بهترین رمان های عاشقانه جهان که شما را مجذوب خود می کنند!

  • ریحانه میرسمیعی ریحانه میرسمیعی
  • ۲ خرداد ۱۴۰۲
  • زمان مطالعه : 6.9 دقیقه

راهنماتو- جذابیت عشق، اشتیاق و احساسات تکان دهنده سالهاست که خوانندگان را به سمت دنیای ادبیات عاشقانه می کشاند. داستان های عاشقانه اغلب با یک چیز شروع می شوند؛ دو فرد و یک ارتباط غیرقابل انکار. بهترین رمان‌های عاشقانه این پایه‌های ساده را به روایت‌هایی تبدیل می‌کنند که نفس شما را بند می‌آورند و شاید کمی شما را عاشق خود کنند! خواندن بهترین رمان های عاشقانه تفاوت زیادی با عاشق شدن ندارد. در اکثر آنها یک دختر و پسر طی ماجرایی با یکدیگر آشنا می شوند و در نهایت یا به یکدیگر می رسند و یا در وصال ناکام می مانند. همراه شدن با فراز و فرودهای این داستان های عاشقانه آنقدر برای خوانندگان جذاب است که با اشتیاق هر چه تمام تر خواندن داستان را ادامه می دهند. در ادامه قصد داریم 8 مورد از بهترین رمان های عاشقانه جهان را به شما معرفی کنیم:

1- شمال و جنوب (North and South)

به گزارش راهنماتو، شمال و جنوب داستان دختر جوانی به نام مارگارت را روایت می کند که به همراه خانواده اش از زندگی سنتی و آرام جنوب انگلستان به نواحی صنعتی شمال نقل مکان کرده اند و زندگی جدیدی را در محیطی کاملا متفاوت آغاز می کنند. «الیزابت گاسکل» نویسنده این داستان قدرت مشاهده و ادراک مارگارت را با استادی هر چه تمام تر به تصویر کشیده است و در نهایت داستان عاشقانه ای جذاب را در تاروپود داستان می گنجاند. این کتاب با ترجمه ثمین نبی‌پور توسط انتشارات افق منتشر شده است.

شمال

2- من پیش از تو (Me before you)

من پیش از تو اثر «جوجو مویز» را می توان محبوب ترین کتاب این نویسنده در ایران دانست. داستان این کتاب درباره ویل ترینر پسری از طبقه ثروتمند جامعه است که ورزشکار، ماجراجو، اهل سفر و عاشق است. حادثه مهم رمان در سال 2007 رخ می دهد. باران به شدت می‌بارد و ویل بعد از اینکه به قصد انجام دادن کارهای خود، دوست دخترش لیسا را ترک می‌کند، در خیابان با یک موتورسوار تصادف می‌کند. این تصادف در نهایت منجر به فلج شدن دست و پای او می شود. یکی از ترجمه های این کتاب متعلق به مریم مفتاحی است و توسط نشر آموت به چاپ رسیده است.

من پیش از تو

3- جین ایر (Jane Eyre)

 جین ایر اثر «شارلوت برونته» بی شک یکی از بهترین رمان های عاشقانه دنیا است. این رمان درباره زندگی دختری به نام جین است که در کودکی پدر و مادر خود را از دست می دهد و به پرورشگاه سپرده می شود. در این پرورشگاه کوچکترین توجهی به بچه ها نمی شود و بسیاری از آنها بر اثر تیفوس و دیگر بیماری های واگیردار می میرند. جین پس از هشت سال زندگی در پرورشگاه تصمیم می گیرد آنجا را ترک کند. او به عنوان معلم به خانه ای اشرافی می رود و با ورود به این خانه درگیر اتفاقات و احساسات تازه ای می شود. ترجمه این کتاب متعلق به رضا رضایی است و توسط نشرنی منتشر شده است.

 جین ایر

4- غرور و تعصب (Pride and Prejudice)

غرور و تعصب اثر «جین آستن» یکی از معروف ترین رمان های تاریخ ادبیات جهان است. این رمان داستان زندگی خانواده بِنِت با پنج دختر را روایت می کند. مادر آنها دوست دارد تمام دخترانش ازدواج کنند. در این میان جین و الیزابت، دو خواهر بزرگتر با آقای بینگلی ثروتمند و خوش‌اخلاق و آقای دارسی مغرور آشنا می‌شوند. آشنایی که زندگی متفاوتی را برای هر کدام رقم می‌زند. ترجمه این کتاب متعلق به نیلوفر شیرازیان است و توسط انتشارات نوژین منتشر شده است.

غرور و تعصب

5- آشپزخانه (Kitchen)

کتاب آشپزخانه اثر «بانانا یوشیموتو» اولین اثر از درخشان‌ترین ستاره جوان ادبی ژاپن است که به تازگی سینماگران علاقه خاصی به آثارش نشان داده‌اند. این کتاب برای اولین بار در سال 1987 به چاپ رسید و دو جایزه معتبر را از آن خود کرد و تا یک سال در صدر فهرست پرفروش ترین کتاب ها قرار داشت. آشپزخانه روایتگر دو داستان است. داستان نخست درباره دختری تنها با خصوصیات کاملا شرقی است که با پسری که همراه پدرش زندگی می کند، ازدواج می کند و داستان دوم دوستی دختر و پسری را به تصویر می‌کشد که می‌خواهند با یکدیگر ازدواج کنند، اما پیش از ازدواج پسر  بر اثر سانحه‌ی تصادف می‌میرد و دختر، سرگشته و حیران، در آرزوی خداحافظی با او می ماند. ترجمه این کتاب متعلق به جواد ذوالفقاری است و توسط موسسه فرهنگی هنری نوروز هنر به چاپ رسیده است.

آشپزخانه

6- اما (Emma)

رمان اما اثر «جین آستین» مانند دیگر رمان های این نویسنده به دغدغه‌ها و مسائل زندگی زنان در دوره جورجی انگلستان می پردازد. آستین پیش از نوشتن این رمان این گونه نوشت: «می خواهم قهرمان زنی بیاورم که هیچ کس غیر از خودم خیلی دوستش نخواهد داشت.» او در اولین خط داستان، شخصیت اسمی رمان را اینگونه معرفی می کند: «اما وودهاوس، شیک، باهوش و ثروتمند». اما وودهاوس، شخصیت اصلی داستان، دختری زیبا و باهوش است که در کودکی مادر خود را از دست داده است. او پس از ازدواج خواهر بزرگترش خانم خانه شده است و با خویشتن قسم خورده که ازدواج نکند. تا اینکه حسادت باعث می شود دریابد در تمام مدت عاشق آقای نایتلی بوده است. یکی از ترجمه های این کتاب متعلق به رضا رضایی است و توسط نشر نی به چاپ رسیده است.

 اما

7- زنان کوچک (Little Women)

زنان کوچک رمان بلندی از «لوییزا می الکات» نویسنده امریکایی است که تاکنون به بیش از 50 زبان ترجمه شده است. این داستان در شهر بوستون، ایالت ماساچوست آمریکا در اواسط قرن نوزدهم اتفاق می افتد. جو، مگ، بث و امی مارچ چهار خواهری هستند که با مادرشان در نیوانگلند زندگی می‌کنند. پدر آن‌ها در جنگ داخلی به عنوان روحانی خدمت می‌کند و از آنجایی که این خانواده  اخیراً ثروت خود را از دست داده است، این خواهران ناچارند برای تأمین هزینه‌های زندگی و ادامه زندگی خانواده خود تلاش کنند. در ادامه زندگی این خواهران دستخوش اتفاقات جدید و عاشقانه ای می شود. یکی از ترجمه های این کتاب متعلق به کیوان عبیدی آشتیانی است و توسط نشر افق به چاپ رسیده است.

زنان کوچک

8- عقل و احساس (Sense and Sensibility)

عقل و احساس اولین رمان «جین آستین» و یکی از شاهکارهای ادبیات انگلیسی و زبانهای انگلوساکسون به شمار می‌رود. زمانی که او این رمان را نوشت، جامعه نویسندگی زنان را نمی‌پذیرفت و او ناچار شد برای چاپ این کتاب از اسم مستعار استفاده کند. این کتاب پس از انتشار با استقبال زیادی مواجه شده و در طول یک سال 1000 نسخه از آن به فروش رسید. عقل و احساس داستان زندگی دختری ساده و بی آلایش به نام ماریان دشوود است که شیفته مردی جذاب و نامناسب به نام  جان ویلوبی می شود. او نصیحت های خواهرش را نادیده می گیرد. در نهایت تجربه شکست در عشق به این دو خواهر می آموزد که اگر قصد دارند در جامعه زیر سلطه‌ پول و جایگاه اجتماعی خوشبختی را بیابند، باید از عقل و احساس خود در کنار یکدیگر استفاده کنند. یکی از ترجمه های این کتاب متعلق به رضا رضایی است و توسط نشر نی به چاپ رسیده است.

 عقل و احساس

ریحانه میرسمیعی
ریحانه میرسمیعی

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها