این بازی اعتماد به نفس و طمع شما را به چالش می‌کشد!

  • تحریریه راهنماتو تحریریه راهنماتو
  • ۱۷ خرداد ۱۴۰۲
  • زمان مطالعه : 3.3 دقیقه

ویجیاتو نوشت؛ وقتی بحث از طمع در بازی کردن می‌شود، معمولا سخت می‌توانیم مثالی به جز سری بازی‌های دارک سولز و کلا آثار هیدتاکا میازاکی پیدا کنیم.

این بازی‌ها لزوما سخت نیستند، بلکه صبر و تلاش زیادی می‌خواهند تا بتوانید باس‌های آن‌ها را رد کنید و اصطلاحا، قلق بازی را یاد بگیرید. قسمت اول بازی Darkest Dungeon نه لزوما سخت‌ترین، اما یکی از همین بازی‌هایی بود که روی همین خط پیروی می‌کرد. با این تفاوت که Darkest Dungeon نه یک عنوان سولزلایک، بلکه یک بازی روگ لایک بود. قسمت دوم این بازی با نام Darkest Dungeon 2 حالا چند وقتی است که عرضه شده و شاید از خیلی جهات با بازی اول تفاوت داشته باشد، اما همچنان طمع شما را به چالش می‌کشد!

1

در Darkest Dungeon 2 که حالا پس از دو سال از حالت Early Access یا دسترسی زودهنگام خارج شده، ما با یک بازی متفاوت‌تر نسبت به آن عنوان سال ۲۰۱۵ روبرو هستیم. ماجرا از این قرار است که شما یک سری کاراکتر یا Roster دارید که جمعی از شخصیت‌های مختلف است. این چند شخصیت هر کدام عملا یک کلاس خاص دارند و هر کدام در یک قابلیت دفاعی یا تهاجمی نقاط قوط و ضعف دارند. اگر سری ایکس کام را بازی کرده باشید، دارکست دانجن یک نسخه قرون وسطایی از آن بازی است که البته بعد استراتژیک را از آن حذف کرده باشند و به جای آن، بازی همان‌قدر در کشتن کاراکترهایتان دست و دلباز باشد. تعریف روگ لایک می‌گوید که کاراکتر شما بعد از مرگ واقعا می‌میرد و باید بازی را با یک شخصیت جدید شروع کنید. این تعریف از Permadeath خودش را دارکست دانجن ۲ کم‌رنگ‌تر نشان می‌دهد، طوری که بازی مثل قبل چالش‌برانگیز یا آن‌قدر بی‌رحم نیست که کاراکترهای شما را تک به تک بکشد، اما در عین حال برای بازیکن‌های جدید همچنان بازی خیلی ساده‌ای نیست.

1

بازی وقتی عجیب‌تر می‌شود که بدانید یکی از واحدهای پولی بازی، آتش است؛ بله آتش! شخصیت‌های شما به تعداد مشعلی که با خودتان حمل می‌کنید متکی می‌شوند و به مرور زمان، اگر نتوانید آن را مدیریت کنید، ممکن است شخصیت‌هایتان با احساسات مختلفی مثل ترس روبرو شوند و حتی ترس یا اضطراب به صورت کامل به آن‌ها غلبه کرده و کنترلشان را در بین مبارزات از دست بدهید. هر چند که در قسمت دوم، حالا از دست دادن یک کاراکتر به معنای این نیست که باید حواستان تمام مدت به آن شخصیت باشد، بلکه راحت شدن از دست شخصیت‌های دست و پاگیر طوری است که شما را برای ادامه مسیر محدود نمی‌کند و خیلی راحت می‌توانید روی یک شخصیت جدید سرمایه‌گذاری کنید. می‌توان گفت که بازی دوم، حالا بیشتر یک عنوان «روگ لایت» شده که قوانین ساده‌تری نسبت به بازی‌های روگ لایک وضع می‌کند.

1

موسیقی و صداگذاری بازی همچنان بی‌نظیر است. حتی اگر از پیشرفت‌های گرافیکی بازی هم چشم‌پوشی کنیم (که واقعا کار سختی است!) موسیقی و صداگذاری بازی از همان ابتدا شما را وارد یک دنیای دیگر می‌کنند. دنیایی خشن، مرموز و دلهره‌آور که در هر لحظه ممکن است با یک خطر جدید غافل‌گیر و به مرگ تهدید شوید. در بین بازی‌های روگ لایک/ روگ لایت حال حاضر، دارکست دانجن ۲ بهترینِ آن‌ها نیست، اما قطعا یک بازی خوش‌ساخت و با ارزش است که می‌توانید آن را با قیمت ۴۰ دلار از استیم خریداری کنید. نسخه‌‌های کنسولی بازی توسط سازنده بازی یا Red Hook Studios تایید شده‌اند اما هیچ اطلاعات یا تاریخ عرضه‌ای از آن‌ها نداریم.

تحریریه راهنماتو
تحریریه راهنماتو

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها