چیدمان بهاری آشپزخانه با 5 ایده جذاب و کاربردی

  • ریحانه میرسمیعی ریحانه میرسمیعی
  • ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
  • زمان مطالعه : 3.5 دقیقه

راهنماتو- تا فرارسیدن نوروز و سال جدید زمان زیادی باقی نمانده است و همانطور که زمستان را پشت سر می گذاریم، روزها طولانی تر و طبیعت دوباره زنده می شود. آغاز بهار زمان خوبی برای تغییر دکوراسیون منزل و چیدمان آن با رنگ های روشن تر، پارچه های نازک تر و تزئینات بهاری است. بهار فصل لذت بردن از نور طبیعی است و با یک چیدمان موفق بهاری می توان جذابیت فضای خانه را دوچندان کرد. امروز قصد داریم جذاب ترین ایده های چیدمان بهاری آشپزخانه را به شما معرفی کنیم.

1- استفاده از رنگ های بهاری

به گزارش راهنماتو، تعویض رنگ فضای آشپزخانه با رنگ های الهام گرفته از فصل بهار، این فضا را تا حد زیادی دگرگون خواهد کرد و با استفاده از رنگ های بهاری مانند زرد ملایم و سبز می توان احساس تازگی و طراوت را به این مکان بخشید. بهار فرصتی عالی برای تغییر و دگرگونی چیدمان قسمت های مختلف خانه است و استفاده از رنگ های مناسب این فصل حال و هوای فضا را بخوبی تغییر می دهد. می توانید کل طرح آشپزخانه را با رنگ آمیزی تغییر دهید، یا به کابینت ها رنگ و رویی جدید ببخشید و یا با استفاده از قطعات تزئینی کوچک رنگ و رویی تازه به فضای آشپزخانه خود ببخشید.

دکوراسیون



2- تزئین آشپزخانه با لوازم رنگارنگ

اگر نمی خواهید یک تغییر رنگ دائمی در فضای آشپزخانه منزل خود اعمال کنید، می توانید از اکسسوری های رنگارنگ بهاری برای نشاط بخشیدن به فضا استفاده کنید. از اکسسوری های رنگارنگ بهاری مانند حوله های آشپزخانه و زیر بشقابی به رنگ های زرد، سبز، صورتی، نارنجی، بنفش و قرمز برای تزئین فضای آشپزخانه منزل خود استفاده کنید. می توانید یک لامپ رنگارنگ کوچک به فضای پیشخوان آشپزخانه اضافه کنید و یا یک ظرف رنگی پر از میوه های رنگارنگ و گلدانی پر از گل های بهاری بر روی میزنهار خوری یا پیشخوان قرار دهید.


3- استفاده از طرح های بهاری

فراتر از عناصر کاربردی آشپزخانه، می توانید از نقاشی ها و طرح های بهاری برای تزئین فضای آشپزخانه منزل خود استفاده کنید. مکان هایی مانند دیوار و قفسه ها را می توانید با تزئینات بهاری از یک فضای صرفا کاربردی به یک مکان شیک تبدیل کنید. از انواع نقاشی و تزئینات هنری تا قرار دادن اشیاء شیک در قفسه های آشپزخانه، ایده های مختلفی برای جای دادن طرح های بهاری در فضای آشپزخانه وجود دارد. برای داشتن یک فضای تمیز و کارآمد مرتب بودن و جلوگیری از شلوغی فضا از اهمیت بالایی برخوردار است.

دکوراسیون


4- استفاده از گل های بهاری

یکی از ضروریات چیدمان بهاری در هر فضا، استفاده از گل های بهاری است. تزئین گلدان با گل های تازه فضا را شبیه بهار می کند و علاوه بر آوردن حس طراوت و شادابی به فضا، رایحه ای خوش در آشپزخانه شما به ارمغان می آورد و خانه را برای استقبال از بهار آماده می کند.

دکوراسیون


5- استفاده از شاخه های بهاری

می توانید از چند شاخه بهاری برای داشتن یک دکوراسیون آشپزخانه روستایی استفاده کنید. وجود شاخه های بلند پرشکوفه در فضای منزل به اندازه بودن در طبیعت لذت بخش و دوست داشتنی است. از گلدان های بلند شیشه ای و سرامیکی با دهانه های نسبتاً کوچک برای قرارگیری بهتر و زیباتر شدن این شاخه ها استفاده کنید.

دکوراسیون

ریحانه میرسمیعی
ریحانه میرسمیعی

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها