جذاب‌ترین فیلم‌هایی که مارگو رابی بازیگر نقش باربی

  • طناز السادات حسینی فر طناز السادات حسینی فر
  • ۲۲ فروردین ۱۴۰۳
  • زمان مطالعه : 4.9 دقیقه

راهنماتو- مارگو رابی به شخصیت‌هایی که نقش آن‌ها را بر عهده می‌گیرد، جان می‌بخشد. او یک بازیگر استرالیایی است که با نقش‌آفرینی در فیلم «گرگ وال استریت» به تهیه کنندگان و کارگردانان هالیوودی ثابت کرد از پس سخت‌ترین و پیچیده‌ترین نقش‌های سینمایی برمی‌آید.

 چیزی که در او به شدت جذاب به نظر می‌رسد، این است که فرقی نمی‌کند نقش یک ابرقهرمان، یک آنتاگونیست یا یک زنِ معمولی در فیلم‌ها درام را بازی کند؛ او خواهد درخشید و نقش را از آن خود خواهد کرد. از این رو است که او توانست توجه کارگردان‌هایی معتبر مثل مارتین اسکورسیزی، کوئنتین تارانتینیو، جیمز گان، وس اندرسون، دیمین شزل و غیره را به خود جلب کند.

 اما، وقتی مارگو رابی در فیلم باربی بازی کرد و در رقابت با فیلم اوپنهایمر قرار گرفت، سروصدا حول محور نقش‌آفرینی او و موضوع دو فیلم به شدت بالا رفت. پس از آن نیز شنیده شد که رابی می‌خواهد مدتی از نظرها دور باشد. با این وجود بد نیست که همراه با راهنماتو نگاهی به درخشان‌ترین فیلم‌ها در کارنامه او بیاندازیم.

1

1. فیلم Babylon دنیای دیوانه دیوانه

سال انتشار: 2022

امتیاز: 7.1

کارگردان: دیمین شزل

ژانر: درام، کمدی

به گزارش راهنماتو، فیلم Babylon بابیلون، فیلمی است که حواشی تمام ناشدنی دنیای هالیوود در ابتدای ظهورش و بلندپروازی‌های بیش از اندازه افراد حاضر در هالیوود را نشان می‌دهد. اما همه چیز کاملا جدی نیست! می‌توان به همراه این فیلم کمی هم خندید. این یک فیلم پرجمعیت از دوران قدیم هالیوود است که مارگو رابی را در نقش نلی لاروی، ستاره‌ای که در حال ظهور کردن است، بر روی پرده سینما می‌فرستد. اما، رابی در این نقش چنان فرو رفته که همه را به حیرت می‌اندازد. او با سیمایی جذاب و اکت‌هایی ماندنی که در برخی موارد بداهه هستند از خشم‌ها، ناامیدی‌ها، زیاده‌روی‌ها و حتی خوشحالی‌های نلی حرف می‌زند.

1

2. فیلم Focus تمرکز

سال انتشار: 2015

امتیاز: 6.6

کارگردان: گلن فیکارا، جان رکوا

ژانر: جنایی، عاشقانه

فیلم Focus تمرکز نشان می‌دهد که نباید با همکارها رابطه عاشقانه داشت، حتی اگر شما دو کلاهبردار باشید که با یکدیگر همکار هستید! بعلاوه، یادآوری می‌کند که تمرکز، حین حواس پرتی ایجاد کردن برای کسی که قرار است چیزی از او بدزدید، بسیار مهم است. درواقع، این یک فیلم آموزنده نیست، اما این دو نکته، نکاتی مهم هستند که زندگی نیکی (ویل اسمیت) و جس (مارگو رابی) را تغییر می‌دهد. مارگو رابی در این فیلم، نقش یک کلاهبردار ظاهر می‌شود که به مرور قرار است در این کار خبره شود. در این میان است که بازی درخشانی از خود در نقش جس ارائه می‌دهد. ما دقیقا نمی‌دانیم که او آدم ساده‌ای است و مغزش خوب کار نمی‌کند یا در لایه‌های پنهانی وجودش یک خلافکار حرفه‌ای خوابیده است. این احساسات وقتی با احساسات عاشقانه پیوند می‌خورد به شدت جذاب‌تر و پیچیده‌تر می‌شود.

1

‌3. فیلم Mary Queen of Scots ماری ملکه اسکاتلند

سال انتشار: 2018

امتیاز: 6.3

کارگردان: جوزی رورک

ژانر: درام، دلهره‌آور

ماری استورات بدون شک یکی از جنجالی‌ترین شخصیت‌های تاریخ اسکاتلند است. حال مارگو رابی قرار است در نقش الیزابت اول ظاهر شود در حالی که روبه‌روی ماری استوارت تاریخ را روایت می‌کنند. درواقع، می‌توان بر این باور بود که متفاوت‌ترین نقش مارگو رابی در کارنامه بازیگری او، بازی کردن نقش ملکه الیزابت اول در فیلم Mary Queen of Scots ماری ملکه اسکاتلند است. جنجالی بودن این نقش برای مارگو رابی از آن جایی شروع می‌شود که این بار باید در نقش آنتاگونیستی تاریک صفت بازی کند. آن هم با گریم و کلاه گیس‌هایی که آدم را روانی می‌کنند. اما، رابی از پس این نقش هم به خوبی برمی‌آید.

1

4. فیلم I’ Tonya من تونیا هستم

سال انتشار: 2017

امتیاز: 7.5

کارگردان: کریگ گلیسی

ژانر: کمدی، ورزشی

یکی از متفاوت‌ترین نقش‌هایی که مارگو رابی در کارنامه خود دارد، نقش تونیا است. دختری که تمام تلاشش را برای پیشرفت کردن در اسکیت می‌کند، اما او به شدت بدنام است. تونیا هاردینگ، نقشی بود که باعث شد رابی برای اولین بار نامزد جایزه اسکار شود. پیچیدگی حالات احساسی تونیا به قدری زیاد است که بازیگری در نقش او را دشوار می‌کند. او گاهی شاد و پرطراوت و کنترلگر و گاهی به شدت شکننده و احساسی است! به هر حال تونیا یک شخصیت حقیقی در تاریخ است، بنابراین رابی سعی می‌کند به شخصیت او وفادار بماند و همان تصویری را ارائه دهد که خودِ تونیا بوده.

1

5. فیلم Birds of Prey پرندگان شکاری

سال انتشار: 2020

امتیاز: 6.1

کارگردان: کتی یان

ژانر: ابرقهرمانی، اکشن، جنایی.

فیلم Birds of Prey پرندگان شکاری، فیلمی ابرقهرمانی با حضور مارگو رابی در نقش هارلی کویین بود که شکست فیلم Suicide Squad را تا حدودی جبران کرد. به هر رو شخصیت هارلی کویین شخصیتی دشوار بود. رابی باید یک شخصیت خشن نشان می‌داد که به اندازه کافی جوان‌ها را به خود جذب می‌کند. مبارزه‌ها و دعواهای رابی و آن خنده‌های جذابش دست به دست هم دادند تا از فیلم Birds of Prey یک فیلم دیدنی بسازند که وقت آدم را هدر نمی‌دهد.

طناز السادات حسینی فر
طناز السادات حسینی فر

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها