از مازیچال تا جواهرده؛ معرفی زیباترین مناطق ییلاقی استان مازندران

  • ریحانه میرسمیعی ریحانه میرسمیعی
  • ۱۷ خرداد ۱۴۰۲
  • زمان مطالعه : 6 دقیقه

راهنماتو- با گرم شدن هوا، سفر به مناطق شمالی کشور با آن آب و هوای شرجی دیگر دلچسب نخواهد بود. در چنین شرایطی تنها مکان های خنک و ییلاقی هستند که می توانند برای چند روز خستگی کار و زندگی روزمره را از تن ما بیرون کنند. خوشبختانه استان های شمالی کشور مناطق ییلاقی بی نظیری را در مناطق کوهپایه ای خود جای داده اند. چنین مناطقی جان می دهند برای یک سفر چند روزه تابستانی، به دور از هیاهوی زندگی شهری و با آب و هوایی خنک و دلچسب. امروز قصد داریم بهترین مناطق ییلاقی استان زیبای مازندران را به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید:

1- مازیچال کلاردشت

مازیچال کلاردشت

به گزارش راهنماتو، مازیچال منطقه ای ییلاقی در کلاردشت استان مازندران است. این طبیعت بکر در ارتفاع 2600 متر از سطح دریا قرار گرفته است و بی تردید می توان گفت یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری استان مازندران است. دهکده ای سرسبز از درختان بلوط که اقیانوسی از ابر را در برابر دیدگان شما به نمایش می گذارد. این منطقه مانند یک بوم نقاشی در دل ابرهاست که سالانه گردشگران زیادی را به سوی خود جذب می کند. بهترین زمان سفر به این بهشت زیبا، از اواسط بهار تا اواخر تابستان است.

2- روستای یوش نور

روستای یوش نور

یوش، روستایی خوش آب و هوا از توابع بخش بلده شهرستان نور استان مازندران است. این روستا زادگاه نیما یوشیج، پدر شهر نو فارسی است. طبیعتی بکر با آب و هوایی ییلاقی که 14 چشمه پرآب را در دل خود جای داده است. وجود چشمه های آب متعدد در این روستا باعث بوجود آمدن باغ ها و مزارع سرسبزی شده است. حتی گفته می شود که برخی پادشاهان نیز از این روستای زیبا به عنوان تفرجگاه استفاده می کردند. برای رسیدن به این روستا باید از مسیری مملو از مه و دشت های زیبا و سرسبز عبور کنید. از آنجایی که این روستا در ارتفاعات قرار گرفته است، جزو مناطق سرد کوهستانی به شمار می رود و بهترین زمان برای سفر به آنجا بهار و تابستان است.

3- روستای فیلبند بابل

 روستای فیلبند بابل

فیلبند روستایی ییلاقی و بسیار زیبا در مناطق کوهستانی بابل است که به سرزمین اقیانوس ابرها و بام شرقی مازندران معروف است. این روستا آب و هوای بسیار خنکی دارد و خانه های شیروانی، چراگاه ها و ابرهای زیبا در پایین دست منجر به خلق منظره شگفت انگیزی در آن شده است. به دلیل قرارگیری این روستا در ارتفاعات کوهپایه ای، چشم انداز بسیار زیبایی به روستاهای اطراف دارد. در بیشتر روزهای سال شاهد تشکیل شدن اقیانوسی از ابر در این روستا هستیم. در روزهای گرم سال، علاوه بر مسافران از روستاهای اطراف نیز برای بهره بردن از طبیعت بکر و آب و هوای مطبوع به این روستا سفر می کنند.

4- روستای گرسماسر رامسر

 روستای گرسماسر رامسر

روستای گرسماسر منطقه ای بکر و زیباست که در فاصله 40 کیلومتری از جنوب غربی رامسر واقع شده است. در این روستا آب و هوایی معتدل و خنک کوهستانی حاکم است. همچنین وجود دشت های سرسبز، قله های مرتفع، چشمه های آب روان و تنوع پوشش گیاهی در این روستا آن را به منطقه ای جذاب برای گردشگران تبدیل کرده است. دو کوه سماموس و دزکول نیز مقصدی مناسب برای علاقمندان به کوهنوردی می باشد. قرارگیری این روستا در ارتفاع 2000 متری از سطح دریا سبب شده تا این روستا نیز مانند دشتی سرسبز بر فراز ابرها به نظر برسد.

5- آلاشت سوادکوه

آلاشت سوادکوه

آلاشت یکی از زیباترین مناطق ییلاقی شمال کشور است که در 39 کیلومتری شهر سوادکوه واقع شده است. علاوه بر طبیعت بکر، مسیر رسیدن به این منطقه نیز سراسر زیبایی و مملو از سرسبزی است. اگر دوست دارید در روزهای گرم سال، به یک منطقه ییلاقی خوش آب و هوا و خنک سفر کنید، ما به شما سفر به آلاشت را پیشنهاد می کنیم. شهر آلاشت در ارتفاع 1800 متری از سطح دریا قرار گرفته است و مرتفع‌ترین رصدخانه کشور را نیز در خود جای داده است. از جاذبه های دیدنی این شهر می توان به موزه مردم شناسی و خانه پدری رضاشاه پهلوی اشاره کرد. آسمان شب در این منطقه اغلب صاف است. همین موضوع آلاشت را به یکی از بهترین مکان ها برای رصد آسمان تبدیل کرده است.

6- روستای جواهرده رامسر

 روستای جواهرده رامسر

جواهرده یکی از زیباترین روستاهای رامسر است که در ارتفاع 2000 متری رشته کوه البرز واقع شده است. طبیعت بکر و موقعیت جغرافیایی بی‌نظیر این روستا آن را به مقصد بسیاری از عاشقان طبیعت تبدیل کرده است. این روستا نیز مانند بسیاری از مناطق ییلاقی شمال، در بیشتر روزهای سال با اقیانوسی از ابر پوشانده می شود. روستای جواهرده به دلیل قرارگیری در منطقه کوهستانی آب و هوایی معتدل و خنک دارد و در فصل تابستان هیچ خبری از گرما در آن نیست.

7- روستای برنت سوادکوه

روستای برنت سوادکوه

روستای برنت در 5 کیلومتری شهر سوادکوه واقع شده است. این روستا یکی از دهستان های خانقاه است که قدمتی در حدود 2 الی 3 هزار سال قبل دارد. روستای برنت به لطف یخچال‌های طبیعی و رودخانه‌های پرآب پوشش گیاهی متنوعی دارد و طبیعت و چشم اندازهای بکر این روستا همه ساله توجه گردشگران زیادی را به سوی خود جلب می کند. این روستا آب و هوایی سرد و کوهستانی دارد و حتی در روزهای گرم بهار و تابستان نیز خنک و معتدل است.

8- روستای داکو نشتارود

داکو نشتارود

داکو یکی از زیباترین و چشم نوازترین مناطق ییلاقی شمال کشور است که در مرز جنوبی بخش نشتا واقع شده است. این منطقه سرسبز و ییلاقی از جمله توابع شهرستان تنکابن محسوب می شود و دارای 15 پارچه آبادی و 80 بُنِه (مکانی برای نگهداری دام: گاوسرا و گوسفندسرا) می باشد. از آنجایی که این منطقه در فصول گرم سال آب و هوایی خنک و ییلاقی دارد، مردم بخش نشتا تابستان های خود را در آنجا می گذرانند. طبیعت بکر، آب و هوای دلپذیر، معماری زیبای خانه ها و گاوسراها و گوسفندسراها در کنار هم سبب شده تا همه ساله مردم زیادی به این منطقه خوش آب و هوا سفر کنند.

ریحانه میرسمیعی
ریحانه میرسمیعی

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها