مورد انتظارترین فیلم های اکشن سال ۲۰۲۳

  • فریبا شاه نوری فریبا شاه نوری
  • ۲۷ بهمن ۱۴۰۱
  • زمان مطالعه : 15.3 دقیقه

ویجیاتو نوشت؛ فیلم‌های اکشن معمولاً شامل صحنه‌های مبارزه و بدل‌کاری‌های خطرناک هستند و به جای خود طرح، بر اجرای درست یک طرح تکیه دارند.

در روزهای اولیه سینما، فیلم‌های اکشن پرطرفدار متشکل از یاغی‌ها و دزدان دریایی بودند تا اینکه در دهه ۱۹۴۰ عصر جدیدی از فیلم‌های وسترن گاوچرانی و جنگی آغاز شد. فیلم‌های اکشن همچنان یکی از محبوب‌ترین ژانرها در بین مخاطبان هستند و امسال، طرفداران می‌توانند انتظار داشته باشند که بلاک‌باسترهای پر اکشن و دنباله‌های مورد انتظار خود را در این ژانر تماشا کنند. اکنون این لیست «ویجیاتو» شامل مورد انتظارترین فیلم های اکشن در سال ۲۰۲۳ است.

«65»

پس از اینکه خلبانی به نام میلز (آدام درایور) در سیاره‌ای ناشناخته سقوط می‌کند، به زودی متوجه می‌شود که ۶۵ میلیون سال پیش روی زمین فرود آمده است. میلز و تنها بازمانده دیگر، کوآ، تنها یک شانس برای نجات دارند و باید راه خود را از طریق دشت، جنگل و بیابانی که توسط موجودات خطرناک پر شده است طی کنند.

آدام درایور در این تریلر علمی-تخیلی به نویسندگی و کارگردانی اسکات بک و برایان وودز ایفای نقش می‌کند که همچنین فیلمنامه A Quiet Place را با بازی جان کرازینسکی و امیلی بلانت نوشته‌اند. این فیلم یک تیم بازیگری کوچک متشکل از درایور، کلویی کلمن، نیکا کینگ و آریانا گرینبلات دارد. گرینبلات نقش بازمانده، کوآ را بازی می‌کند که بیشتر به خاطر نقش گامورای جوان در فیلم  Avengers: Infinity War شناخته می‌شود. این فیلم اکشن در ۱۰ مارس (۱۹ اسفند ۱۴۰۱) اکران می‌شود.

«Creed III»

در حالی که دانی به تسلط خود بر دنیای بوکس ادامه می‌دهد، دوست سابق و اعجوبه بوکس او، دامیان، پس از آزادی از زندان به رینگ باز می‌گردد. برای تسویه حساب یک شکاف در گذشته، دانی در مسابقه‌ای با دوست سابقش روبرو می‌شود که نه تنها زندگی او بلکه زندگی دوست و خانواده‌اش را نیز به خطر می‌اندازد. برای تسویه حساب، آدونیس باید آینده خود را در خط مقدم مبارزه با دامیان قرار دهد، مبارزی که چیزی برای از دست دادن ندارد.

داستان فیلم Creed III پس از وقایع فیلم قبل خود شروع به کار کرده و مایکل بی جردن را در نقش آدنویس کرید در این دنباله با جاناتان میجرز در نقش دامیان اندرسون روبرو می‌کند. این اولین فیلم از مجموعه راکی و سه‌گانه کرید است که سیلوستر استالونه در آن نقش آفرینی نخواهد کرد، اما اسلای همچنان به عنوان تهیه کننده حضور دارد. فیلم مبارزه‌محور Creed III نزدیک بهار امسال در تاریخ 3 مارس (۱۲ اسفند ۱۴۰۱) وارد سینماها خواهد شد.

«Dungeons & Dragons: Honor Among Thieves»

یک سارق حرفه‌ای به عنوان رهبر و گروه دزدانش در جستجوی یک یادگار ارزشمند گمشده سفری حماسی را آغاز می‌کنند، اما ماجراجویی امیدوارکننده آن‌ها زمانی به خطر می‌افتد که با افراد اشتباهی برخورد کنند. فیلم اکشن فانتزی «سیاه‌چال‌ها و اژدهایان: افتخار در میان دزدان» بر اساس بازی محبوب نقش آفرینی رومیزی، «Dungeons & Dragons» ساخته شده است و کریس پین، میشل رودریگز، هیو گرانت و سوفیا لیلیس در این اثر بازی می‌کنند.

این فیلم توسط جاناتان گلدشتاین و جان فرانسیس دیلی، دو همراه پشت سر فیلم‌های کمدی  Horible Bosses و Game Night نوشته و کارگردانی شده است. مدت زیادی است که ما یک فیلم اکشن و فانتزی لذت‌بخش نداشته‌ایم که با جدیت و جذابیت مخاطب را به خود جذب کند، و به نظر می‌رسد Honor Among Thieves برای سرگرمی‌های سبک اکشن فانتزی مناسب است. این فیلم در تاریخ ۳۱ مارس (۱۱ فروردین) وارد سینماها می‌شود.

«Cocaine Bear»

چرا این فیلم اکشن کمدی ارزش دیدن را دارد؛ چون این کمدی اکشن مورد انتظار از داستان واقعی خرسی الهام گرفته شده است که به دسته‌ای کوکائین که در جنگل ریخته شده بود می‌رسد و آن را می‌خورد. مطمئناً، یک خرس واقعی دست به یک قتل عمد و ولگردی نزده است، اما لذت این کار کجاست؟ بدون شک اگر تریلر فیلم را تماشا کنید متوجه خواهید شد که این اثر ترکیبی از یک اکشن با فضایی کمدی و حتی هیجان‌انگیز است. جالب اینجاست که ایده به خودی خود از ذهن یک فیلمنامه نویس دیوانه نیامده است، بلکه این ایده بر اساس یک داستان واقعی از سال 1985 است.

با حوادث گوناگونی که در تریلر فیلم قابل مشاهده است، می‌توان انتظار یک فیلم جالب در این ژانر را داشت. فیل لرد و کریس میلر، کارگردان‌های جامپ استریت و فیلم لگو، و الیزابت بنکس این اثر را تهیه و کارگردانی کرده‌اند. با تأثیر لرد و میلر، انتظار می‌رود که Cocaine Bear یک سفر هیجان‌انگیز، اکشن و خنده‌دار و پرهیجان باشد که تا حد ممکن با مفهوم خود مخاطب را سرگرم‌کند. این فیلم در تاریخ ۲۴ فوریه (۵ اسفند) وارد سینما‌ها می‌شود.

«Extraction 2»

برخی از بهترین فیلم‌های اکشن مدرن توسط کسانی ساخته شده‌اند که قبلا به عنوان بدلکار و کارگردان واحد دوم کار می‌کردند. چاد استالسکی، کارگردان فیلم‌های «جان ویک» را در نظر بگیرید که قبلاً برای کیانو ریوز افسانه‌ای بدلکاری می‌کرد. به همین ترتیب و اخیراً، سام هارگریو، کارگردان اولین فیلم Extraction ، مخاطبان خود را با یک فیلم اکشن ساده و در عین حال مهیجسرگرم کرد.

قسمت اول این فیلم که مملو از بدلکاری تماشایی، مبارزات تن به تن جذاب و فیلمبرداری هیجان انگیز بود، باعث شد انتظار مخاطب از این فیلمساز بالا برود. با فیلم اول هارگریو بیش از حد خود را به عنوان یک کارگردان اکشن توانا نشان داد که ما نمی‌توانیم منتظر دیدن چیزی بهتر و اکشن‌تر از او باشیم. تکه‌های کوچکی که در پیش‌نمایش فیلم‌های نتفلیکس از این اثر دیدیم فوق‌العاده امیدوارکننده هستند و ما نمی‌توانیم منتظر دیدن بیشتر این لحظات باشیم. این فیلم در 16 ژوئن (۲۶ خرداد) وارد سینماها می‌شود.

«Fast X»

وین دیزل در نقش دومنیک تورتو با میشل رودریکز، تایرس گیبسون و پل های کریس (لوداکریس) پس از حضور شخصیتی بهب نام دانته (جیسون ماموآ)، دشمنی از گذشته دام تورتو، در قسمت دهم سری «Fast & Furious» بار دیگر با خانواده خود به پرده سینما بازمی‌گردد. این فیلم دنباله F9 (۲۰۲۱) است و بودجه تولید تخمینی فیلم 340 میلیون دلار است. بازیگران Fast X همچنان بزرگتر و بزرگتر می‌شوند. در مارس سال پیش اعلام شد، قهرمان محبوب جهان سینمایی دی‌سی پس از تولید آکوامن (جیسون موموآ)، به این فرنچایز پیوست. این فیلم به کارگردانی لوئیس لتریر یکی از آثار موردانتظار این سال است.

این فیلم یکی از دو فصل پایانی این مجموعه است و ستارگان گذشته از جمله جیسون استاتهام، هلن میرن، کرت راسل و جان سینا و همچنین شخصیت‌های جدیدی با بازی ریتا مورنو و بری لارسون را نیز معرفی می‌کند. در حالی که این دو فیلم پایانی به گفته سازندگان قصد دارند حماسه Fast & Furious را به پایان برسانند، این فرانچایز طولانی مدت می‌تواند با موفقیت در گیشه، بازهم ادامه یابد. فیلم Fast X قرار است در تاریخ ۱۹ می (۲۹ اردیبهشت) در سینماها اکران شود.

«The Expendables 4»

زمانی که ایالات متحده و روسیه درگیر یک درگیری هسته‌ای می‌شوند، ایالات متحده همه گزینه‌های موجود دیگر را به پایان رسانده است و چاره‌ای جز فراخواندن تیم ویژه «Expendables» ندارد. گروه مزدوران نامناسب به عنوان آخرین خط دفاعی کشور آمریکا و تنها امید جهان جذب یک ماجرای خاص می‌شوند. سناریوی درگیری هسته‌ای بین روسیه و ایالات متحده کلیشه‌ای اما جالب توجه است، به خصوص با حضور گروهی از ستارگان اکشن تاریخ سینما.

سیلوستر استالونه و جیسون استاتهام در The Expendables 4 بازگشته‌اند و ستاره‌های جدیدی از جمله اندی گارسیا، مگان فاکس و کرتیس جکسون به لیست بازیگران این فیلم اضافه شده‌اند. به گفته نزدیکان سیلوستر استالونه این فیلم آخرین فیلم استالونه در این فرنچایز است، اما ظاهرا استاتهام قرار است نقش اول یک اسپین‌آف به نام کریسمس را بر عهده بگیرد و این مجموعه پر اکشن را ادامه دهد. اما فیلم The Expendables 4 در تاریخ ۲۲ سپتامبر (۳۱ شهریور 1402) در سینماها اکران خواهد شود.

«Shazam! Fury of the Gods»

شزم! خشم خدایان یک فیلم ابرقهرمانی آمریکایی است که بر اساس شخصیت Shazam از دی سی کامیکس ساخته شده است. فیلم Fury of the Gods اولین دنباله مستقیم برای فیلم Shazam است. این فیلم اکشن ابرقهرمانی موردانتظار به کارگردانی دیوید اف سندبرگ و تهیه کنندگی استودیو دی سی ساخته شده است.

در این فیلم وقتی بیلی باتسون و خواهر و برادر خوانده‌‌هایش که با گفتن «شزم!» به ابرقهرمان تبدیل می‌شوند، مجبور هستند دوباره وارد عمل شوند و با دختران اطلس بجنگند، باید آنها را از استفاده از سلاحی که می‌تواند جهان را نابود کند بازدارند. این دلیلی است که آنها باید سفری ماجرایی و اکشن انجام دهند تا با خدایان صلح کنند زیرا بیلی قدرت آنها را بدیهی می‌داند. شزم! خشم خدایان برای اکران در تاریخ ۱۷ مارس (۲۶ اسفند) برنامه ریزی شده است.

«Guardians of the Galaxy Vol 3»

فیلم «نگهبانان کهکشان بخش سوم» یکی دیگر از آثار ابرقهرمانی فاز جدید مارول است که بر اساس تیم ابرقهرمانی مارول کامیکس Guardians of the Galaxy ساخته شده است. این فیلم به نویسندگی و کارگردانی جیمز گان و تهیه کنندگی مارول استودیو ساخته شده؛ و از زمانی که تیزرهای تبلیغاتی آن پخش شده است، بدون شک به یکی از موردانتظار ترین آثار اکشن پیش رو بدل گشته است.

در این فیلم پس از شکل‌گیری برخی حوادث و به خصوض پس از یک حمله وحشیانه، پیتر کویل باید نگهبانان را در آخرین ماموریت خطرناک برای محافظت از یکی از اعضای خود رهبری کند که می‌تواند منجر به انحلال تیم شود. دشمن جدید نگهبانان کهکشان در این قسمت کسی نیست جز «High Evolutionary» که از او با نام تکامل عالی نیز یاد می‌شود. این شرور در کامیک بوک‌ها شخصیتی است که به دنبال خلق بی‌نقص‌ترین موجود ممکن است و در این مسیر از سرتاسر کهکشان موجودات مختلفی را می‌دزدد و با انجام آزمایش‌های مختلف، آن‌ها را ناقص می‌کند. فیلم «Guardian of the Galaxy Vol 3» در تاریخ ۵ مه ۲۰۲۳ (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲) در سراسر جهان منتشر خواهد شد.

«Spider-Man: Across the Spider-Verse»

مرد عنکبوتی: در میان دنیای عنکبوتی (بخش اول) یک فیلم اکشن ابرقهرمانی با فرم انیمیشن کامپیوتری است که در آن مایلز مورالز، شخصیت کامیکس مارول در نقش مرد عنکبوتی حضور دارد. بودجه ساخت این فیلم 110 میلیون دلار برآورد شده است. این فیلم به کارگردانی آوی آراد و تهیه کنندگی کلمبیا پیکچرز و سونی پیکچرز انیمیشن با همکاری مارول تولید شده است.

در این فیلم، زمانی که مایلز مورالز به طور غیرمنتظره‌ای توسط بهترین دوست و علاقه‌مندش گوئن استیسی دعوت به همکاری می‌شود تا مأموریتی را برای نجات همه دنیای افراد عنکبوتی از شر یک شرور جدید مرموز که می‌تواند حادثه‌ای فاجعه‌بار ایجاد کند، انجام دهد، مایلز برای این چالش آماده است. او و گوئن با هم در چند جهان سفر می‌کنند و با محافظان آن، گروهی از مردم عنکبوتی که به عنوان نیروی عنکبوتی شناخته می‌شوند، ملاقات می‌کنند. با این حال، مایلز خود را در مورد نحوه مدیریت تهدید، در تضاد با Spider-Force و گوئن می‌بیند. بخش اول مرد عنکبوتی: در میان دنیای عنکبوتی در تاریخ ۲ ژوئن (۱۲ خرداد) در سینما‌های سراسر جهان به نمایش در خواهد آمد.

«Transformers: Rise of the Beasts»

فیلم «تبدیل‌شوندگان: ظهور جانوران» یک دنباله اکشن برای فیلم اسپین‌آف بامبلبی است؛ یک فیلم اکشن علمی تخیلی که بر اساس خط اسباب‌بازی ترانسفورمرز هاسبرو و عمدتاً تحت تأثیر خط داستانی جنگ جانوران ساخته شده است. این فیلم هفتمین فیلم از مجموعه فیلم‌های Transformers است. این فیلم به کارگردانی استیون کپل جونیور و تهیه کنندگی Skydance و Entertainment One تولید شده است.

داستان این فیلم در سال ۱۹۹۴ شروع می‌شود، یک جفت باستان‌شناس از بروکلین از طریق یک ماجراجویی جهانی با ربات‌های خودکاری که با سه دسته از نژاد ترانسفورمرز پیوند دارند، وارد یک درگیری باستانی می‌شوند: ماکسیمال‌ها، پریدکن‌ها و مخالفان وحشت. تبدیل‌شوندگان: ظهور جانوران قرار است توسط پارامونت پیکچرز در تاریخ ۹ ژوئن ۲۰۲۳ (۲۰ خرداد ۱۴۰۲)، در ایالات متحده به نمایش درآید.

«Ant-Man and the Wasp: Quantumania»

در جدید‌ترین اثر سینمایی مارول که شروع کنننده فاز جدید آن است، اسکات لانگ به همراه هوپ ون داین و والدینش، هنک و جانت، به سفر در قلمرو کوانتومی و امکانات بی‌نهایت آن ادامه می‌دهند. همانطور که آنها بیشتر در این قلمرو کاوش می‌کنند، با موجودات عجیب و غریب و جدید و همچنین موجودی با قابلیت سفر در زمان به نام کانگ روبرو می‌شوند. جالب است بدانید بودجه تولید این فیلم اکشن چند ستاره 200 میلیون دلار برآورد شده است.

مرد مورچه‌ای و زنبورک: شیدایی کوانتومی سومین دنباله فیلم Ant-Man با بازی پل راد، مایکل داگلاس، میشل فایفر و اوانجلین لیلی است. این فیلم به معرفی ابرشرور مارول و دشمن انتقام جویان، کانگ فاتح می‌پردازد که نقش آن را جاناتان میجرز بازی می‌کند. فیلم Ant-Man and the Wasp: Quantumania در ۱۷ فوریه (۲۸ بهمن) وارد سینماها خواهد شد.

«Mission: Impossible – Dead Reckoning Part One»

آقایان و خانم‌ها، تام کروز به عنوان مامور MIF، ایتان هانت، در «مأموریت: غیرممکن – روزشمار مرگ قسمت اول» به همراه سایمون پگ، وینگ ریمز و ربکا فرگوسن بازگشته است. این فیلم دنباله اکشن جاسوسی از Mission: Impossible – Fallout است و هفتمین قسمت از مجموعه ماموریت غیر ممکن را نشان می‌دهد. داستان فیلم در حال حاضر مشخص نیست، اما قرار است به عنوان یک فیلم پرفروش تابستانی در ۱۴ ژوئیهٔ (۲۳ تیر) ۲۰۲۳ اکران شود. نکته جالب بدلکاری تام کروز در این فیلم آن است که او ۵۰۰ بار چتربازی و ۱۳۰۰۰ پرش با موتور کراس را تمرین کرده و بعد، سقوط آزاد تام کروز و موتورسیکلت از صخره برای «ماموریت: غیرممکن 7» – 6 بار! مگه داریم؟ مگه میشه؟!

در سال ۲۰۱۹، کروز اظهار داشت که دو دنباله بعدی پشت سر هم با کریستوفر مک‌کواری به عنوان نویسنده و کارگردان فیلمبرداری می‌شوند. این فیلم‌ها در ابتدا قرار بود در تابستان 2021 و 2022 اکران شوند، اما به دلیل همه گیر شدن COVID-19، تولید با مشکلات متعددی روبرو شد. آنجلا باست اعلام کرده بود که برای دنباله در نقش اریکا اسلون بازخواهد گشت، اما متأسفانه به دلیل محدودیت‌های سفر COVID-19 مجبور به ترک این پروژه شد.

«John Wick: Chapter 4»

هیتمن حرفه‌ای و قاتل مشهور، جان ویک، راهی برای شکست دادن بالانشینان و به دست آوردن آزادی خود کشف می‌کند، اما قبل از اینکه بتواند فرار کند، باید با یک دشمن خطرناک جدید مقابله کند که به ویک چاره‌ای جز روی آوردن به دوستان قدیمی و حتی دشمنان سابق برای کمک را نمی‌دهد. این فیلم سراسر اکشن به کارگردانی چاد استالسکی و تهیه کنندگی سامیت انترتینمنت، تاندر رود پیکچرز و ۸۷ یازده پروداکشن تولید شده است.

کیانو ریوز چهارمین حضور خود را در نقش قاتل بی رحم، جان ویک، بهار امسال در ۲۴ مارس (۴ فروردین) انجام خواهد داد. طبق مصاحبه‌ای با GQ، ریوز گفته است که تا زمانی که مخاطب بخواهد، قصد دارد این شخصیت را بازی کند. این فیلم همچنین دارای شخصیت‌های سابق با بازی لارنس فیشبرن و ایان مک‌شین است و بیل اسکارسگارد را به عنوان مارکیز د گرامونت، یکی از اعضای میز بالا که توسط جان ویک به چالش کشیده می‌شود، معرفی می‌کند.

«The Equalizer 3»

دنزل واشنگتن نقش خود را به عنوان مامور اطلاعاتی و کارآگاه سابق، رابرت مک کال بار دیگر بازی کرده است و در اول سپتامبر (۱۰ شهریور) در فیلم The Equalizer 3 به پرده سینما بارخواهد گشت. داکوتا فانینگ به عنوان بازیگر در این فیلم با واشنگتن همبازی خواهد شد. این فیلم دنباله‌ای بر اکولایزر ۲ (۲۰۱۸) است که بر اساس سریال تلویزیونی به همین نام ساخته شده‌ است. هنوز اطلاعاتی از داستان این فیلم اکشن معلوم نشده است، اما با نگاهی به دو فیلم قبل می‌توان انتظار یک چالش جدید برای شخص رابرت مک کال بود.

همچنین جالب است بدانید این پنجمین همکاری واشنگتن و فوکوآ و دومین همکاری واشنگتن و فانینگ بعد از فیلم مردی در آتش در سال ۲۰۰۴ می‌باشد. فوکوا قصد دارد پس از موفقیت فیلم The Equalizer 2 در سال ۲۰۱۸، فرنچایز را تمدید کند و در مورد علاقه خود به یک محیط بین المللی برای این فیلم صحبت کرده است.

«Indiana Jones and the Dial of Destiny»

بازیگر

«ایندیانا جونز و گردانه سرنوشت» به نظر آخرین ماجراجویی هریسون فورد در نقش کاشف و باستان‌شناس محبوب پرفسور جونز را به تصویر بکشد؛ در سال ۱۹۶۹، ایالات متحده و اتحاد جماهیر شوروی به شدت درگیر مسابقه فضایی هستند، اما باستان شناس، ایندیانا جونز، وقتی متوجه می‌شود که دولت ایالات متحده نازی‌های سابق را برای کار برای ناسا استخدام کرده است، نگران می‌شود. در حالی که ایندی وارد ماجراجویی بعدی خود می‌شود، یک کارمند سابق نازی و ناسا در حال نقشه کشیدن برای استفاده از فرود آپولو در ماه برای منافع شخصی خود است.

هریسون فورد در نقش ایندیانا جونز خوش‌نام به همراه جیمز منگولد کارگردان در این دنباله مستقل بازمی‌گردد. ایندی به دخترخوانده‌اش هلنا (فیبی والر-بریج) ملحق می‌شود و به مصاف کارمند سابق نازی کنونی ناسا، یورگن وولر می‌رود که نقش آن را مدس میکلسن بازی می‌کند. در این فیلم اکشن ماجراجویی آنتونیو باندراس، بوید هالبروک و جان ریس دیویس نیز ایفای نقش می‌کنند که در نقش دوست ایندی، بازی خواهد کرد. «ایندیانا جونز و گردانه سرنوشت» قرار است در تاریخ ۳۰ ژوئن (۹ تیر) در سینماها اکران شود.

فریبا شاه نوری
فریبا شاه نوری

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها