جذاب ترین ترفندهای چیدمان بهاری اتاق خواب

  • ریحانه میرسمیعی ریحانه میرسمیعی
  • ۲۴ اسفند ۱۴۰۲
  • زمان مطالعه : 3.7 دقیقه

راهنماتو- این روزها ما از اتاق خواب با اهداف مختلفی استفاده می کنیم. مکانی برای استراحت، معاشرت با یک دوست صمیمی، کار و کتاب خواندن، که با وجود طیف متنوعی از کاربردها می تواند تاثیر بسزایی بر روحیه و حس و حال ما داشته باشد. بنابراین اتاق خواب علاوه بر کاربردی بودن باید مکانی آرامش بخش، دنج و آرام باشد. در ادامه با آموزش جذاب ترین ترفندهای چیدمان بهاری اتاق خواب با راهنماتو همراه باشید.

1- استفاده از گیاهان آپارتمانی

به گزارش راهنماتو، پس از یک زمستان سرد و تاریک، اولین نشانه های بهار یعنی شکوفه های بهاری ظاهر می شوند. می توانید با قرار دادن گیاهان آپارتمانی در اتاق خواب، علاوه بر حس و حال بهاری، از فواید دیگر آنها مانند خواب بهتر، بهبود کیفیت هوا و کاهش استرس بهره مند شوند. در این مطلب می توانید با بهترین گیاهان آپارتمانی مناسب نگهداری در اتاق خواب آشنا شوید.

دکوراسیون


2- استفاده از کاغذ دیواری بافت دار

کاغذ دیواری های بافت دار با رنگ سبز و طرح برجسته منجر به خلق فضایی گرم و دنج در اتاق خواب شما خواهند شد. با استفاده از یک کاغذ دیواری برجسته با طرح بهاری، می توانید اتاق خواب خود را به فضایی آرامش بخش و جذاب تبدیل کنید.

دکوراسیون


3- طراحی بیوفیلیک

طراحی بیوفیلیک یا طبیعت گرایی، یکی دیگر از ترفندهایی است که می تواند به خلق یک فضای آرامش بخش در اتاق خواب شما کمک کند. توجه داشته باشید که این مفهوم تنها به  استفاده از پوشش های گیاهی سبز در نمای ساختمان اشاره ندارد، بلکه منظور از آن استفاده از انواع گیاهان، نور ، آب و انواع سنگ در اشکال و فرم های مختلف در طراحی داخلی می باشد. تحقیقات همچنین نشان می دهند که استفاده از بافت های طبیعی در طراحی داخلی به بهبود عملکرد سیستم عصبی و کاهش استرس کمک می کنند.

دکوراسیون


4- استفاده از صنایع دستی

تزئین اتاق خواب با استفاده از سفال و منسوجات دست ساز همچنان در میان مردم پرطرفدار است. این کار علاوه بر گرما بخشی حس اصالت و دیرینگی به فضای اتاق خواب شما می بخشد. از جمله صنایع دستی پرطرفدار می توان به خاتم کاری، مینا کاری و فیروزه کوبی اشاره کرد.

دکوراسیون


5- نورپردازی مناسب

نور محیط از جمله مواردی است که بر عملکرد بدن و حس و حال فضا تاثیر می گذارد. برای نورپردازی مناسب اتاق خواب باید به مواردی از جمله ابعاد و شکل اتاق خواب، میزان نور طبیعی فضا، رنگ دیوار و دکوراسیون توجه کرد. می توانید از ایده های نورپردازی مدرن مانند چراغ های سقفی، نور مخفی، چراغ دیوار کوب، آباژورهای ایستاده و لوسترهای آویزی استفاده کنید.

دکوراسیون


6- استفاده از آینه

اگر اتاق خواب شما نور طبیعی کافی ندارد، پیشنهاد می کنیم از آینه ها برای انعکاس نور طبیعی استفاده کنید. با نصب آینه در اتاق خواب، به نظر می رسد پنجره های بیشتری در این مکان دارید و انعکاس نور طبیعی توسط آینه منجر به روشن تر شدن این فضا خواهد شد.

دکوراسیون


7- استفاده از گل های تازه

ساده ترین و مقرون به صرفه ترین راه برای افزودن حس و حال بهاری به اتاق خواب، استفاده از چند شاخه گل تازه بهاری در دکوراسیون است. نیاز نیست در انتخاب گل ها زیاده روی کنید. چند شاخه گل برای خلق یک فضای دنج، آرامش بخش و خوشبو در اتاق خواب کافی است.

دکوراسیون

ریحانه میرسمیعی
ریحانه میرسمیعی

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها