بهترین کرم ضد آفتاب برای پوست های حساس

  • ریحانه میرسمیعی ریحانه میرسمیعی
  • ۲۷ اسفند ۱۴۰۲
  • زمان مطالعه : 3.5 دقیقه

راهنماتو- کرم ضد آفتاب یکی از ضروری ترین محصولات مورد نیاز در روتین پوستی است که فواید بسیاری از جمله محافظت از پوست در برابر اشعه های مضر UV، جلوگیری از پیری زودرس پوست، کاهش لکه های پوستی، جلوگیری از آفتاب سوختگی و برنزه شدن پوست و جلوگیری از ابتلا به سرطان پوست را به همراه دارد. با این حال، خرید یک کرم ضد آفتاب مناسب برای افرادی که پوست حساسی دارند، اغلب اوقات مساله ای چالش برانگیز است. زیرا ممکن است در صورت استفاده از یک محصول نامناسب، به عوارضی از جمله قرمزی، خارش و سوزش پوست دچار شوند. اینجاست که خرید یک کرم ضد آفتاب مناسب پوست حساس ضرورت پیدا می کند. محصولات ضد آفتاب مناسب پوست های حساس به دلیل دارا بودن فرمولاسیون ملایم از انواع تحریکات پوستی جلوگیری کرده و از پوست شما در برابر اشعه های مضر خورشید محافظت می کند.

آیا پوست های حساس بیشتر از سایر پوست ها در معرض آسیب نور خورشید قرار دارند؟

به گزارش راهنماتو، استفاده روزانه از SPF برای هر نوع پوستی ضروری است. با این حال، متخصصان پوست بر اهمیت استفاده از ضد آفتاب برای پوست های حساس بسیار تاکید می کنند. پوست های حساس اغلب در برابر عوامل تحریک کننده پوست دچار قرمزی، سوزش، خارش، خشکی و کم آبی می شوند. زیرساخت حفاظتی پوست های حساس اغلب ضعیف است و بیشتر در معرض عوامل آسیب رسان محیطی از جمله اشعه ماوراء بنفش خورشید قرار دارند.

محصولات ضد آفتاب مناسب پوست های حساس حاوی چه ترکیباتی هستند؟

هنگام خرید محصولات ضد آفتاب، احتمالا با دو اصطلاح مینرال (معدنی) و شیمیایی مواجه خواهید شد. ضد آفتاب های معدنی حاوی فیلترهایی مانند دی اکسید تیتانیوم و اکسید روی هستند و مانعی برای انحراف اشعه UV خورشید ایجاد می کنند. در حالی که ضد آفتاب های شیمیایی با جذب اشعه ماوراء بنفش که به سوی پوست انسان می تابند، از آسیب رسیدن به پوست جلوگیری می کنند. این نوع ضد آفتاب ها حاوی مواد فعالی هستند که اشعه ها را به گرما تبدیل کرده به خود جذب می کنند. هر دو نوع ضد آفتاب می توانند به یک اندازه موثر باشند. با این حال، متخصصان پوست توصیه می کنند که به دلیل ملایمت بیشتر، از ضد آفتاب های معدنی برای پوست های حساس استفاده شود.

در ادامه با معرفی 5 کرم ضد آفتاب برتر برای پوست های حساس با راهنماتو همراه باشید.

محصول پیشنهادی ما: کرم ضد آفتاب بی رنگ الارو مدل SPF30 مناسب پوست های حساس، 50 میلی لیتر (قیمت: 420,000 تومان)

کرم ضد آفتاب بی رنگ الارو یکی از پرفروش ترین کرم های ضد آفتاب موجود در بازار است که به دلیل دارا بودن فیلترهای ضد آفتاب 100 درصد طبیعی و معدنی مانند زینک اکساید بدون ایجاد هیچ گونه حساسیتی بخوبی از پوست در برابر اشعه های مضر خورشید محافظت می کند. این محصول حاوی SPF30 بوده و فاقد اسانس، پارابن و هر گونه ماده مضر است. شما می توانید علاوه بر استفاده در برابر نور خورشید، پس از درمان‌های پوستی مانند درمان آکنه، لیزر، میکرودرم، پیلینگ‌های شیمیایی نیز از این محصول استفاده کنید. این کرم ضد آفتاب فاقد رایحه و ضد آب بوده و به دلیل دارا بودن رنگ‌دانه‌های 100 درصد طبیعی و مینرال، هیچ گونه لکه و سفیدی بر روی پوست ایجاد نمی کند و گزینه مناسبی برای استفاده روزانه است.

ضد افتاب

اگر پیشنهاد ما مورد پسند شما واقع نشد، می توانید این گزینه ها را نیز مدنظر قرار دهید:

کرم ضد آفتابSPFترکیباتمناسب پوستسایر ویژگی هاقیمت
باباریا مدل مدل SENSITIVE، حجم 75 میلی‌لیتر50عصاره بومادران، نیاسینامیدحساسکاملا وگان، ضد التهاب و جلوگیری از قرمزی960,000 تومان
ویتالیر 0128- پنجاه میلی لیتر50اکسید روی و دی‌اکسید تیتانیومحساس و آسیب دیدهفاقد رنگ، جلوگیری از پیری زودرس295,000 تومان
رزالیا D-S Skin_LB- چهل میلی لیتر50عصاره آلوئه وراخشک و حساسرنگ طبیعی و مات، جلوگیری از سوختگی240,000 تومان
پیکسل LIGHT BEIGE50سیکلوپنتاسیلوکسان، دیمتیکون و سیلیکاخشک و حساسجلوه مات، جلوگیری از لک و ضدپیری180,000 تومان

ریحانه میرسمیعی
ریحانه میرسمیعی

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها