لاک خشک شده رو با این ترفندهای ساده و راحت به حالت اول برگردون

  • فاطمه چولکی فاطمه چولکی
  • ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • زمان مطالعه : 5.2 دقیقه

راهنماتو- احتمالا در بین لاک های تازه و جدیدتان یک لاک خوش رنگ و محبوب، اما خشک وجود دارد که دلتان نمی آید آن را دور بریزید و از طرفی راه حلی جز استون هم برای برگرداندن رنگ و لعاب قبلی به لاک، به ذهنتان نمی رسد. استون راه حل بسیار خوبی برای این کار است به شرطی که مراحل درست این کار را بدانید. استون به طور کلی بهترین عملکرد را دارد، زیرا ماده فعال در اکثر لاک های ناخن است. اگر استون پیدا نکردید، می توانید از رقیق کننده یا پاک کننده لاک ناخن نیز استفاده کنید. اگر مقداری لاک ناخن قدیمی، غلیظ و خشک شده دارید، می توانید آن را با چند مرحله درست و تکنیک های طلایی، تازه کنید. با ما همراه شوید تا این مراحل و تکنیک ها را به طور مفصل برایتان شرح دهیم.

روش استفاده از استون

استون را از فروشگاه لوازم آرایشی تهیه کنید

به گزارش راهنماتو، اکثر فروشگاه های لوازمم آرایشی استون می فروشند. همچنین ممکن است بتوانید آن را در داروخانه ای که لوازم زیبایی می فروشد، پیدا کنید. هنگامی که استون خود را گرفتید، چند قطره را به ظرفی که می خواهید لاکتان را در آن سرحال بیاورید، بریزید.

استون اسیدی است، بنابراین به ظرفی نیاز دارید که از استون آن را از بین نبرد. از ظروف پلاستیکی اجتناب کنید. به جای آن از یک ظرف شیشه ای استفاده کنید. یک شیشه شات کار می کند. فقط مطمئن شوید که قبل از نوشیدن دوباره آن را کاملا بشویید.

2

استون را با روغن پرتقال مخلوط کنید

مقدار مساوی روغن پرتقال را به مخلوط اضافه کنید. مخلوط را بچرخانید تا مخلوط شود. 

3

فرچه را با استون بشویید

فرچه را در استون قرار دهید و آن را به اطراف بچرخانید. هر توده باقی مانده از لاک ناخن باید از برس جدا شده و شروع به شل شدن کند. به حرکت خود ادامه دهید تا فرچه تمیز شود.

اگر توده‌هایی از لاک وجود دارد که پاک نمی‌شوند، از دستمال کاغذی برای پاک کردن آن‌ها استفاده کنید.

4

فرچه را دوباره در بطری قرار دهید

فرچه اکنون نسبتاً در استون آغشته شده است. آن را دوباره در ظرف لاک قرار دهید. درپوش را در جای خود بچرخانید و ظرف لاک را به آرامی تکان دهید. استون موجود در برس باید بقیه پولیش را شل کند تا بتوانید از آن مانند روز اول استفاده کنید.

5

از رقیق کننده لاک ناخن استفاده کنید

رقیق کننده لاک ناخن در بسیاری از فروشگاه های لوازم آرایشی و فروشگاه های بزرگ لوازم بهداشتی فروخته می شود. هر بار یک قطره رقیق کننده لاک ناخن اضافه کنید. این تضمین می کند که در نهایت لاک خود را خیلی روان نمی کنید.

یک قطره به لاک اضافه کنید، در بطری را محکم ببندید و بین دستان خود بچرخانید. ببینید آیا لاک ناخن به اندازه دلخواه رقیق است یا خیر.

اگر اینطور نیست، یک قطره دیگر رقیق کننده لاک ناخن اضافه کنید و تکرار کنید. این کار را تا زمانی که لاک ناخن مانند روز اول روان و تازه شود، تکرار کنید.

8

بطری را بین دستان خود بچرخانید

فقط برای لاک ناخن که کمی خشک شده است، ممکن است بتوانید فقط با چرخاندن آن بین دستان خود، دوباره آن را روان کنید. یک بار بطری را وارونه کنید، اجازه دهید رنگ دوباره توزیع شود. سپس، بطری را بین کف دست خود قرار دهید.

بطری را بین کف دستان خود به جلو و عقب بچرخانید. این ممکن است برای شل کردن پولیش کار کند.

اگر این روش جواب نداد، ممکن است مجبور شوید روش دیگری را برای روان کردن لاک ناخن خود امتحان کنید.

9

سعی کنید لاک پاک کن را به لاک اضافه کنید

پاک کننده لاک ناخن حاوی استون است. اگر استون پیدا نکردید، چند قطره لاک پاک کن ناخن را داخل ظرف لاک بریزید. به اندازه ای که لازم است قطره اضافه کنید تا لاک ناخن خود را به اندازه کافی شل کنید.

9

جلوگیری از خشک شدن لاک

لاک ناخن را بعد از چند سال دور بریزید

اگر لاکی که می خواهید روان کنید بیش از دو سال از عمر آن گذشته باشد، بعید است که بتوانید مشکل را برطرف کنید. تاریخ انقضای این لاک ها به خوبی گذشته است و احتمالا دیگر نمی توانید از آنها استفاده کنید. کمی در وقت خود صرفه جویی کنید و به سادگی لاک های قدیمی را دور بریزید.

0

پولیش را به درستی نگهداری کنید

اگر لاک ناخن را به درستی نگهداری کنید، ماندگاری بیشتری خواهد داشت. باید در جای خشک و خنک خانه نگهداری شود. لاک ناخن را از نور مستقیم خورشید دور نگه دارید.

09

لاک ناخن را در یخچال نگهداری نکنید

بسیاری از افراد لاک ناخن را در یخچال نگهداری می کنند. این ایده خوبی نیست. فضای سرد یخچال ترکیب شیمیایی لاک ناخن را تغییر می دهد و باعث می شود سریعتر خشک شود.

06

فاطمه چولکی
فاطمه چولکی

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها