(تصاویر) هتلی که هر سال محو می شود و دوباره ساخته می شود!

  • عاطفه  رضوان نیا عاطفه رضوان نیا
  • ۱۶ دی ۱۴۰۱
  • زمان مطالعه : 2.2 دقیقه

راهنماتو- در اغلب هتل‌ها اگر دمای داخل اتاق به منفی 5درجه سانتی‌گراد برسد، به پذیرش هتل شکایت می‌کنند اما تمامِ نکتۀ هتل‌یخ در شمالِ سوئد همین است. این رویدادِ جذاب که سالانه برگزار می‌شود اکنون به روی عموم باز است و تجربه‌ای خنک را در کنار مجسمه‌های هنریِ یخی برای عموم به ارمغان می‌آورد.

به گزارش راهنماتو، در نزدیکی همین هتل، هتل دیگری به نامِ هتل‌یخِ 365 وجود دارد که تمام طول سال باز است و مجسمه‌های یخی، اتاق‌های گرم و خدماتِ بیش‌تری را به بازدیدکنندگان ارائه می‌کند؛ با‌این‌حال رویدادِ سالانۀ هتل‌یخ بازدیدکنندگانِ بیش‌تری دارد.

سی‌ و سومین بازآفرینیِ هتل‌یخ حدود 6هفته طول کشید و 500تن یخ که از یک رودخانه در نزدیکیِ محل برگزاری تأمین شدند، و همین‌طور معادلِ 10استخرِ المپیک برف‌ویخ برای ساختِ آن مصرف شده است. در حدود 24هنرمند از 13کشور جهان در خلق 12اتاق‌ خواب این هتل که از مجسمه‌های یخی پر شده‌اند، مشارکت داشتند.

این هتل در سالنِ عروسی یخی خود آماده برگزاری مراسم عروسی نیز هست. سی‌وسومینِ رویدادِ هتل‌یخ تا ماه آوریل و موقعی که یخ‌ها شروع به ذوب شدن می‌کنند، باز است. به بازدیدکنندگانی که تحملِ سرمای هتل را ندارند اقلامی برای گرم کردن داده می‌شود، هرچند توصیه می‌شود که لباس‌های خیلی گرم به همراه داشته باشند.

هتل یخی سوئد

هتل یخی سوئد

هتل یخی سوئد

هتل یخی سوئد

هتل یخی سوئد

هتل یخی سوئد

هتل یخی سوئد

هتل یخی سوئد

عاطفه  رضوان نیا
عاطفه رضوان نیا

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها