پربازدید ترین اخبار امروز چهارشنبه 15 آذر 1402

  • راضیه میرزاحیدری راضیه میرزاحیدری
  • ۱۵ آذر ۱۴۰۲
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه

راهنماتو- پربازدیدترین اخبار امروز چهارشنبه 15 آذر 1402 در فضای اینترنت حول موارد ذیل متمرکز بود؛

گل به خودی توسط استاد اسدی در بازی با ژاپن

فرارو نوشت: در دیدار ایران و ژاپن در مقدماتی جام جهانی ۱۹۹۸ استاد اسدی به اشتباه دروازه احمدرضا عابدزاده را باز کرد.

سد کارده مشهد خشک شد

فرارو نوشت: خساست آسمان خراسان رضوی در پاییز امسال و نبود بارش‌های پاییزه از یک سو و تأمین بخشی از آب مصرفی مردم استان از سد‌های موجود باعث شده امروز شاهد کاهش شدید ذخایر سد‌های خراسان رضوی و بویژه شهرستان مشهد باشیم. در این میان ذخیره سد کارده در مشهد تقریباً به پایان رسید.

ایرانی‌ها تا آخر سال به عمره می‌روند؟

عصرایران نوشت: قیمت و دیگر جزئیات سفر عمره هنوز معلوم نشده است و مشخص نیست چه تعداد از پنج میلیون و ۷۰۰ هزار زائری که در نوبت عمره هستند، بعد از حدود هشت سال وقفه، به این سفر می‌روند. حتی هنوز اولویت‌های عمره اعلام نشده و ثبت‌نام کاروان‌ها هم آغاز نشده است. هرچند وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، احتمال اعزام حدود ۳۵۰ تا ۴۰۰ هزار نفر به عمره را مطرح کرده است، اما هنوز مشخص نیست ایرانی‌ها تا پایان سال به عمره می‌رسند؟

یک قلاده گرگ هشت نفر در نیشابور را مجروح کرد

ایرنا نوشت: سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی نیشابور گفت: هشت نفر از شهروندان زیر پوشش این دانشگاه در منطقه گردشگری «درود» شهرستان زبرخان از دیشب تا صبح امروز بر اثر حمله یک قلاده گرگ مجروح شدند.

آغاز فروش خودرو اطلس توسط سایپا

عصرایران نوشت: شرکت سایپا از آغاز فروش خودرو جدید اطلس خبر داد همچنین اعلام کرد امکان واریز وجه برای متقاضیان خودرو اطلس سایپا که در سامانه یکپارچه عرضه خودروهای داخلی ثبت نام کرده اند، میسر شده است.

دانشمندان راز مجسمه ابوالهول را کشف کردند

عصرایران نوشت: دانشمندان دانشگاه نیویورک با انجام یک آزمایش جدید دریافتند که جریان باد می تواند نقش قابل توجهی در شکل گرفتن مجسمه اسرارآمیز ابوالهول داشته باشد.

جزییات آتش‌سوزی در بیمارستان شهدای تجریش

فرارو نوشت: سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از وقوع آتش‌سوزی در طبقه دهم بیمارستان شهدای تجریش خبر داد وبا بیان اینکه بخشی از این اتاق که دو بیمار در آن حضور داشتند دچار حریق شده بود، گفت: خوشبختانه سیستم‌های هوشمند اطفاء حریق بیمارستان به درستی عمل کرده و تا پیش از رسیدن آتش‌نشانان فعال شده بود. خوشبختانه هیچ اخلالی نیز در خدمات‌دهی این بیمارستان ایجاد نشده است.

ثریّا خدامرادی درگذشت

ایسنا نوشت: ثریّا خدامرادی، استاد بخش مطالعات اسلامی دانشگاه اِرفورت آلمان در ۴۶ سالگی از دنیا رفت.

پرداخت ۳۰‌ درصد از پاداش فرهنگیان بازنشسته ۱۴۰۱ تا فردا

فارس نوشت: علی فرهادی معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش ضمن عذرخواهی از تأخیر در پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان بازنشسته سال ۱۴۰۱، از پرداخت ۳۰ درصد پاداش آنها تا روز چهارشنبه ۱۵ آذر خبر داد و اظهار کرد: امید داریم بقیه پاداش نیز تا پایان سال ۱۴۰۲ پرداخت شود.

عرضه ماهانه ۱۰ قوطی شیرخشک یارانه‌ای و ۱۰ قوطی آزاد به هر نوزاد

ایسنا نوشت: از حدود ۲۰ مهرماه امسال شیرخشک‌ها با تدابیری ویژه‌تر در داروخانه‌ها عرضه می‌شوند و اکنون نیز طبق اعلام سازمان غذا و دارو، تامین ماهانه ۱۰ قوطی شیرخشک یارانه‌ای و ۱۰ قوطی آزاد به ازای کد ملی هر نوزاد، قابل تامین است، بر همین اساس نیز لازم است والدین جهت مراجعه به داروخانه و خرید شیرخشک، کد ملی کودک را همراه داشته باشند. به این ترتیب بعد از ثبت کد ملی در سامانه توسط داروخانه، شیرخشک را با قیمت همیشگی دریافت خواهند کرد.

دستگیری ۱۲ نفر به دلیل انتشار فیلم رقص در رشت

تابناک نوشت: جانشین فرمانده انتظامی گیلان از شناسایی و برخورد با گردانندگان صفحات اینستاگرامی هنجارشکن در این استان خبر داد.در پی انتشار تصاویری از رقص و پایکوبی در معابر عمومی، بازار رشت و پیاده راه فرهنگی شهر توسط عده‌ای هنجارشکن و بازتاب آن در شبکه‌های اجتماعی و ماهواره‌ای که موجب جریحه دار نمودن عفت عمومی شده، رسیدگی به این موضوع در دستور کار ماموران پلیس امنیت عمومی قرار گرفت.

آتش سوزی ۸ هکتار از جنگل‌های آغوزبن رودبار

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری رودبار گفت: به رغم تلاش‌های نیرو‌های منابع طبیعی، وسعت آتش سوزی به ۸ هکتار در منطقه جنگلی آغوزبن رودبار رسیده است.

لغو محدودیت‌ عرضه لاستیک از اول دی ماه

مهرنوشت: رییس اتاق اصناف ایران: در حال حاضر امکان عرضه بیش از دو حلقه لاستیک به خودروها وجود ندارد اما از ابتدای دی ماه سال جاری، محدودیت عرضه لاستیک برداشته خواهد شد به این ترتیب مالکان خودروها می‌توانند لاستیک مورد نیاز خود را تامین کنند.

همه خدمات مربوط به سهام عدالت رایگان است

ایسنا نوشت: مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت اعلام کرد: برای دریافت تمامی خدمات مربوط به سهام عدالت از جمله سود، انتقال سهام متوفیان به وراث و برگزاری مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی نیازی به پرداخت هیچ‌گونه وجهی به مراجع مربوطه نیست.

راضیه میرزاحیدری
راضیه میرزاحیدری

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها