شناسایی می شوند. این ارزیابی به شما کمک می کند روی تجهیزات و سلامتی خود مبارزات را برنامه ریزی کنید.

امکان ارتقای مهارت های طلایی

امکان ارتقای مهارت های طلایی

هر چه بیشتر یک مهارت رزمی را انجام دهید، رتبه این مهارت برای شما بیشتر می شود، این رتبه بندی از برنز تا نقره و سپس طلا است. هنگامی که به یک مهارت طلایی دست پیدا کنید می توانید،  10 هزار توکن خرج کنید. جالب است بدانید که وقتی به یک مهارت برتر دست پیدا می کنید، می توانید این مهارت را در هر زمانی با یک جایزه دیگر تعویض کنید.

گرافیک بازی غافلگیرتان می کند

گرافیک بازی غافلگیرتان می کند

اغراق نیست اگر بگوییم، گرافیک این بازی خیره کننده است و می تواند بازیکنان را کاملا غافلگیر کند. البته که گیمرهای حرفه ای، همیشه انتظار دارند از استانداردهای تصویری سطح بالا برخوردار باشند، اما بازی God of War Ragnarok کاملا سطح انتظارات کاربران را بالا می برد، چون پر از تصاویر جذاب و درخشان است که باعث می شود کاربران بیشتر با کاراکتر اصلی داستان همذات پنداری کنند.

God of War Ragnarok ارزش بازی را دارد چون؛

God of War Ragnarok ارزش بازی را دارد چون؛

بازی God of War Ragnarok، طرفداران متعددی دارند که با توجه به کارگردانی و کیفیت بازی حق هم دارند طرفدار این بازی باشند. اما در کنار این که بازیGod of War Ragnarok، از دید مخاطبان جذاب است، از دید کارشناسان حوزه بازی نیز، بسیار جذاب ظاهر شده و The Game Awards این بازی را نامزد دریافت جوایز متعدد کرده است.

یکی از بزرگ ترین شانس های این بازی برای دریافت جایزه را می توان بخش کارگردانی دانست. این بازی در مجموع برای دریافت  10 جایزه نامزد شده و جای تعجب نیست اگر حداقل نیمی از این جوایز را درو کند. این جوایز، هر سال توسط هیئت داوران بین المللی از حدود یکصد نشریه و رسانه تاثیرگذار در جهان، اهدا می شود.

رویا پاک سرشت
رویا پاک سرشت

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها