بهترین بازی های فکری اندروید

  • تحریریه راهنماتو تحریریه راهنماتو
  • ۱۸ خرداد ۱۴۰۲
  • زمان مطالعه : 7.4 دقیقه

ویجیاتو نوشت؛ همین چند وقت پیش بود که بازی‌های فکری صرفا یک سری بازی ساده بودند که فقط برای اتلاف وقت استفاده می‌شدند.

از وقتی که این ژانر از بازی وارد دنیا موبایل شد، به شدت گسترش پیدا کرد و تبدیل به یکی از محبوب‌ترین سبک‌های بازی در آن شد. پس طبیعتا انتظار داریم که پیدا کردن بهترین بازی های فکری اندروید کار ساده‌ای نباشد.

شاید شما هم در میان بهترین بازی های اندروید نتوانید یکی از این بازی‌ها را پیدا کنید. دلیلش هم این است که بازی‌های فکری مثل شوترها و یا استراتژیک‌ها طرفدار ندارند؛ با این حال از هر دو این سبک‌ها برای سلامتی ذهن شما مفیدتر هستند.

Unblock Me


1

بازی Unblock Me یکی از آن بازی‌هایی است که باعث می‌شود به میزان هوش خود شک کنید. هدف شما بسیار ساده است. شما باید تمامی بلاک‌ها را از جلو بلاک قرمز خارج کنید. در ابتدا بازی به شدت ساده است، ولی هرچقدر جلوتر می‌روید با چالش‌های سخت‌تری مواجه خواهید شد.

این بازی که یکی از بهترین بازی های فکری اندروید هم هست یک قابلیت بسیار جالب دیگر هم دارد. شما می‌توانید با دوستان خود هم بازی و رقابت کنید تا ببینید کدام یکی می‌تواند بلاک قرمز را زودتر آزاد کند.

Escape Game – 50 rooms in 1


1

اگر تا به الان متوجه این موضوع نشده‌اید، این بازی در مورد فرار از یک اتاق است. هر مرحله از بازی به این شکل است که شما را در یک اتاق می‌اندازند و شما باید با پیدا کردن سرنخ‌های مختلف راه خود را برای فرار پیدا کنید. شاید Escape Game – 50 Rooms in 1 یکی از بهترین بازی های تقویت ذهن باشد و شما را مجبور می‌کند که با نهایت دقت به دنبال سرنخ‌های مختلف بگردید.

شما می‌توانید به راحتی روی قسمت‌های مختلف اتاق زوم کنید تا همه چیز را با دقت بیشتری ببینید. حتی می‌توانید برخی از وسایل داخل اتاق را هم بردارید تا ببینید که آیا یک سرنخ مخفی دارند و یا خیر. در کل این بازی می‌تواند یک تجربه عالی از اتاق‌های فراری باشد که در دستان شماست.

Mystery Society HD Free Crime Game


1

در نگاه اول، این بازی شاید کمی ساده و حتی کودکانه به نظر برسد؛ ولی خیلی پیشرفته‌تر از این حرفاست. علاوه بر اینکه در این بازی باید به دنبال جواهرات گران‌قیمت و عتیق‌های قدیمی بگردید، باید سعی کنید که یکی از رازهای بین‌المللی را هم حل کنید. همین بازی ساده یکی از بهترین بازی های ذهنی اندروید است و می‌تواند به سادگی شما را درون خودش غرق کند.

Shatterbrain


1

بازی Shatterbrain یکی از آن دسته بازی‌های فکری فیزیکی است که هر کسی را به سمت خودش جذب می‌کند. شما باید در این بازی به کمک نقطه‌ها و خط‌های مختلف سعی کنید که معماهای بازی را حل کنید. در بازی شما با حل کردن معماها به انواع و اقسام روش‌های مختلف امتیاز دریافت می‌کنید. هرچقدر روش شما برای حل آن خلاقانه‌تر باشد، امتیازی که می‌گیرید بیشتر است؛ پس حتما حواستان به جدول برترین‌های بازی باشد چون شاید اسم خود را در آن‌جا ببینید.

Andoku Sudoku 3


1

اگر بخواهیم در مورد بهترین بازی های فکری اندروید و یا هر سیستم دیگری صحبت کنیم، قطعا باید اشاره‌ای هم به بازی محبوب سودوکو داشته باشیم. بازی Andoku Sudoku 3 بهترین سودوکو حال حاضر است و بیش از ۱۰ هزار جدول مختلف دارد که باید حل کنید. خود نرم‌افزار بازی کارهای شما را ذخیره می‌کند؛ پس با خیال راحت می‌توانید هر موقع که خواستید بازی را ببندید و بعدا آن را ادامه دهید.

Brain Test: Tricky Puzzles


1

تنها هدف وجود Brain Test این است که ذهن شما را به چالش بکشد و روش‌های جدیدی از تفکر را به شما نشان دهد. در این بازی شاید منطق فعلی شما کمکتان نکند، ولی این بازی به شما کمک خواهد کرد که درکی جدید از بازی‌های فکری داشته باشید. بازی ۳۴۴ چالش مختلف دارد و به خاطر همین جامع بودنش هم هست که یکی از بهترین بازی های فکری اندروید محسوب می‌شود. خلاقیت شما در Brain Test خیلی اهمیت دارد و به کمک این بازی هم قوه خلاقیت و هم آی کیو شما افزایش پیدا خواهد کرد.

Brain Out – Can you pass it


1

بازی Brain Out یکی از بازی‌های اعتیادآوری است که شما را به سرعت به خودش جذب می‌کند. این بازی پر از معما و پازل‌هایی است که باعث پیشرفت حافظه و خلاقیت شما خواهد شد. یکی از ویژگی‌های جالب بازی این است که سعی می‌کند شما را گول بزند؛ پس اگر دیدید که یک راه حل زیادی واضح است، بدانید که این تله خود بازی است.

Who is? Brain Teaser & Riddles


1

یکی از بهترین توسعه‌دهنده‌های بازی‌های موبایل، اخیرا یک بازی جدید با نام ?Who Is منتشر کرده است. این بازی که در هر مرحله به شما یک معما جدید می‌دهد، در نهایت می‌خواهد که حس کنجکاوی شما را بسنجد. شما در هر مرحله از بازی باید یک سری انتخاب کنید و این انتخاب‌ها در نهایت در بازی شما تاثیر خواهند داشت. این بازی بیش از ۲۰۰ مرحله متفاوت دارد و هرکدام از آن‌ها را باید به یک شکل خلاقانه پشت‌سر بگذارید.

Wordscapes


1

بازی Wordscapes یک بازی فکری لغات است که بیشتر برای افرادی مهیج و جذاب خواهد بود که بر زبان انگلیسی تسلط خوبی دارند. این بازی در لیست ۱۰ بازی برتر گوگل است و بیش از ۱۴ میلیون بازیکن دارد. چالش اصلی بازی این است که شما باید با تعدادی حرف، کلمات مختلفی را تشکیل دهید و سعی کنید که پازل اصلی بازی را حل کنید.

این بازی مناسب افرادی هم هست که دوست دارند دانش انگلیسی خود را افزایش دهند؛ چون بازی شما را مجبور می‌کند که سعی کنید لغات مختلفی را تشکیل دهید و در همین راستا دانش لغوی شما افزایش پیدا خواهد کرد. فقط کافیست که نگاهی به آمارهای این بازی بیندازید تا متوجه شوید که چرا Wordscapes یکی از محبوب‌ترین و بهترین بازی های فکری اندروید و حتی iOS محسوب می‌شود.

Brain It On


1

بازی Brain It On شاید یکی از برترین بازی‌های فکری و فیزیکی اندروید باشد و شما را مجبور می‌کند که خیلی خلاقانه فکر کنید. این بازی پر از مراحل مختلفی است که باید با دانش فیزیک و منطق شما حل شوند و به سادگی می‌تواند مهارت استدلال شما را تقویت کند. این بازی تنها یک راه حل هم ندارد، بلکه هر کدام از مراحل بازی را می‌توانید به چندین روش مختلف حل کنید و حتی روش حل خود را با دوستان خود مقایسه کنید.

بازی به این شکل است که شما باید با انگشت خود یک سری خط، شکل و یا هر چیز دیگری بکشید و به کمک آن معما هر مرحله را حل کنید. هرچقدر که سطح شما در بازی افزایش پیدا کند، چالش‌های بازی هم سخت‌تر می‌شوند؛ پس به این زودی‌ها از آن خسته نخواهید شد. این بازی شاید یکی از بهترین بازی های فکری اندروید باشد و می‌تواند به راحتی ساعت‌ها شما را سرگرم خودش نگه دارد.

نتیجه‌گیری

اگر شما هم به بازی‌های فکری علاقه‌مندید، می‌توان نتیجه گرفت که ذهن شما همیشه به دنبال یک چالش جدید برای حل کردن است. به کمک این لیست می‌توانید بهترین بازی‌های فکری اندروید را انتخاب کنید و ببینید که آیا نیاز شما به یک چالش فکری را برطرف می‌کند یا نه؛ اگر هم اینطور نشد می‌توانید به سادگی به سراغ بازی بعدی لیست بروید. در صورتی که بازی فکری مورد علاقه شما در این لیست پیدا نشد هم می‌توانید آن را در پایین کامنت کنید و به بقیه آن را معرفی کنید.

تحریریه راهنماتو
تحریریه راهنماتو

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها