این بورک تابه‌ای بهتر از پیتزاست! حتما امتحانش کن!

  • نغمه افشار نغمه افشار
  • ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • زمان مطالعه : 2.7 دقیقه

راهنماتو- «غصه‌ی فر نداشتن رو نخور! اینم یه غذای بدون امکانات خاص!»

بورک یک غذای ترکیه‌ای است که با نام آن همه آشنا هستید. لقمه‌های کوچک که برای کنار غذا در مهمانی‌ها، میان وعده و عصرانه، شام سبک و فینگرفود مناسب برای تولدها و جشن‌ها به خوبی کارآیی دارد!

به گزارش راهنماتو، بورک انواع و اقسام مختلفی دارد و هم داخل فر می‌توان آن را دست کرد و هم سرخ کرده‌ی آن در روغن جذاب است. اما اگر بورک را با سبکی غیر از لقمه‌ای بخواهید درست کنید معمولا نیاز به فر دارید. این نوع بورک ساده تر است و وقت کمتری هم خواهد گرفت. در ظرفی که سرو می‌شود آماده شده و در فر گذاشته می‌شود. اما همه در منزل فر ندارند پس این دستور باب دل شماست که دلتان می‌خواهد بورک تهیه کنید اما فر در دسترستان نیست!

مواد لازم:

شیر

۱ لیوان

آرد

۱٫۵ لیوان

تخم مرغ

۲ عدد

روغن مایع

۲ قاشق غذاخوری

نمک

۱ قاشق چایخوری

بکینگ پودر

۱ قاشق چایخوری

جعفری

۱ دسته

سوسیس

۲ عدد

پنیر پیتزا

۱ لیوان

فلفل سیاه

½ قاشق چایخوری

 

طرز تهیه:

اول به سراغ مواد میانی بروید. سوسیس را به صورت نگینی ریز خرد کرده و کنار بگذارید.

جعفری تازه را بعد از شست و شو ساطوری کنید و آن را هم در انتظار قرار بدهید!

برای درست کردن خمیر بورک کار سختی در پیش نیست. یک ظرف گود انتخاب کنید. تخم مرغ، شیر و روغن مایع را در آن بریزید و با هم ترکیب کنید. آرد را با بیکینگ پودر مخلوط کرده و به ظرف حاوی تخم مرغ‌ها به صورت آرام آرام اضافه کنید. همزمان که آرد را در ظرف می‌ریزید با همزن دستی یا چنگال هم بزنید تا آرد گلوله نشود و مواد یک دست و خوب با هم ترکیب شوند.

در این مرحله که مواد آردی شما آماده شد سوسیس‌های خرد شده را به همراه جعفری ساطوری، پنیر پیتزای رنده شده، نمک و فلفل سیاه داخل ظرف بریزید و همه مواد را به آرامی با هم ترکیب کنید.

کف یک تابه نچسب مقدار کمی روغن بریزید و آن را چرب کنید. مواد بورک را به تابه منتقل کنید و با لیسک یا قاشق تمام قسمت‌های آن را هم سطح کرده و حالا تابه را روی گاز بگذارید و حرارت را هم ملایم کرده و در آن را ببندید و اجازه بدهید یک سمت بورک به خوبی سرخ شود.

حدود 7 دقیقه زمان می‌برد تا یک طرف بورک شما آماده شود در این مدت مرتب به آن سر بزنید و حواستان باشد که نسوزد! یک بشقاب روی تابه قرار بدهید تا مواد بورک به آن منتقل شود و بعد که سمت نپخته‌ی بورک در زیر قرار گرفت آن را به آرامی به سمت تابه هل بدهید. حالا وقت آن است که 6-7 دقیقه دیگر زمان صرف کنید تا طرف دیگر بورک هم سرخ شود.

بعد از اینکه بورک شما از هر دو طرف طلایی و آماده شد آن را به ظرف سرو منتقل کنید و به شکل دلخواه که معمولا شبیه 8 قاچ پیتزا است برش بزنید.

این غذا باب دل تمام افراد است. با یک بار تهیه کردن آن به خوبی متوجه می‌شوید که می‌توانید از مواد دیگر هم در طبخ این غذا استفاده کنید.

نوش جان بفرمایید و لذتش را ببرید.

نغمه افشار
نغمه افشار

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها