هواوی میت 50 پرو یا گوگل پیکسل 7 پرو

  • مصطفی  جرفی مصطفی جرفی
  • ۲۱ آبان ۱۴۰۱
  • زمان مطالعه : 4.9 دقیقه

راهنماتو- گوگل اخیراً گوشی پرچمدار Google Pixel 7 Pro را روانه بازار کرده است و کمی پیش از آن هم هواوی، گوشی شاخص Huawei Mate 50 Pro را به بازارهای جهانی فرستاد. این دو گوشی پرچمدار مشخصات قابل توجهی را به کاربران ارائه می دهند از هم رو انتخاب میان این دو می تواند برای بسیاری دشوار باشد.

به گزارش راهنماتو، گوگل چندان نیازی به تعریف ندارد و اغلب ما می دانیم که این غول فناوری جهان گوشی های شاخصی را نیز روانه بازار می کند اما هواوی به دلیل تحریم های اخیر ایالات متحده قادر به استفاده از فناوری اتصال 5G نیست از همین رو بسیاری گوشی های این شرکت را به روز تلقی نمی کنند. اما باید خاطرنشان کنیم که چنین باوری درست نیست زیرا برای مثال همین گوشی هواوی میت 50 پرو در حضور این همه مدعی سرشناس، دارنده بهترین دوربین گوشی جهان به شمار می رود. بنابراین پیش از هرگونه قضاوتی بهتر است به مقایسه مشخصات این دو گوشی پرچمدار بپردازیم.

هواوی میت 50 پرو یا گوگل پیکسل 7 پرو؛ مقایسه طراحی

پنل جلویی هواوی میت 50 پرو قطعا زیباترین پنل موجود در بازار نیست. برخلاف سایر پرچمداران اندرویدی موجود، این گوشی دارای یک بریدگی بزرگ در قسمت بالایی است، اما بسیاری از مردم مطمئناً نسبت صفحه نمایش به بدنه بسیار بالا و لبه های منحنی نمایشگر آن را دوست دارند. با این حال، گوشی مورد علاقه من از نظر طراحی، Google Pixel 7 Pro است، نه تنها به این دلیل که دارای یک قسمت پشتی بسیار زیبا است، بلکه به این دلیل که دارای یک صفحه نمایش پانچ است. ولی باید توجه داشت که Huawei Mate 50 Pro با پشت شیشه ای، فریم آلومینیومی و گواهی IP68 ضد آب، از کیفیت ساخت بالاتری برخوردار است. در واقع، این گوشی قادر است تا عمق 6 متری بدون هیچ آسیبی زیر آب برود.

Huawei Mate 50 Pro

هواوی میت 50 پرو یا گوگل پیکسل 7 پرو؛ مقایسه صفحه نمایش

نمایشگرهای این دو گوشی از نظر کیفیت به هم نزدیک هستند اما من شخصا پنل گوگل پیکسل 7 پرو را ترجیح می دهم. گوگل پیکسل 7 پرو دارای یک پنل AMOLED با قطر 6.7 اینچ است که تصاویر را با وضوح1440 در 3120 پیکسل Quad HD +، نرخ تجدید تطبیقی ​​از 1 تا 120 هرتز (فناوری LTPO)، گواهی HDR10+ و حداکثر روشنایی 1500 نیت نشان می‌دهد. هواوی میت 50 پرو دارای صفحه نمایش OLED با قطر 6.74 اینچ، یک میلیارد رنگ، وضوح فول اچ دی پلاس و نرخ رفرش 120 هرتز است. هواوی میت 50 پرو همچنین دو روش پیشرفته احراز هویت را ارائه می دهد: علاوه بر اثرانگشت خوان در صفحه نمایش، به لطف حسگر TOF 3D که در ناچ بالای نمایشگر قرار گرفته است، از تشخیص چهره سه بعدی پشتیبانی می کند.

هواوی میت 50 پرو یا گوگل پیکسل 7 پرو؛ مقایسه سخت افزار و نرم افزار

چیپست Huawei Mate 50 Pro در مقایسه با Google Pixel 7 Pro قدرتمندتر است. این دستگاه از پلتفرم موبایل Snapdragon 8 Plus Gen 1 ساخته شده با فرآیند تولید 4 نانومتری و دارای معماری هشت هسته ای متشکل از پردازنده Cortex X2 با حداکثر فرکانس 3.19 گیگاهرتز، سه پردازنده Cortex A710 با فرکانس 2.75 گیگاهرتز و چهار پردازنده Cortex A510 با فرکانس 2 گیگاهرتز و همچنین یک پردازنده گرافیکی Adreno 730 بهره می برد. این چیپست با 8 گیگابایت رم و 256 یا 512 گیگابایت حافظه داخلی جفت شده است. با این حال، به دلیل ممنوعیت ایالات متحده، این گوشی از 5G و خدمات تلفن همراه گوگل پشتیبانی نمی کند و با سرویس موبایل هواوی جایگزین شده است. Google Pixel 7 Pro یک چیپست پایین‌تر Google Tensor G2 (ساخته شده در 5 نانومتر) دارد، اما با رم بیشتر، 5G و سرویس‌های موبایل Google را عرضه می کند.

Google Pixel 7 Pro

هواوی میت 50 پرو یا گوگل پیکسل 7 پرو؛ مقایسه دوربین

به گفته DxOMark، هواوی میت 50 پرو بهترین دوربین موجود در گوشی های هوشمند تا به حال را ارائه می دهد. این گوشی دارای دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی با دیافراگم متغیر و OIS، سنسور پریسکوپ 64 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 3.5 برابر و سنسور فوق عریض 13 مگاپیکسلی است. دوربین سلفی این گوشی هم یک لنز 13 مگاپیکسلی اولتراواید f/2.4 است. در مقابل، دوربین اصلی گوگل پیکسل 7 پرو کمی پایین تر به نظر می رسد، اما لنز تله فوتو با وضوح 48 مگاپیکسل و زوم اپتیکال 5 برابر بهتر به نظر می رسد. دوربین سوم پشتی دستگاه نیز یک لنز 12 مگاپیکسلی اولتراواید است. گوگل پیکسل 7 پرو در جلو هم از یک دو ربین سلفی 10.8 مگاپیکسلی بهره می برد. روی هم رفته هواوی میت 50 پرو دوربین های بهتری را ارائه می دهد.

هواوی میت 50 پرو یا گوگل پیکسل 7 پرو؛ مقایسه باتری

گوگل پیکسل 7 پرو از یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع 23 واتی بهره می برد و در مقابل هواوی میت 50 پرو یک باتری 4700 میلی آمپر ساعتی دارد که به یک سیستم شارژ سریع 66 واتی مجهز است. داده ها نشان می دهد که گوگل پیکسل 7 پرو عمر باتری بیشتری را به شما خواهد داد ولی باید توجه داشت که گوشی هواوی سیستم شارژ سریع تری دارد. همچنین هر دو گوشی از شارژ بی سیم پشتیبانی می کنند.

هواوی میت 50 پرو یا گوگل پیکسل 7 پرو؛ مقایسه قیمت

بر مبنای بازارهای خارجی، برای خرید Huawei Mate 50 Pro به 1200 یا 1200 دلار نیاز دارید، در حالی که Google Pixel 7 Pro تنها با قیمت 900 دلار یا 900 یورو در دسترس است.

مصطفی  جرفی
مصطفی جرفی

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها