هر آنچه که باید درباره بازی Tekken 8 بدانید

  • تحریریه راهنماتو تحریریه راهنماتو
  • ۹ خرداد ۱۴۰۲
  • زمان مطالعه : 7 دقیقه

ویجیاتو نوشت؛ سال ۲۰۲۳ بدون شک یکی از جذاب‌ترین دوره‌ها برای دوست‌داران بازی‌های مبارزه‌ای خواهد بود.

سالی که در آن سه پرچم‌دار مختلف این ژانر، نسخه جدیدشان را دریافت می‌کنند و تجربه‌های متنوع را برای علاقمندان فراهم می‌کنند. در حالی که آماده انتشار نسخه ششم سری استریت فایتر می‌شویم و از ریبوت مورتال کامبت هم رونمایی شده، حالا توجه‌ها به Tekken 8 هم زیاد شده و طرفداران مشتاق شدند تا ببینند عنوان فایتینگ بندای نمکو قرار است چه چیزی برای عرضه دارد.

با این حال، جریانات و هیجانات در سمت نسخه جدید تکن به مانند دیگر بازی‌ها چندان داغ نیست چرا که هنوز اطلاعات زیادی از بازی‌ منتشر نشده است. اما هنوز نکاتی وجود دارد که ارزش توجه را دارند و می‌توانند تنور هیجان این بازی را کمی داغ‌تر کنند. در این مقاله قصد داریم هر اطلاعاتی که تا به امروز از بازی Tekken 8 منتشر شده را بیان کنیم و آن‌ها را بررسی کنیم. با ما همراه بمانید.

تاریخ انتشار Tekken 8


1

از Tekken 8 در مراسم EVO 2022 با یک تیزر تریلر بسیار کوتاه رونمایی شد. بعدها بازی نمایش جدیدی در رویداد State of Play ماه سپتامبر پلی‌استیشن داشت و اونجا بود که طرفداران از نمایش بازی استقبال کردند.

تا به امروز، هنوز هیچ تاریخ انتشار رسمی و دقیقی از Tekken 8 اعلام نشده است. سازندگان تنها اعلام کردند که بازی در اواخر سال ۲۰۲۳ و شاید هم در اوایل سال ۲۰۲۴ منتشر شود. بندای نمکو در گزارش‌های اخیر اعلام کرد که آن‌ها همچنان برنامه دارند تا Tekken 8 را در سال ۲۰۲۳ منتشر کنند. با توجه به بازه زمانی انتشار بازی Mortal Kombat 1 بعید نیست که بازی Tekken 8 با یک تاخیری مواجه شود و در سال ۲۰۲۴ منتشر شود. با این حال همچنان هیچ تاریخ انتشار رسمی معین نشده است.

پلتفرم‌های مقصد

بازی Tekken 8 یک اثر کاملا نسل نهمی است و خبری از انتشار بازی بر کنسول‌های نسل هشتمی نیست. این بازی قرار است تا برای کنسول‌های PS5 و Xbox Series X/S و پلتفرم پی‌سی منتشر شود. سازندگان اعلام کردند که آن‌ها قصد دارند تا از قدرت‌های سخت‌افزاری بالای کنسول‌های نسل نهمی، احساس قدرت در نبردها را به بهترین شکل نشان دهند. این بازی با استفاده از موتور گرافیکی Unreal Engine 5 ساخته شده است.

البته که بندای نمکو به طور قطعی، لغو نسخه‌های نسل هشتمی را اعلام نکرده و ممکن است تا روز انتشار هر اتفاقی بیفتد. با این حال تا به امروز خبری از ساخت نسخه‌های نسل هشتمی نبوده است.

لیست کاراکترهای Tekken 8


1

داستان سری تکن معمولا همیشه کاراکترهای ثابتی دارد و گویا این خانواده پرحاشیه هرگز سودای رفع اختلافات را ندارند. اخیرا صفحات مجازی تکن در پلتفرم‌های مختلف از کاراکترهای جدید رونمایی می‌کنند و به نظر می‌آید که با بسیاری از کاراکترهای محبوب سری مواجه خواهیم شد. لیست کاراکترهای تایید شده بازی Tekken 8 به شرح زیر است:

  • Kazuya Mishima
  • Jin Kazama / Devil Jin
  • Jun Kazama
  • Asuma Kazama
  • King II
  • Lars Alexandersson
  • Marshall law
  • Paul Phoenix
  • Nina Williams
  • Jack-8
  • Hwoarang
  • Lili
  • Leroy Smith
  • Ling Xiaoyu

تا به امروز حضور این افراد در بازی تایید شده و به احتمال زیاد بسیاری از کاراکترهای آشنای دیگر مثل یوشیمیتسو و ادی گوردو هم به زودی معرفی می‌شوند و حضور آن‌ها تایید می‌شود. همچنین ممکن است حضور برخی کاراکترها تا زمان عرضه بازی نامشخص باقی بماند چرا که خط داستانی نسخه قبلی، علامت سوال‌های زیادی را به وجود آورده است

به احتمال زیاد به مانند نسخه قبلی، بسته‌های الحاقی نیز برای بازی در نظر گرفته شده تا کاراکترهای جدیدی نیز به بازی اضافه شوند. امیدواریم که بندای نمکو به مانند نسخه قبل به سراغ آثار معروف‌تر هم برود. به طور مثال یکی از بسته‌های الحاقی نسخه قبل مربوط به کاراکتر نیگن (Negan) از جهان داستانی The Walking Dead بود و استقبال بازیکنان را به همراه داشت.

مکانیک‌های جدید بازی


1

با توجه به اینکه نسخه قبلی سری تکن در سال ۲۰۱۵ عرضه شده، انتظار می‌رود که سازندگان مکانیک‌های جدیدی را برای نسخه هشتم طراحی کرده باشند.

بندای نمکو در ویدیویی اعلام کرد که آن‌ها دو مکانیک با نام‌های Heat و Rage را ارتقا دادند و کارایی آن را با تغییراتی همراه کردند تا مبارزات آرکید تماشایی و نمادین شوند. سازندگان در مصاحبه‌ها اعلام کردند که بازی بار اکشن و تهاجمی بالایی دارد و کلید اصلی مبارزات «تهاجم» است. هارادا، کارگردان بازی، در مصاحبه‌ای با وبسایت IGN به این موضوع هم اشاره کرد که آن‌ها نمی‌خواهند که صرفا یک عنوان سرگرم‌کننده بسازند و با نسخه هشتم قصد دارند تا بازیکنان جدیدی را هم جذب کنند.

با توجه به نمایش‌ها، به نظر می‌آید که گیم‌پلی بازی فنی‌تر و تهاجمی‌تر شده باشد و بازی همان چیزی‌ست که طرفداران قدیمی به دنبالش بودند. از طرفی به گفته سازندگان، بازیکنان جدیدتر هم خیلی راحت می‌توانند به تجربه بازی بپردازند و خیلی راحت با سیستم‌های بازی هماهنگ بشوند.

حالا به بررسی مکانیک‌های Heat و Rage می‌پردازیم:

مکانیک Heat به تعبیر سازندگان یک نوع هوشیاری کامل است که برای کاراکتر فعال می‌شود. زمانی که مبارز وارد حالت Heat می‌شوند، آن‌ها حالتی تهاجمی می‌گیرند و گزینه‌های حمله بیشتری هم فعال می‌شود. در صورت فعال کردن این مکانیک، میزان ضربات قوی‌تر خواهد بود و حملات قدرتمندانه‌ای رخ خواهد داد. این مکانیک برای هر کاراکتر منحصر به فرد خواهد بود. برای فعال کردن این مکانیک، نواری به نام Heat Burst وجود دارد که در هر زمانی قابلیت فعال کردن آن وجود دارد. در این حالت ضربه با نام‌های Heat Dash و Heat Smash نیز فعال می‌شود.  

1

مکانیک Rage Arts به نوعی جایگزین مکانیک Rage Drive  و Heat Dash از نسخه قبلی شده است. با فعال‌سازی این مکانیک، بازیکنان در اوقاتی که نوار سلامتی‌شان در خطر قرار دارد، می‌توانند ضربات محکم‌تر و قدرتمندتری به دشمنان وارد کنند و به نوعی جریان مبارزه را عوض کنند.

سازندگان تلاش داشتند تا مکانیک‌های موجود در نسخه هفتم را وارد فاز تهاجمی کنند و بار اکشن بازی را بالاتر ببرند. همچنین بازی با دو متد کنترل آرکید و اسپشیال نیز قابل بازی خواهد بود.

آیا Tekken 8 مودهای مختلف دارد؟


1

همان‌طور که در ابتدای یادداشت هم اشاره کردیم، اطلاعات منتشر شده از Tekken 8 بسیار کم و ناقص است. بنابراین اطلاعات زیادی از مودهای مختلف بازی تا به امروز منتشر نشده است.

براساس حدس و گمان‌ها، می‌توانیم بگوییم که بخش داستانی، بخش ساده مبارزات موسوم به آرکید و تورنمنت لیگ در این بازی وجود داشته باشند. بخش داستانی که خط داستانی مبارزه جین و کازویا را ادامه خواهد داد. احتمالا بخش آرکیدی هم وجود داشته باشد که بازیکنان مبارزات را به شکل آفلاین و آنلاین در آن انجام می‌دهند.

بخش آنلاین نیز در بازی وجود خواهد داشت اما از نام آن خبری نداریم. به گفته کارگردان بازی، Tekken 8 از قابلیت کراس‌پلی (Cross-Play) پشتیبانی خواهد کرد. تهیه‌کننده بازی در مصاحبه‌ای اعلام کرده که Tekken 8 در زمان عرضه دو بخش آنلاین مهم خواهد داشت اما اطلاعات بیشتری از آن به اشتراک نگذاشت.

به احتمال زیاد در فصل شوکیس‌ها و شاید هم در شوکیس پیش‌ روی سونی یا سامر گیم فست، نمایش‌هایی از بازی منتشر شود و اطلاعات بیشتری از جمله تاریخ انتشار به دست‌مان خواهد رسید. البته که تکن از لحاظ فنی با مورتال کامبت قابل مقایسه نیست اما به هر در نسل گذشته نتوانست در حد و اندازه‌های مورتال کامبت ظاهر شود.

اما امسال مورتال کامبت تنها رقیب آن‌ها نیست و این بار استریت فایتر هم وارد عرصه رقابت شده و تنور بازی‌های فایتینگ و مبارزه‌ای حسابی داغ خواهد بود. باید دید که آیا Tekken 8 می‌تواند به تنهایی یک اثر جذاب و باارزش باشد و حرفی برای گفتن در مقابل ساخته استودیوهای کپکام و NatherRealm خواهد داشت یا خیر.

تحریریه راهنماتو
تحریریه راهنماتو

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها