چرا مایکروسافت و Xbox چشم‌انتظار تاخیر خوردن GTA 6 هستن

  • فؤاد رحیمی فؤاد رحیمی
  • ۷ فروردین ۱۴۰۳
  • زمان مطالعه : 1.4 دقیقه

گیمفا نوشت: بسیاری مطمئن بودند که راکستار بازی GTA 6 را در سال ۲۰۲۵ منتشر می‌کند و انتظار می‌رفت این بازی در اواخر سال ۲۰۲۵ عرضه شود.

با این حال، بعدا گزارش شد که احتمال دارد راکستار عرضه بازی را به سال ۲۰۲۶ موکول کند. در حالی که این موضوع باعث ناامیدی طرفداران شد، اما ممکن است به نفع استودیوی سازنده و تیم ایکس باکس تمام شود. طبق شایعات، این غول بازی‌سازی قصد دارد در سال ۲۰۲۶ دو کنسول نسل بعدی خود را منتشر کند؛ بنابراین GTA 6 ممکن است روی آن کنسول‌ها عملکرد بهتر یا نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه را ارائه دهد.

راکستار هنوز تأخیر را به طور رسمی تأیید نکرده و تاریخ عرضه‌ رسمی نیز اعلام نشده است. با این حال، توسعه‌دهنده تأیید نمود که بازی در سال ۲۰۲۵ منتشر خواهد شد؛ اما گزارش جدید نشان می‌دهد که بازی ممکن است با تاخیر عرضه شود. نرخ فریم ۳۰ در صنعت بازی به دلیل عوامل زیادی مورد علاقه‌ گیمرها نیست. بنابراین، اجرای GTA 6 با نرخ فریم ۳۰ ایده‌آل نخواهد بود. اگر بازی با همین شرایط هم منتشر شود، همچنان رکوردها را خواهد شکست؛ اما تجربه‌ نهایی‌ای که طرفداران انتظار دارند را ارائه نخواهد کرد.

با توجه به گفته‌ ایکس باکس که کنسول‌های نسل بعدی این کمپانی بزرگترین جهش فنی را در بین تمام نسل‌ها خواهند داشت، تردیدی وجود ندارد که فناوری جدید ایکس باکس قادر به اجرای GTA 6 با نرخ فریم ۶۰ خواهد بود؛ به شرطی که راکستار این نرخ فریم را هدف قرار دهد. علاوه بر آن، عملکرد کنسول احتمالا بهتر از پلی استیشن پرو خواهد بود و در نتیجه، ایکس باکس احتمالا تعداد بیشتری از این بازی را به فروش خواهد رساند.

 

فؤاد رحیمی
فؤاد رحیمی

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها